Op 14 juli 2007 11:26:44 schreef rew:
Agilent heeft kennelijk aan Rigol gevraagd of ze de firmware op bepaalde punten konden aanpassen. Ik gok dat dit is omdat Agilent dan minder aan HUN windows software hoeft aan te passen om de boel aan de praat te krijgen.
het verhaal wat ik gehoord heb (rechtstreeks van een ontwerper van Agilent scoops ):
is dat Rigol ene reeks scoops gemaakt heeft. ( rigol is ene OEM fabrikant geval. zij maken x aantal varianten van een platform en gaan dan zien wie er geinteresseerd is.
Agilent was op zoek naar ene low cost machiene.
Agilent heeft hun keuze gemaakt en geholpen met de firmware ( de firmware en menu systemen komen in grote trekken overeen met de 546xx reeks van agilent . dat ding was ook een 2 + 16 kanaal machiene. ik heb er op het werk zo ene staan naast mij)
de agilent firmware heeft wel een aantal zaken die de 'andere' rigol machienes NIET hebben ( speciaaltjes die gepatenteerd zijn ) maar das allemaal software / fpga code
De andere modellen die niet door agilent geslecteerd zijn om onder hun naam te verkopen, verkoopt rigol nu onder hun eigen merk of onder nog andere merken ( ik heb al iwatsu en wittig gezien )
- einde van het verhaal uit betrouwbare bron -
De rigol is trouwens gebaseerd op een Blackfin processor van analog devices. en altera levert de fpga die het snelle werk moet doen.
heel waarschijnlijk zijn de moederborden in al die scoops identiek. alleen de firmware is anders. de sampler kaart is ook specifiek per machiene.
voor mensen met usb memory stick problemen:
smijt stomweg op die usb stick eens een dom .TXT bestand en ene lege directory. ( houd je aan de 8.3 naamgeving , gebruik geen long filenames. )
tis maar een gedacht ... ik heb ooit zo eens iets gezien onder win2000 met een memorystick die niet gemount kon worden. op een andere computer er een paar files op gezet en het werkte plots wel ...