Metrix OX-8620 service manual

Op de beurs van Rosmalen heb ik een leuke aanschaf gedaan, een metrix OX-8620 combiscoopje. Het toestel werd verkocht met een defecte voeding (was de prijs ook na), en is een leuke uitdaging om draaiende te krijgen.

Helaas loop ik bij het herstellen tegen veel knutsel (en sloop) werkzaamheden van de vorige eigenaar aan. In zowel het voedings als hoogspannings circuit zijn vele componenten uit het apparaat gesloopt. Gelukkig zijn de 'onmogelijke onderdelen' (hoogspanningstrafo & cascade, voedingstrafo) nog aanwezig.

Zonder de service manual is het opnieuw opbouwen vrijwel onbegonnen werk. Een flinke zoektocht op internet leverde tot nu toe alleen het user manual op.

Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan helpen aan het service manual van deze scoop (of de OX-8627, die nagenoeg gelijk schijnt te zijn)?
Met alleen het voedings & hoogspannings schema zou ik al enorm geholpen zijn.

Alvast bedankt voor de hulp!

Hebt u al geprobeert een mail naar Chauvin Arnoux te sturen?
info@chauvin-arnoux.fr
Metrix is nu afdeling aan deze firma, volgens informaties die ik op internet heb gevonden.
Franslui zullen zeker geen nederlands kunnen verstaan, dus beter een mail in het frans te sturen.
U mag uw mail in het nederlands hier schrijven, ik ben franstalig, ik zal uw mail vertalen.

Hugo Welther

Moderator

Kijk een in dit topic http://www.circuitsonline.net/forum/view/59392/1/

De post van "The Headhunter" op 16-03-2008 ongeveer halverwege.
Misschien kan hij iets voor je betekenen.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Emilien, harstikke bedankt voor de tip. Ik ben in contact getreden met Chauvin Arnoux, en ze hebben me vandaag kosteloos het service manual in PDF toegestuurd! Prima service.

Komend weekeinde eens flink gaan knutselen, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen met het scoopje...

Prima, ik ben heel tevreden dat te weten.
Chauvin Arnoux / Metrix Na Verkoop's Dienst schijnt heel aangenaam en vriendelijk met klanten zijn, zelfs als er geen onmiddelijke commercieele belangstelling bestaat: het is leuk.
Ik wens u veel succes met herstelling van uw scoop.

Het is gelukt :) Na een ruim weekend en een paar avonden knutselen draait de scoop weer! Uiteindelijk was het slechts een kwestie van opnieuw opbouwen volgens het service doc, en een handvol elco's vervangen (waarschijnlijk ooit de oorspronkelijke klacht geweest).

Rest me nog een controle van de calibratie en wat optische dingetjes (grote poetsbeurt). Weer een waardig apparaat gered van de sloop ;)