Opamp schakeling doormeten / afstellen

Op dit moment ben ik voor iemand bezig met een ph-meter voor zijn aquarium te maken. Ik heb een volledig schema gekregen en heb hiervoor een print geetst, en de schakeling opgebouwd.

Nu wil ik deze schakeling afstellen maar loop hierbij tegen een paar problemen aan.

Om te beginnen het schema:
http://www.uploadarchief.net/files/download/ph-meter.jpg

Wat ik van de ph-elektrode heb begrepen geeft deze een spanning af tussen de 400mV en 900mV.

Ik heb jammer genoeg nog niet veel ervaring met analoge schakelingen, maar vind het wel interessant.

Op dit moment heb ik aan de ingang van de heleschakling een potmeter gehangen zodat ik een spanning kan simuleren aan de ingang van deze schakeling. Vervolgens probeer ik de spanning te meten tussen de 2 opamps in. Deze spanning meet ik omdat ik aan heb genomen dat de eerste opamp de spanning naar beneden haalt zodat het bereik van 0 tot X volt gaat.

De tweede opamp is waarschijnlijk een vermenigvuldiger die het spanningsbereik vergroot/verkleint tot 0 - 5 Volt.

Dit is wat ik tot nu toe van de schakeling begrepen heb.

Maar nu komt het, ga ik meten tussen de opamps dat klapt de spanning vrij snel naar 1,5 volt en blijft daar hangen. Dit is bij een ingangsspanning van 0,4 volt. Nu vraag ik me af, klopt dit, of doe ik iets verkeerd.

De potmeter aan de ingang ik 4k7 en daarover staat een spanning van 5 Volt.

Een vluchtige blik op het schema doet me vermoeden dat de linkse opamp 10x versterkt, en dat de rechtse opamp het niveau bijregelt.

Maar nu komt het, ga ik meten tussen de opamps dat klapt de spanning vrij snel naar 1,5 volt en blijft daar hangen. Dit is bij een ingangsspanning van 0,4 volt. Nu vraag ik me af, klopt dit, of doe ik iets verkeerd.

Als de uitgang v/d linkse opamp blijft steken op 1.5V, is er iets vreemds aan de hand.
Morgen --bij helder daglicht-- de print nog eens goed nazien, misschien?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)