Mijn gevoel zegt dat een gloeilamp teveel weerstand heeft en nooit de stroom kan laten lopen die je nodig hebt om de motor te starten. Heel misschien met halogeenlampen vanaf 1000W.
Correct, het zullen waarschijnlijk flinke lampen moeten zijn (halogeen 500W-1000W), en mogelijk zelfs meerdere parallel. Hangt volledig van het vermogen de motor af, en daar zegt OP niets over. Maar gezien het feit dat de zekeringen springen zal het wel geen motortje van 500W zijn....
De lampen hebben wel een verkeerde PTC curve terwijl je hier NTC nodig hebt.
Als je wilt dat de motor inderdaad continu op vol vermogen draait wel (bijv. in een industriële omgeving). Maar ik heb het vermoeden dat het hier om een proefopstelling gaat om het principe van ster/delta-inschakeling te illustreren voor de leerlingen. En dan zou het mogelijk wel kunnen voldoen. Met daarbij dus ook nog het voordeel van visuele feedback van de lampen, voor wat betreft de (inschakel-)stromen die er lopen.
Maar zoals gezegd, het is een kwestie van de juiste balans vinden tussen lampweerstand en motorvermogen, en afhankelijk van wat OP precies wil bereiken.
Maar de combinatie 'softstarter' met een ster/delta-schakelaar komt op mij erg vreemd over. Het is juist de taak van een softstarter om heel die opstartschakelaar (ster/delta) overbodig te maken. Direct OnLine, vs. Ster/Delta, vs. softstart. Waarbij DOL de meest-botte methode is, en softstart de meest gesofisticeerde. Ster/Delta een (vaak acceptabel) compromis tussen deze uitersten.