Op 16 april 2012 15:55:01 schreef Bert_mc:
[...]
Als dit wérk is... waar kan ik beginnen?
wij zoeken weer volk...
en vanuit elektronicaperspectief betekent dat een weerstandje van 1k soms een half jaar buiten bereik lag.
Ik ken dat gevoel. Mijn onderdelen leverancier was 'het groot huisvuil' ....
Mijn ouders hebben wel altijd gesteund maar dat was niet financieel... We hadden het gewoon niet. Ik heb nooit iets te kort gehad , maar er bleef nooit veel over ook. Langs de andere kant ... Schulden hebben we ook nooit gehad.
'luxe en weelde' is relatief he... Ik ga niet voor luxe maar voor comfort. Ik ben niet geinteresseerd in de laatste nieuwe oled 82 inch tv met 9.3 surround. Ik ben content met mijn 40 inch. En het ding zal zijn tijd moeten meegaan. Ditto voor mijn auto. Die is nu 7 jaar oud en hij zal er nog 7 moeten meegaan. (tenzij er teveel kosten aan komen)
Dat huis.. Ik betaal nu minder dan toen ik huurde. Huren is geld aan de eendjes gooien. Ik zie dat huis als een slapende bankrekening. Ooit verkoop ik dat en krijg ik daar geld van terug. Hoeveel weet ik niet en het interesseert me ook niet. Het zal aan het end van de rit goedkoper zijn dan 20 jaar iets huren.
Ik haal onmetelijk veel voldoening uit mijn elektronicacocon. Pilaarbijters, hippies, cultuurgekken,
ditto hier. Elk zijn gedacht, maar laat mij gerust !
Pilaarbijter preberen je altijd aan te klampen en je te overtuigen dat zij het beter weten.
Hippies klampen je aan op straat om je te zggen dat materieel bezit verfoeileijk is.
Al eens meegemaakt dat een wildvreemde electronicus je aanklampt op straat ' hey , psst... Metaalfilms weerstanden zijn neter dan koolfilm' en je een pamfletje gevend met 'steun het opvangtehuis voor transistoren die een poot kwijt zijn'
Moest iedereen op de wereld wat meer met electronica bezig zijn , der zou veel meer vrede zijn . Alhoewel .. We zouden smd en glazen balonnetjes oorlogen hebben , lecrap tegen trektopniks veldslagen ...en het zou minder makkelijk worden om aan surplus spul te geraken omdat er meer dumpster divers zouden zijn...
Nee laat maar. Tis goed zoals't is...
Ik ben niet van plan om gans mijn leven te werken en dan vlak voor, of kort na, mijn pensioen om te rollen. Ik geniet nu van het leven. Doe jezelf niks te kort. Doe geen zotte dingen, help waar je kan en laat de andere mensen gerust.
Ben al aan het uitzien naar de vakantie.. 3 weken geen electronica. Lekker gaan duiken. Das ook plezant.