Hi,
Ik reken het bijna nooit precies uit, dit omdat zelfs voor zeer goed gespecificeerde opamps en zo een 50% er naast kunnen zitten wat openloop gain betreft.
Wat Offset voor spanning en bias stroom betreft, daar zijn de variaties bij de zelfde fabrikant en type met selectie zelfs nog groter.
Ik heb LT1012 opamps van een goed selectie die zeg 25µV offset mogen zijn, maar een aantal zijn minder dan 5µV, behalve als je op het huisje een beetje kracht zet, dan veranderd je offset.
Dat is een beetje het zelfde als je krachten op je printmateriaal hebt door uitzetting t.g.v. warmte.
Natuurlijk is het belangrijk dat je een "Error Budget" maakt voor bij productie, of als je zelf iets precies wilt maken,
maar het op acht cijfers achter de komma het gaan uitrekenen lijkt mij niet nuttig.
Dan moet je de opamp en de omringende componenten in een precisie oven gaan hangen, om dit enigszins zinnig te laten zijn. 
Bij mijn 41CV HP rekenmachine had ik een boekje van HP gekocht met software er in voor het berekenen van gain en andere zaken van een enkele transistor trap.
Echt alles werd meegenomen met die berekeningen, zo complex, maar dan heb je als nog de variaties van b.v. een 2N2222a of een 2N3904 transistor die met hun productie spreiding die vrij nauwkeurige berekening weer het raam uit werkt. 
Begrijp me niet verkeerd, het goed leren uitrekenen is waardevol, maar dat is de praktijk ook!
Groet,
Bram