aggregaat

Dit topic is gesloten

wie kan mij uitleggen waarom een 2,5 kW aggregaat een lintzaag met een magneetschakelaar of nullastbeveiliging van 450 W niet kan laten draaien en een lier van 2,2 kW zonder moeite een grote last kan laten tillen?

Welkom op dit forum.

Heeft dat aggregaat een 'Nul', en zit die ook aangesloten ?

De aanloopstroom van een cirkelzaag duurt nogal vrij lang.
het blad moet voledig op toeren komen.
De lier heeft een grote overbrenging dus de elektromotor is zo op toeren een hele korte inschakelstroom.

althans daar zou ik het in zoeken

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Ik ga met sparks mee. De belasting is het probleem niet, de aanloopstroom wel.
Als die 'kort' duurt, heb je kans dat dat nog wel lukt (al zou je regelelectronica een tik kunnen krijgen als die wat krap bemeten is). Als de 'lang' duurt (zoals bij een zaag), wil dat niet.

Als het 3-fasen is, zou je nog wat met een ster-driehoek schakelaar kunnen proberen.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Wil de motor wel aanlopen of schakeld deze gewoon niet in ?
(nullastbeveiliging werkt mogelijk op 230 volt).

je hoort wel een klik als je op groen drukt maar hij houdt hem niet vast en de motor geeft geen kick

de nullastbeveiliging schakelt niet in en werkt idd op 230

maar kan ik de zaak kwa aanloopstroom beinvloeden door dikke elco's of heeft dat geen zin

Nog steeds uitgaande van een 3-fasen belasting (kun je daar ook antwoord op geven?) kan het zijn dat die beveiliging een fase volgorde beveiliging is en dat het ding daarom niet op komt?

Het lijkt er na je latere posts op dat het ding niet eens spanning krijgt en aan het 'door z'n knieën trekken' van je generator niet eens toe komt.

ok. Vergeet dan het verhaal over fase volgorde.

Enige wat ik me dan zo 1-2-3 voor kan stellen is dat de ingangsspanning zover door de knieën gaat dat het magneetcontact wat die op moet houden dat niet redt.

Arbo-technisch gezien natuurlijk absoluut niet toegestaan, maar je zou daar een gewone, normale.... zoals dat 15 jaar geleden en de 50 jaar daarvoor prima werkte

Verder zopu je nog wat kunnen met kabeldikte, de combinatie van een generator die die aanloopstroom eigenlijk niet trekt met een te dunne kabel kan ook genoeg zijn.

Aanloopstroom is te hoog, dan zal je een zwaarder aggregaat nodig hebben,
Mod edit: link verwijderd

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 2 januari 2024 23:38:01 (41%)

Oh zie nu dat dit topic al wat oud is, zal inmiddels wel opgelost zijn :)

Dit topic is gesloten