Inhoud Ziggo kasten

RAAF12

Golden Member

Helemaal linksonder de gele isolator voor een afgesloten abonnee, die heeft vast fiber van de KPN :-) (klik met de muis voor groter)

rechterkast

Die dikke kabels zitten in de rechterkast. Voeding komt via de coax kern uit de grote kast verderop. Mooi spul, het merk klinkt Westers maar volgens de monteur is de inhoud Chinees. Als een aansluiting niet is betaald plaatst de monteur een gele isolatie op de connector die naar het chassisdeel gaat.
Deze kasten staan in de buurt van een rijtje huizen, net buiten het centrum van Heerenveen.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer
revado

Honourable Member

Dat heb ik hier nog niet gezien, de laatste keer dat er (weer eens) een storing was zag ik kathrein spul voor de trajectversterkers en eindversterkers hier in Den Haag
Maar ze zijn hard bezig met een upgrade.

En sinds vorige week vrijdag is er een probleem met voip via ziggo, enkelzijdig spreken.
Heb daar een aantal klanten voor omgerouteerd naar bv de kpn backup lijn.
Bij een andere klant was herstarten van het modem genoeg om het op te lossen.
Het blijft een matig netwerk...

maartenbakker

Golden Member

Teleste is Fins. Nou kan het natuurijk dat het binnenwerk net als bij Nokia uit Azië komt, maar hoe herkent een monteur of het Chinees is?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
RAAF12

Golden Member

Dat zei hij er niet bij en ik ben vergeten om door te vragen. Hij kreeg een telefoontje en ik wilde hem niet langer van zijn werk afhouden.
Onderste deel in de flowchart is de retour voor het Internet. Plaatjes zijn klikbaar voor groter beeld.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer

Op woensdag 8 mei 2024 15:10:22 schreef maartenbakker:
Teleste is Fins. Nou kan het natuurijk dat het binnenwerk net als bij Nokia uit Azië komt, maar hoe herkent een monteur of het Chinees is?

Nokia verkoopt (o.a.) spullen die in NL ontworpen zijn en in China gemaakt.

Is dat dan Findernees?

Die teleste dingen zijn mooie versterkers (CX3?)

Makkelijk in te stellen, geen geklooi met pads of programmeerkabels, of verplicht gebruik van Android ivm een BT connectie (zoals bij sommige Technetix of Hirschmann versterkers)

Voeding komt via de coax binnen, vroeger had je aparte stroomfilters, tegenwoordig zit dat in de versterkers.

De inkomende kabel is dikker, ik gok dat dit hier een C3 is. De kabels naar de huizen zijn C9. (dunnere)

Die verloopkabels (Jumperkabels) zijn C3 naar een 'grote antennestekker', afhankelijk van het merk is dat een IEC (coax)stekker maar dan met schroefwartel (IECM14) of 5/8 pin of PG11

Teleste is idd fins bij mijn weten.

het doet mij wel denken aan danlab versterkers. die kwam ik ook wel tegen. erg degelijke gegoten alu HF behuizingen en ook netjes gebouwd.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op woensdag 8 mei 2024 14:55:58 schreef revado:
En sinds vorige week vrijdag is er een probleem met voip via ziggo

(Dect)telefonie werkt niet echt lekker bij Ziggo. Soms kan je niet uitbellen of er kan niet ingebeld worden of je hoort 'de andere kant' niet of de 'andere kant' hoort jou niet. Dan zet ik alles (modem en dect-station) stroomloos en schakel ik alles weer in. Dan werkt alles weer voor een onbepaalde periode.

Krelis Vonketrekker

Golden Member

Revado, ik woon in 's-Gravenhage, en hier hebben ze TECHNETIX DBC-1200 V2 in gebruik door ZIGGO.

Op woensdag 8 mei 2024 14:55:58 schreef revado:
[....]

En sinds vorige week vrijdag is er een probleem met voip via ziggo, enkelzijdig spreken.
Heb daar een aantal klanten voor omgerouteerd naar bv de kpn backup lijn.
Bij een andere klant was herstarten van het modem genoeg om het op te lossen.
Het blijft een matig netwerk...

Het is ook maar een Zygoot ;)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
revado

Honourable Member

Op woensdag 8 mei 2024 18:53:24 schreef Krelis Vonketrekker:
Revado, ik woon in 's-Gravenhage, en hier hebben ze TECHNETIX DBC-1200 V2 in gebruik door ZIGGO.

Ze zijn wel druk geweest een tijd terug ook in mijn wijk ( mariahoeve) met upgraden.

ze zijn wrs bezig met de upgrade waar het netwerk over de 1000MhZ gaat. tevens de snelheden omhoog en meer diensten op dezelfde kabel. sinds ziggo in een jaar al 10% duurder is geworden zijn er ook best wat klanten vertrokken, tegen de 300.000.

tegen een ouderwetse telefoonlijn of isdn lijn kan de voip techniek niet op. de ellende met bellen over internet is bij veel meer diensten zo. dat heb je bij gsm ook, dan klinkt het alsof je onder water zit, nog eens bellen en dan wel goed.

Blue Sky

Cableguy

Op donderdag 9 mei 2024 08:54:39 schreef testman:
ze zijn wrs bezig met de upgrade waar het netwerk over de 1000MhZ gaat.

Klopt, gaat nu tot 1200 Mhz. Ik sprak toevallig collega's van mij die daar mee bezig waren in een klein Fries dorpje.

Waar rook is, is stroom
RAAF12

Golden Member

Bericht gehad dat ze komende tijd bij ons in de buurt ook bezig gaan (Gemeente Rotterdam maar wel 10km westelijker), leuk omte weten wat de achtergrond is.
Maar ze *zouden* nog niet bezig moeten zijn, maar wel vorige week geen internet meer (dus ook geen TV en telefoon niet getest). Bleek de hele Connectbox uit te staan (als in: multicolor LED op het front moet wit zijn maar was uit). Voedingsplug eruitgetrokken en teruggeplaatst, probleem opgelost (maar aanleiding onbekend).
Een dag later weer geen internet en toen was led netjes wit maar box ging zichzelf herstarten (led een poos groen en twee groene pijltjes erboven).

De lokale verdeelkast twee huizen verderop heeft alleen wat metalen splitters (zullen wel versterkers zijn) volgens mij.

Ben meestal thuis, dus eens kijken of ik mee kan kijken tijdens de upgrade.

In de beginpost vermeldde " RAAF "dat wanneer er een aansluiting niet betaald is er iets door een monteur moet worden gedaan in de kast.
Dat hoeft niet,het wordt gewoon elektronisch uitgeschakeld.
Heb een keer meegemaakt dat een dorpsgenoot meende dat z'n KTV stuk was,
maar het bleek,na bellen met Ziggo,dat ze deze betalende klant hadden
afgesloten i.p.v een niet betalende.Een paar minuten later was er weer
beeld.

inderdaad, fysiek afsluiten op locatie is een verhaal van tig jaar geleden,
toen had je nog een paar maanden tv nadat je weg was bij Ziggo
tegenwoordig is dat allemaal volautomatisch

verbaast me dat op die foto's van RAAF alles ook nog puur coax is
ziggo's glasvezelnet ligt op veel plekken al tot in de wijkkasten

mel

Golden Member

Ik ben blij dat ik niks met Ziggo van doen heb.
Ik heb KPN, en met het lompe stuktrekken van een kabel door een aannemer na, nog nooit problemen gehad.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

net waar je blij mee bent
ik heb postduiven die sneller zijn dan het KPN netwerk hier
en daarbij ligt hier geen KPN kabel

Op donderdag 9 mei 2024 14:00:37 schreef DK:
inderdaad, fysiek afsluiten op locatie is een verhaal van tig jaar geleden,
toen had je nog een paar maanden tv nadat je weg was bij Ziggo
tegenwoordig is dat allemaal volautomatisch

Tig jaar geleden ging ik weg bij Ziggo.

Krijg je een paar maanden later een brief: "U zult wel gemerkt hebben dat u nog steeds signaal heeft. We gaan het binnenkort echt afsluiten, maar als u nu weer gaat betalen rekenen we geen aansluitkosten."

Nope! Had ik niet gemerkt. (Ik keek al jaren geen TV meer en moest (koppelverkoop) voor TV blijven betalen omdat ik ook internet had....)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

verhaal hebben we hier met ODF

2 jaar geleden:
sluit nu een abonnement af, anders betaal je straks 400 euro aansluitkosten

nu KPN ook begint aan zijn glasvezel krijg je ineens een brief van ODF:
we hebben besloten dat iedereen een aansluiting krijgt, abonnement of niet

RAAF12

Golden Member

Op donderdag 9 mei 2024 13:44:45 schreef Batavia:
In de beginpost vermeldde " RAAF "dat wanneer er een aansluiting niet betaald is er iets door een monteur moet worden gedaan in de kast.
Dat hoeft niet,het wordt gewoon elektronisch uitgeschakeld.
Heb een keer meegemaakt dat een dorpsgenoot meende dat z'n KTV stuk was,
maar het bleek,na bellen met Ziggo,dat ze deze betalende klant hadden
afgesloten i.p.v een niet betalende.Een paar minuten later was er weer
beeld.

Ik heb de Ziggo man er naar gevraagd en die zei dat het een broodje Aap was, hij schakelde de lijn naar de niet betalende klant af in de straatkast.
De gele isolator op de bovenste foto. Die zit op de kabel helemaal linksonder. Misschien wil een Ziggo technicus er wat meer over kwijt?

Op donderdag 9 mei 2024 14:26:15 schreef DK:
verhaal hebben we hier met ODF

2 jaar geleden:
sluit nu een abonnement af, anders betaal je straks 400 euro aansluitkosten

nu KPN ook begint aan zijn glasvezel krijg je ineens een brief van ODF:
we hebben besloten dat iedereen een aansluiting krijgt, abonnement of niet

Die €400 valt dan nog mee. Delta, die hier het glasvezel netwerk heeft (laten) aanleggen, dreigde met €650 als je na de introductieperiode alsnog een aansluiting wilde.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Voor de volledigheid: internet, telefonie en alle televisiepakketten die achter een kaart/extra abonnement zitten, worden bij elke kabeltelevisiemaatschappij op afstand uitgeschakeld. Het basispakket kan alleen in de kast worden uitgeschakeld door de betreffende kabel fysiek los te koppelen. Het kan dus best dat je zonder abo nog een hele tijd televisiesignaal hebt, maar dat kan dan wel opeens weg zijn als de monteur de kast naloopt en op orde maakt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op donderdag 9 mei 2024 18:31:35 schreef maartenbakker:
Voor de volledigheid: internet, telefonie en alle televisiepakketten die achter een kaart/extra abonnement zitten, worden bij elke kabeltelevisiemaatschappij op afstand uitgeschakeld. Het basispakket kan alleen in de kast worden uitgeschakeld door de betreffende kabel fysiek los te koppelen. Het kan dus best dat je zonder abo nog een hele tijd televisiesignaal hebt, maar dat kan dan wel opeens weg zijn als de monteur de kast naloopt en op orde maakt.

dat kan heel lang duren, ken er die 15 jaar gehaald hebben.

dat ze er nu een isolator tussen zetten snap ik wel, dat deed men eerst niet, de kabel hing los in de kast, met het nodige vuil en oxidatie op de stekker na verloop van tijd. ging men dan toch weer naar ziggo terug dan was er storing en ellende door die gammele stekker en zodoende haakte een klant snel weer af. met die isolator is de connector iig beschermd tegen vuil ed.