Onze De Longhi 'MagnificaS' wil in de espressostand niet meer stoppen.
Achter de 'gewone koffie' knoppen werkt het nog wel'
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
Onze De Longhi 'MagnificaS' wil in de espressostand niet meer stoppen.
Achter de 'gewone koffie' knoppen werkt het nog wel'
Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
Special Member
Is de setup niet zoekgeraakt?
Bij de meeste kun je per knop ingeven hoeveel water er gebruikt moet worden.
Als dat op maximum gesprongen is, kunnen het hele grote kopjes worden...
Zo'n setup is mij onbekend.
De instellingen worden met mechanische knoppen gedaan.
Alleen Espresso 1/2 kopjes en (slobber)koffie 1/2 kopjes hebben eigen toetsen. Maling en stekte worden mechanisch ingesteld, evenals stoom/heet water.
't Is maar een relatief goedkoop apparaat.
Special Member
Ik heb een 'los' espressoapparaat van De'Longhi, daar moet je wel degelijk inleren hoe groot de kopjes zijn, default waardes kloppen zelden exact.
Hmm, toch maar weer es de gebruisaanwijzing doornemen.
Koffiezetapparaat, stofzuiger en strijkbout zijn niet mijn afdeleng.
Ik zal de machinist van de 'CNC-naaimachine' maar eens polsen....
Golden Member
De standaard instelling is meestal 40 en 120 ml bij DeLonghi.
Maar inderdaad: RTFM
We gaan van het weekend kijken op het op is te lossen.
Wordt vervolgd....
Lang geleden hetzelfde toestel onder handen gehad, deze deed zijn kopjes ook niet meer vol.
Bij mijn notities heb ik hetvolgende geschreven:
Afstellen van tas-hoeveelheid door desbetreffende tasgrootte ingedrukt te houden tot 'prg tasgrootte' verschijnt. Daarna dezelfde knop kort indrukken wanneer de juiste hoeveelheid gevuld is.
Hopelijk lukt dit om hem terug ingeleerd te krijgen.
@Hobbyelektro:
Ik denk toch dat u een ander apparaat heeft. Dit apparaat heeft geen display, maar alleen groene ledjes bij de knoppen als die hun functie uitvoeren en een rode LED als er ontkalkt moet worden.
Druk op de toets waarvan u de hoeveelheid wilt wijzigen en hou hem ingedrukt tot de relatieve controlelamp knippert en de machine koffie begint af te geven: laat nu de toets los.
Zodra de koffie in de kop het gewenste peil bereikt, moet u weer op dezelfde toets drukken om de nieuwe hoeveelheid op te slaan.Nu heeft de machine, door op deze toets te drukken, de nieuwe instellen opgeslagen
Golden Member
Op donderdag 20 maart 2025 20:57:20 schreef Tidak Ada:
@Hobbyelektro:
Ik denk toch dat u een ander apparaat heeft. Dit apparaat heeft geen display, maar alleen groene ledjes bij de knoppen als die hun functie uitvoeren en een rode LED als er ontkalkt moet worden.
Het helpt dan ook wanneer de TS het precieze typenummer geeft... Onderop de machine zit de typesticker, grote kans dat er (iets) op staat (als) "ECAM 22.110".
Probleem met de espressomachine is opgelost.
Begrijp nog steeds niet hoe het is gekomen dat hij niet meer wilde stoppen. Ik was in de mind dat alles fabrieksmatig was bepaald.
Special Member
Op zaterdag 22 maart 2025 14:36:55 schreef Tidak Ada:
Probleem met de espressomachine is opgelost.
Begrijp nog steeds niet hoe het is gekomen dat hij niet meer wilde stoppen. Ik was in de mind dat alles fabrieksmatig was bepaald.
Alles vast ingesteld zou erg onhandig zijn. (bijna alle kopjes zijn verschillend in grootte...)
We weten nog steeds niet wat het type was/is...
Ik was in de mind dat alles fabrieksmatig was bepaald.
In Den Haag drinkt men 'Haagse kopjes', in andere regio's drinkt men dan weer volle boerenmokken. Fabrikant kan vooraf niet weten waar de machine gebruikt gaat worden...
Verdraaid veel intelligentie wat er tegenwoordig in zo'n apparaat moet zitten. Blij dat ik geen koffie meer drink - men heeft een hogere studie nodig om de moderne apparaten te bedienen. Het enige dat er nog van de ouwe DE-koffiezetter bewaard is gebleven is het handvat van de koffiekan: dat werkt goed om verfbussen wat handiger beet te pakken....
Op zaterdag 22 maart 2025 15:25:48 schreef Arco:
[...]
Alles vast ingesteld zou erg onhandig zijn. (bijna alle kopjes zijn verschillend in grootte...)
We weten nog steeds niet wat het type was/is...
Typenummer is ECAN 22.110B Staat op de bodem van de machine, dus ik moest hem leeg halen en omkeren om het te lezen
@nonius>
In den Haag drinkt men gewone kopjes; Gewoon, zwart m/z suiker, 'verkeerd', espresso, dubbele espresso, maar géén peekoffie meer en ook niet meer van 'het sudderplaatje'
Trouwens zowel Senseo al Nespresso hebben beide standaard volumes, waar niet aan te tornenvalt. Evenals de Horeca, die om fiskale redenen 7g koffie per kop serveert....
een Senseo kan je wel de volume Preset veranderen en bij de moderne apparaten zit zelfs een regeling op.
Onze Senseo is lang geleden overleden....
Door een kapot X2 condensatortje?
Nee ik weet niet meer waarom. Misschien zelfs omdat we een espresso apparaat gewoonweg prettiger vonden