etaleren koffiecorner

fatbeard

Honourable Member

Zomaar een idee, naar aanleiding van het lezen van Laser bij plastisch chirurg: kan de index van de koffiecorner niet zichtbaar blijven voor de niet-donateurs, als een soort van etalage maar zonder werkende topic-links?
Dat zou wellicht een aantal extra donateurs kunnen opleveren...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Sine

Moderator

What happens in de koffiecorner stays in the coffiecorner.

Daar komen ook topics voorbij waarvan men liever niet heeft dat iedereen er toegang tot heeft.

Daarnaast is het behoorlijk flauw (zou ik vinden in ieder geval) dat er een lijst topics voorbij komt waar je niets mee kunt, dat soort 'lokkertjes' hebben zelden een positief effect.

Ofwel, ik ben geen voorstander ;)

Voor topics die verplaatst worden naar de koffiecorner is er geen goede oplossing, die zijn dan opeens onzichtbaar voor niet-donateurs. Dat was overigens niet het geval bij het voorbeeld wat je aanhaalt, dat is daar ooit gestart toen de TS wel toegang had.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 23 juni 2024 08:47:22 (25%)

miedema

Golden Member

Op zondag 23 juni 2024 08:43:22 schreef Sine:
What happens in de koffiecorner stays in the coffiecorner.

En dat is voor het betreffende topic maar goed ook. Een dieptepunt van topic niveau....

revado

Honourable Member

Ben het wel met @Sine eens, anders krijg het het "betaalmuur" idee wat een aantal dagbladen ook hanteert.
Ze maken je lekker maar kijken mag alleen maar als je een abbo neemt...
Idee is prima, meer donateurs, maar ik ben ook geen voorstander.

Hubie

Golden Member

Dat idee van die kranten is zo gek nog niet maar dan wel op een andere manier.Bijvoorbeeld 1 week gratis rondkijken in de koffiehoek maar geen topic kunnen starten.
Misschien denken ze dan,hee,dat is leuk..ik kan hier zomaar een topic starten over parende blauwbilgorgels of die nieuwe tentharingen die ik op de hottentottententententoonstelling zag.

Of ze lopen gillend of krijsend weg..... |:( :)

revado

Honourable Member

Dan zou ik dat omdraaien.
Laat die persoon x tijd op het forum actief zijn zodat "we" kunnen zien hoe serieus deze is.
Er zijn er een aantal die je echt niet in onze koffiehoek wil hebben om gratis koffie te drinken :)
Ik denk even aan iets met een "schaaf" en afgelopen week weer iets met AI...
Daar is onze koffiecorner veel te serieus voor O-)

Op zondag 23 juni 2024 10:17:29 schreef Hubie:
[....]
Misschien denken ze dan,hee,dat is leuk..ik kan hier zomaar een topic starten over parende blauwbilgorgels of die nieuwe tentharingen die ik op de hottentottententententoonstelling zag.

Of ze lopen gillend en krijsend weg..... |:(

Ben jij soms een porgel of een porulan?

Maar laten we de Koffie Corner gewoon, net als het Praathuis, als sociale ontmoetingsplaats en uitlaatklep houden.
Misschienn wel wat taboe onderwerpen modereren.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
RAAF12

Golden Member

Ik vind het wel een goed idee om mensen te verleiden te betalen voor Circuitsonline. En hoe meer zielen hoe meer vreugd in de koffiehoek. Die brave zielen die zich ergeren aan de medemens mogen wat mij betreft ophoepelen. Ga dan maar lopen zeuren op Tweakers ofzo.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer
revado

Honourable Member

Op zondag 23 juni 2024 12:32:47 schreef RAAF12:
Ik vind het wel een goed idee om mensen te verleiden te betalen voor Circuitsonline. En hoe meer zielen hoe meer vreugd in de koffiehoek. Die brave zielen die zich ergeren aan de medemens mogen wat mij betreft ophoepelen. Ga dan maar lopen zeuren op Tweakers ofzo.

Met je eens, MAAR, de gene die niet meteen willen betalen zijn vaak juist "gratis"figuren.
Die willen alles maar betalen hebben ze geen zin in.
Facebook en dergelijke figuren die de reparaties al op Youtube hebben gevonden en daarna huilend hier komen met kapot "gerepareerde" spullen.
Daarom blijf ik er geen voorstander van.

Geef @Tidak Ada, @Henry, @Winands en mij maar een CO spandoek mee voor Bladel, dan krijgen ze daar een koffiehoek en maken we reclame :)

Jullie kennen mijn mening wel ;)

Maar specifiek voor de TS voor het topic van de aanleiding van deze discussie, en ook wel voor het handje vol andere dergelijke gevallen, zou ik het netjes vinden als Co hem toegang tot de koffiekeet geeft zonder dat hij hoeft te betalen.
Je kunt nu eenmaal niet alles sturen en in regels vangen. Dat lijkt mij sociaal netjes en uiteindelijk voor iedereen beter.

[edit]
In reactie op onderstaande: Dan liefst wel met de eerder gesuggereerde mogelijkheid categorieën in de "laatste discussies" naar keuze onzichtbaar te maken.

[Bericht gewijzigd door Aart op zondag 23 juni 2024 13:54:26 (17%)

Arco

Special Member

Maak de coffeecorner read-only voor niet-donerende leden, en read/write voor donerende. (slotje)
(Nu weten niet donerende leden niet wat er in de coffeecorner gebeurt en hebben dus ook geen reden om daar toegang te willen hebben)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Lijkt me een prima idee!
Maar als Jan-en-Alleman zomaar in koffiecorner kunnen komen, ben ik bang dat het een zooitje wordt met spam en erger en het een soort facebook of X gaat worden met alle ellende van dien. |:( :r

Ook de internet veiligheid moet gewaarborgd blijven.....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
RAAF12

Golden Member

Hier is de Internet politie aanwezig die is in de grote boze buitenwereld afwezig. Ook in de koffiehoek worden topics gesloten als de moderator het niet leuk meer vind.

100.000 Youtube views Gentle on my mind https://www.youtube.com/@fanviewijsselmeer

Probleem?

Maar met 'vrije' toegang krijgen de moderatoren het wel erg druk. Daar wil ik ze voor behoeden. Ze hebben het al driuk genoeg op het forum zelf, waar ook in het vuur van de discussie regelmatig (ongewild) over de schreef gaan. Daar maak ik me helaas ook wel eens schuldig aan, vaak als ik vanwege de voorgaande posts niet door heb dat het niet de koffiekorner is waarin ik antwoord.

Paulinha_B

Honourable Member

Ik ben reeds lang bij mezelf aan het zeggen dat ik ook maar eens moest doneren. Maar het al dan niet toegankelijk zijn van de koffiehoek zal die beslissing niet be"invloeden.

Het argument van extra werklast voor de moderators lijkt me ook re"eel.

RAAF12

Golden Member

Een keer per dag schoonvegen kan ook, je hoeft als moddertor je domein niet elke minuut te bewaken en opschonen van ongewenst braaksel. Kan ook niet, 's nachts als de fatsoenlijke huisvader in rust is, zijn er ook zat mogelijkheden om de boel vol te spammen. Dat gebeurd eigenlijk niet. Zo nou ga ik weer wat boeiends doen. Bye.

Wat ik bedacht betreffende het topic in de openingspost...

Is het een idee om een topic wat naar de koffiecorner verplaatst is voor de origineel-topic-starter zichtbaar te houden. Nu is het "alle topcis zijn verborgen" (maar de "sectie" koffiecorner is nu ook al wel zichtbaar!). Dat zou dan worden: Alles onzichtbaar behalve als je zelf TS bent.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
revado

Honourable Member

Op zondag 23 juni 2024 15:22:47 schreef rew:
Wat ik bedacht betreffende het topic in de openingspost...

Is het een idee om een topic wat naar de koffiecorner verplaatst is voor de origineel-topic-starter zichtbaar te houden. Nu is het "alle topcis zijn verborgen" (maar de "sectie" koffiecorner is nu ook al wel zichtbaar!). Dat zou dan worden: Alles onzichtbaar behalve als je zelf TS bent.

Vind ik wel een goed idee als dat technisch kan.
Die TS moet dan alleen toegang hebben tot zijn eigen topic in de koffiehoek en niet de rest natuurlijk.

revado

Honourable Member

Op zondag 23 juni 2024 14:39:43 schreef Paulinha_B:
Ik ben reeds lang bij meelf aan het zeggen dat ik ook maar eens moest doneren. Maar het al dan niet toegankelijk zijn van de koffiehoek zal die beslissing niet be"invloeden.

Het argument van extra werklast voor de moderators lijkt me ook re"eel.

Dan zien we je niet meer alleen bij de echte koffie (binnenkort weer als het goed is), maar ook in de koffiehoek. :)

GJ_

Moderator

Ik denk dat de koffiecorner gewoon gesloten moet blijven. Zieltjes winnen op enige manier met de koffiecorner lijkt me een slecht plan omdat betalen alleen om maar toegang te krijgen altijd uitdraait op een teleurstelling.

Het moet een bijkomend extraatje zijn, nooit de reden om te te doneren.

maartenbakker

Golden Member

Ik sluit me volmondig aan bij Sine en GJ_

Read-only toegang voor iederee is een heel erg slecht idee, dan schrijft niemand er meer. Het gaat om dicussies die je niet verplicht aan de grote klok moet hoeven hangen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."