Een kennis van me heeft 2 jaar lang dingen over zitten tekenen omdat een DXF-import niet werkte in led controller programma, en soms wel eens.
Tot ik op een moment eens vroeg wat er nu echt fout ging en eens zo'n bestand bekeken had. Na een onschuldige opmerking dat het bij iemand in Engeland wel werkte, ging er een lampje (of liever een ledje) branden. Nationale settings in het control panel veranderen en de import ging goed. Ik heb hem 's nachts om half 1 er voor uit bed gebeld om het goede nieuws te vertellen.
-edit- Over excel gesproken, dat hebben ze helemaal debiel gemaakt:
De formules worden in het excel sheet als een 'token' opgeslagen en worden dan mee vertaald met de nationale settings.
Stel je hebt "SOM()" dan is dat bijvoorbeeld code 0x91. Open je dat sheet in een engelse versie krijg je netjes de locale version = SUM().
Niks mis mee zou je zeggen.
Maar helaas: De tokens lopen van iets 0x80 -- 0xFF voor maar 127 functies. Daar gaat het goed mee.
De ingewikkeldere functies (die in het begin niet bestonden) zijn als strings opgeslagen en die staan letterlijk als een string in het sheet en zijn dus WEL locale afhankelijk en daar gaat de boel helemaal de soep in. Want die zijn niet vertaalbaar. Toch wel een geblunder, kan zo in het domme fouten topic.