jullie zullen wel denken: heeft die lucky luke het niet al druk genoeg met zijn plintmod (is overigens min of meer af,moet nog ff de boel netjes afwerken eigenlijk), stappenteleler (wacht nog op de NE555 IA) en RCD programmer?
het antwoord is ja, maar toch, ik kwam eens een proppeler clock tegen op internet, en ik dacht: dat ga ik bouwen! (ik kom altijd overal te laat, zodoende)
nou kan ik nergens klokken vinden met schema's en/of de code voor de pic.
mischien is er iemand anders hier, die toevallig zelf zo'n clock heeft staan, of hierdoor op het idee komt er een te bouwen, die mij wil helpen met code een schema's?
ik heb al het een en ander gevonden over draadloze energie overdracht, en denk dit te doen met een pc fan (zal nog wel even de link op zoeken waar ik zag hoe hier dus, aleen wil ik de puls door de primaire spoel met een ne555 doen(of 2 torren, wat weerstanden en 2 c's) (pic vind ik een beetje zonde voor dit))
ik wil de clock om de 10 minuten op laten spinnen en tijd en datum laten tonen, en 's nachts uitzeten om 's ochtends wakker te worden doordat ie weer opspint.
verder wil ik 'm ook enkele teksten laten tonen en eigenlijk het liefst zonder een pc nodig te hebben om de tekst te wijzigen.
om het geheel af te maken wil ik die teksten ook nog op een vooraf in te geven tijd laten tonen... (7:00 opstaan! enzo)
ik heb wel al een clock gevonden die tekst en datum, en tijd kon weergeven, maar daarvan geen code op de site waar ie staat (ben de link aan het zoeken) en ook geen schema.
ik heb wel ergens een schema gevonden maar die werkt niet met een pc fanmotor... en die heeft weer een ingewikkeld circuit om de motor aan te sturen...
ik zal alle links waar ik heb gezocht even posten (op de juiste plek in deze post) en dan hoop ik dat er als dit topic een pagina of 4 lang is, ik in elk geval die draadloze energoie-overdracht goed heb...
dit lijkt mij wel een leuke klok:http://www.arjan-swets.com/tekst_hobby_propklok_inleiding_N.html
maar hier staat dus alles over dat ding:
http://www.arjan-swets.com/tekst_hobby_robot_elec_N.html (en dan die propeller klok ergens halverwege de pagina) maar een heleboel onderdelen ervan zijn niet klikbaar...
ook op de zite met het eigenlijke idee voor de klok (Henk Sourbry (schrijf ik het goed?) kan ik geen schema, code of whatevver vinden...