Daar moesten toch een paar ledjes aankunnen he
Dit topic is gesloten
Ik kwam net via een ander forum een project tegen, wat ik jullie niet wil onthouden, ondaks dat het niet door mij is gemaakt:
SCHAAKSPEL
Meer foto's
Zeer professioneel afgewerkt!!
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 30 juni 2009 10:46:31 (18%)
Banned
wtf! echt mooi!
Op 30 juni 2009 10:24:11 schreef gitaarstudentje:
Daar moesten toch een paar ledjes aankunnen he
nja, het was even snel in elkaar gezet, voordat ik naar school ging. waar wil je de voeding vandaan gaan halen?
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op dinsdag 30 juni 2009 11:51:44 (90%)
@WilToyo: 30 x 150mA is genoeg om rommel te krijgen bij losse contacten.
Een vertinde draad onder een schroefje gaat altijd los zitten, is het niet vandaag zeker na verloop van tijd.
Er zijn al vaak discussies over geweest ook op dit forum zoek die maar eens op.
Gr. Hans.
edit: OK niet helemaal goed begrepen, ik heb ook tevaak verbrande stekkers in handen gehad, door No-No's in elkaar gezet, daarom mijn opmerking.
[Bericht gewijzigd door H-Lab op dinsdag 30 juni 2009 17:42:52 (21%)
Ehm, no way dat dat los gaat. Die draden zijn allemaal in elkaar gedraaid en toen gesoldeerd. En het is max 150mA oftewel het zal nooit gebeuren dat door alle draden 150mA gaat lopen. Overigens de zekering die er achter zit is er één van 850mA.
Ik kan je geen foto laten zien van hoe het allemaal aan elkaar zit, anders had ik je kunnen overtuigen dat het echt wel goed zit.
Bijna klaar met de studie!!!!
Het laatste half jaar druk aan het werk geweest aan een speeltoestel, de Sutu.
Foto op mijn bureau, aan de linker kant de aansturing en rechts het paneel in het speeltoestel.
Is in mei al geopend door FC Twente, geweldig project om aan mee te werken. Ondertussen een goede introductie in ARM-Core's achter de rug
Mooi gedaan, maar niet regelbaar dus waarom dan een spanningsmeter?
En waar haal je dat mooie kastje vandaan?
spannings meter zit er in om het gat op te vullen en die kastjes koop je bij de grote C.
zal wel even het bestel nummer zoeken
Edit linkje van de kastje zijn in 3 maten te verkrijgen.
http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=522945
Moderator
jup, mooie kastjes
KIF heeft daar ook een voeding in zitten.
En wat die paneelmeter betreft, maak er een ampere meter van !
Ach, adhv het inklappen van de voeding kan je ook ruwweg schatten wat het stroomverbruik is
Op 30 juni 2009 22:37:34 schreef Sine:
jup, mooie kastjesKIF heeft daar ook een voeding in zitten.
En wat die paneelmeter betreft, maak er een ampere meter van !
hhmm das een goeie morgen maar even veranderen
Banned
gewoon even de meter instellen op 200mV bereik, en een 0,1/5w shuntje in de + lijn. waar haal je de voeding van de dpm eigelijk vandaan? 2e wikkeling van de trafo?
hoe zit die trafo vast?
ik zou de dradenbende toch maar eens flink inkorten en samen bundelen met een tyrapje.
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op woensdag 1 juli 2009 07:24:21 (26%)
Het zelfde als t-baev gemaakt heeft maar dan op een geetste print, dit is tevens mijn eerste grote "nette" print.
De voeding (5v). Oke, deze is niet geetst
En de onderkanten (moeten nog schoon maar ik wacht even om mijn connectoren (header en printkroonsteen):
Leime
Is de 3e foto in spiegelbeeld of heb je een foutje gemaakt met de tekst? En misschien was het mooier om de aansluiting van je voeding op je print en slag te draaien zodat je niet zo'n rare kronkel hoeft te maken.
Verder ziet het er goed uit. Straks geëtst. Misschien iets minder tin gebruiken met solderen.
@leime
heb je op dat kleine voedingsprintje nou draadjes zo gebogen dat ze over de andere geleiders heen gaan? Als je het nou een keer ergens oplegt en het buigt...
Banned
je kan het beter een stukje omleggen of geisoleerde draadjes gebruiken. ik ben een fan van lakdraad, dat ik uit oude trafos sloop
Idd een foutje gemaakt met de tekst.
Dat draadje is al vervangen door een geisoleerd draadje, dit was tijdelijk om de boel te testen en ik te lui was om draad te halen uit de schuur.
leime
Op 1 juli 2009 07:22:52 schreef Alexander Verbeek:
gewoon even de meter instellen op 200mV bereik, en een 0,1/5w shuntje in de + lijn. waar haal je de voeding van de dpm eigelijk vandaan? 2e wikkeling van de trafo?hoe zit die trafo vast?
ik zou de dradenbende toch maar eens flink inkorten en samen bundelen met een tyrapje.
is gelukt, bedankt. en werkt dus als een zonnetje
Foto
voeding voor de dpm zit inderdaad op de tweede wikkeling van de trafo
en de trafo zit vast met een boutje en moertje (niet te zien op foto. want foto is eerder genomen).
draad benden op advies ingekort.
bedankt voor de adviezen
Banned
even twee dpm's gehaald bij dick best, en met spul uit de junkbox een dubbel 9v minivoedingkje gebouwd.
voor de backlight : de header van de backlight verwijderd en vervangen door een 270 ohm weerstand , anders loopt er zo'n 60mA door dat ene ledje.
Jaah, er zit SMD op t printje! de brugcellen en weerstanden voor de leds zijn in SMD uitgevoerd, omdat ik dat van een of ander printje uit de junkbox kon slopen.
foto's
ziet er leuk uit.
wel even wat hotglue ect. over die twee 23oV contacten doen;) print is wel veilig, maar je kunt nog steeds aan die contacten komen;)
@Alexander Verbeek, Netjes.. Nu nog een mooie behuizing omheen, want dat maakt het denk ik ook iets veiliger.
Wat betreft SMD, Fijn om te gebruiken als je een "mini"-voeding maakt.
Banned
ik wilde ze in een van mijn voedingen bouwen, maar het zit niet echt mee.
in mijn dubbele voeding zijn de analoge meters veel groter, en zit er een rond gat wat veel groter is dan de DVM hoog is.
in mijn 5a voeding zitten veel kleinere meters, waardoor de 2 DVMs niet naast elkaar passen.
ik ga denk ik de ene meter ombouwen tot stroom meter, en dan in een kastje, om te kijken hoeveel stroom iets trekt bij welke spanning ed.
ik vond het smd solderen best wel meevallen, voor de 1e keer. die weerstandjes zijn gewoon smaller dan mijn soldeerpunt en tin (0,7mm) (en zo klein dat je ze niet kan zien op de foto)
alexander ik vind het grappig dat ik jouw projecten altijd herken door enkel naar de foto's te kijken.
(snel van beneden naar boven scrollen met PGUP enkel de foto's snel overkijkend)
Dit topic is gesloten