20ste verjaardag Circuits Online ongemerkt voorbij gegaan?

Applausje voor jezelf dus? Het is zeker voor 2000 geweest dat ik dát voor het laatst hoorde, dat zeiden ze op basisschool nog wel. :P

In elk geval een applausje voor de moderators dat ze het ook 20 jaar hebben volgehouden alles op orde te houden, want zo een continuïteit is natuurlijk ook heel belangrijk.

High met Henk

Special Member

hmm ik hang hier al 17.5 jaar rond blijkbaar:
4 februari 2002 22:09

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
bprosman

Golden Member

Bijna 16 jaar hier ook, time flies when youre having fun.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik geregistreerd in 2004, dus 15 jaar nu.
Hoewel ik de site al wel enige jaren meelas voordat ik me heb aangemeld.

Het laagste nummer dat ik ken van een actieve gebruiker is dat van Antoine. Ik vind dat hij dan maar die BBQ met BBW's moet organiseren.

Of die idioot met nummer 34911, dan loopt die BBQ misschien zelf mijn richting uit.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 28 augustus 2019 14:57:54 schreef Jochem:
Ik geregistreerd in 2004, dus 15 jaar nu.
Hoewel ik de site al wel enige jaren meelas voordat ik me heb aangemeld.

Het laagste nummer dat ik ken van een actieve gebruiker is dat van Antoine. Ik vind dat hij dan maar die BBQ met BBW's moet organiseren.

Of die idioot met nummer 34911, dan loopt die BBQ misschien zelf mijn richting uit.

Wat dacht je van Jeroen? ;)

Maar ik moet toegeven... Antoine heeft zich pas 3 dagen na Jeroen geregistreerd. Dat verdient zeker wel een eervolle vermelding! :)

Wat ik wel gek vind, is dat er een hele hoop oudere gebruikers zijn dan Jeroen? (bijvoorbeeld: Willy.cuypers is de oudste die ik kan vinden) Hoe kan dat?
Zou je ons het verhaal hier achter kunnen verklappen Jeroen? :)
Een databasemigratie van 1001 Schakelingen misschien?

Jeroen

Moderator

Op 28 augustus 2019 14:57:54 schreef Jochem:
Het laagste nummer dat ik ken van een actieve gebruiker is dat van Antoine.

Wordt ik dan niet gezien als actieve gebruiker? ;(

We hebben inderdaad dit jaar geen aandacht aan het jubileum besteed. Een nieuwe layout zou ik zelf nog wel eens tijd worden, maar gezien de reacties bij de vorige keer ben ik daar nog niet aan begonnen...

Op 28 augustus 2019 15:16:50 schreef Opifex:
Wat ik wel gek vind, is dat er een hele hoop oudere gebruikers zijn dan Jeroen? (bijvoorbeeld: Willy.cuypers is de oudste die ik kan vinden) Hoe kan dat?
Zou je ons het verhaal hier achter kunnen verklappen Jeroen? :)
Een databasemigratie van 1001 Schakelingen misschien?

In den beginne kon je niet registreren als member maar wel inschrijven voor een nieuwsbrief. Ik heb toen de nieuwsbriefinschrijvingen omgezet naar accounts, vandaar dat de volgorde van die eerste registraties wat willekeurig is. Iets meer info staat in de nieuwsbrief van destijds.

[Bericht gewijzigd door Jeroen op woensdag 28 augustus 2019 15:21:21 (42%)

Op 28 augustus 2019 15:17:54 schreef Jeroen:
In den beginne kon je niet registreren als member maar wel inschrijven voor een nieuwsbrief. Ik heb toen de nieuwsbriefinschrijvingen omgezet naar accounts, vandaar dat de volgorde van die eerste registraties wat willekeurig is. Iets meer info staat in de nieuwsbrief van destijds.

Aha! Dat verklaart veel!

We hebben inderdaad dit jaar geen aandacht aan het jubileum besteed. Een nieuwe layout zou ik zelf nog wel eens tijd worden, maar gezien de reacties bij de vorige keer ben ik daar nog niet aan begonnen...

Het is inderdaad triest dat je zoveel werk steekt in een nieuwe layout, om dan zoveel ondankbare reacties te krijgen... Ik vind de layout meer dan geslaagd! Het heeft een moderne look, maar behoudt nog steeds een eenvoud die bij andere sites heden ten dage ver zoek is.

Langs de andere kant is er wel een logische verklaring te vinden voor de moeizame gewenning van de forumgangers. Het lijkt me namelijk vrij duidelijk dat de gemiddelde leeftijd hier véél hoger ligt dan de leeftijd op andere fora. Anno 2019 ligt die voor de meeste sites ergens rond de 23 jaar schat ik, terwijl er CO veel leden van middelbare leeftijd zitten, die hier een deel van hun elektronica-hobby beleven. Voor hen is het niet altijd even makkelijk om plots een heel nieuw systeem gewoon te moeten worden, zeker als het oorspronkelijke systeem al zoveel moeite kostte om er mee om te kunnen.

Op 28 augustus 2019 15:32:55 schreef Opifex:
Het is inderdaad triest dat je zoveel werk steekt in een nieuwe layout, om dan zoveel ondankbare reacties te krijgen...

Meet the internet!

Je krijgt altijd meer negatieve dan positieve feedback. Maar de truuk is dat als opbouwend te ervaren. Ik moet ook zeggen dat er naar aanleiding van dat commentaar-topic nog wat dingen zijn gewijzigd. Zoals een leesbaarder lettertype, wat ik persoonlijk nogal essentieel font. (sorry..)

Nou vooruit. Maar besef je wel dat je nu dus die BBQ moet organiseren :D

Overigens heb ik inmiddels nog Diamon gevonden. Die wint het van Antoine, als nog actieve, gewone gebruiker.

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 28 augustus 2019 15:37:55 (40%)

maartenbakker

Golden Member

[...]

Nouja, één of meer kritiekpunten van toen staan nog steeds, dus wat dat betreft kan wederom een nieuwe layout ook nog wel een verbetering zijn ;) Aan de andere kant doet deze het ook nog prima.

Wat wel zo is, is dat een layout went, en design is ook tijdsgevoelig. Dus zelfs een stapje achteruit kan alsnog moderner ogen.

Al met al heeft je werk zich dus wel vertaald in 10 jaar tevreden gebruik voor de meeste mensen, dus geen reden om je te laten ontmoedigen door kritiek (=suggesties) en suggesties. Het is de kunst als ontwerper om er een paar punten uit te pakken zonder je werk geweld aan te doen en suggesties die daar niet compatible mee zijn, te laten liggen. Bij de vorige wijziging is dat ook wel gebeurd.

Hardnekkige klachten kun je misschien tegemoetkomen door mensen de kans te geven om een custom css te uploaden voor hun account? En/of te kiezen uit de css van een vorige layout? Op tweakers kan een custom css geloof ik ook als je een bepaalde status of hoeveelheid karma hebt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En laat je ook niet ontmoedigen door puberjochies die altijd wel wat te zeuren hadden en alles beter wisten.
Ik was 17, vergeef het mij :P

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Ik vind vooral de slechte ondersteuning voor een klein (mobiel) scherm een groot gemis. Je blijft de hele tijd aan het in- en uitzoomen als je tussen de pagina's heen- en weer gaat, zowel voor de leesbaarheid als om te zorgen dat de knoppen/links groot genoeg zijn om met je vinger raak te klikken (specifiek paginanummer van een topic bijvoorbeeld).

Er zijn nog wel een hoop andere dingen die wat beter kunnen, maar dat zijn wat mij betreft 'nice to haves'.

Oh, en om de groep oude bromberen voor te zijn:
Er zijn mensen die wél meer met hun telefoon doen dan bellen.
En ja: op een computer met fatsoenlijk scherm, muis en keyboard is het inderdaad veel handiger. Maar het één sluit het ander niet uit. Als je onderweg tijd te doden hebt, met alleen je smartphone in de buurt, dan is het reuze prettig om wat op circuitsonline.net rond te kunnen kijken.

Ik zie niet echt noodzaak voor een andere layout. Deze is duidelijk, rustig en makkelijk in gebruik. Maar daar ging dit topic niet over natuurlijk.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Gefeliciteerd allen. Ook dank aan de moderators en alle gebruikers.

Ik kijk iedere dag wel op dit forum leer er veel van dus op naar het volgende jubileum.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Tja, wel curieus dat Antoine 'langer lid is' dan ons aller Jeroen.

Blijkt dat ik ook al weer meer dan 11 jaren mee draai in deze 'malle molen' en daar aan veel genoegen beleef. Het respect voor de oprichters wordt er nog groter door!

Dat CO nog jaren door mag draaien! Hiep hiep hoera!

Volgende beurs een CO-specifiek snakje als 'feestbonbon'?
Afijn, dat bespreken we wel in het beursteam....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Op 28 augustus 2019 15:59:13 schreef Tidak Ada:
Tja, wel curieus dat Antoine 'langer lid is' dan ons aller Jeroen.

Antoine niet. En Diamon ook niet.

Ook van mij, gefeliciteerd.
Ik zie nu dat ik sinds exact een week geleden 16 jaar lid ben.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

@Jochem:
Ik zette <langer lid> niet voor niets tussen aanhalingstekens ;)

:o Ik had bij Jeroen 29 08 01 gelezen

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 28 augustus 2019 16:56:16 (24%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Ik zou niet inzien in welk opzicht. Ze hebben een hoger nummer én een latere inschrijfdatum toch.

Rob W. heeft wel een lager nummertje! Lager dan dat krijg ik ze niet gevonden, met als criterium dat ze nog actief waren in de afgelopen jaren.

maartenbakker

Golden Member

Ik heb een idee voor de traktatie!

https://www.circuitsonline.net/forum/view/146324

Voor ieder lid een zak bijdehandjes.

Als we niet allemaal op een redelijk productieve manier bijdehand waren, zou het forum er heel anders uitzien en misschien zouden sommige vraagstellers zelfs niet meer bestaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit zijn ook wel leuke traktaties (ze zijn eetbaar...).

Shiptronic

Overleden

Op 28 augustus 2019 15:59:13 schreef Tidak Ada:

Volgende beurs een CO-specifiek snakje als 'feestbonbon'?
Afijn, dat bespreken we wel in het beursteam....

Dat word dan de Lichtmis ? Ik ben voor , eens een keer iets anders dan Koekies ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
pietplof

Golden Member

brokjes chocolade met daarop verschillende technische symbolen zijn verkrijgbaar in de stand van Reind en Ina.
Hij was ziek toen de beurs in Beetsterzwaag werd gehouden.
Ik mag aannemen dat zij wel in de Lichtmis aanwezig zijn.

festina lente

Aan een ieder die dit forum in de lucht houd.
Van harte gefeliciteerd !

PE9SMS

Golden Member

This signature is intentionally left blank.

Ik dacht ook aan dropjes in de vorm van een DIL IC.....

Anderszins is het misschien interessant om e.e.a. met Rein en Ina te bespreken?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 28 augustus 2019 23:11:53 (43%)