De Tesla rond de trafo is nog een beetje vaag ontwerp. Zoals Jorrit al terecht vroeg, wat ga je als cap gebruiken. Dat is echt nog een probleem. Ik ga dubbelzijdig gelijkrichten en DC resonant laden. Tot 28 kV dus. De cap zou iets van 200-250 nF moeten worden. 80J per bang. Ik denk dat ik dan iets van 150 bps (ARSG) op een 3*32A aansluiting kan halen. Als ik dat van cde's ga maken kom ik op een zieke 2-3000 euro. Voordat ik daar iets op kan vinden komt die tesla er ook niet. Zal mazzel hebben op ebay worden met wat maxwell puls caps of iets dergelijks.
De secondaire zou iets van 60cm pvc worden 3m of iets meer wikkellengte. 900 wikkelingen met installatie draad 2,5^2. 2 kilometer. Zou toch wel in een stuk te krijgen moeten zijn bij de fabrikant lijkt me ?
En dan komen er van die bizarre onderdelen bij als een aanhanger voor de trafo, een 2H 14kv reactor, zes 14kv diodes 10A, pfc caps etc.
Toroid iets van 3*0,6 meter. Liefst iets opvouwbaars met metalen ringen ofzo. Anders neemt het veel teveel plek in. (kom je dan een keer lassen sparks ?)
De totale hoogte wordt dan iets van 4,5-5 meter. Max vonklengte 7-8 meter.
Na ja een belachelijk plan dus:P Het iedee is om ermee tegaan optreden enzo, maar er moet eerst her en der geld gaan loskomen anders is het allemaal niet haalbaar.
Jandier, prachtig ding ! Enne iedreen die komt heeft wel een afwijking, ze bouwen allemaal van die gestoorde apparaten, misschien voel je je wel thuis in die groep
Sparks, zou wel gaaf zijn first light op de teslathon. Aan de anderkant als je eerst al een beetje kan tweaken kun je vast verder komen de 26ste, Succes.
Jorrit, first light van de drsstc dit weekend ? Foto's !
Dj tjerk, van die inductor kun je denk ik wel een mooie ballast maken als je de I's los kan krijgen van de E's. Het is meervoud ondat ze uit een hele berg dunne plaatjes zijn opgebouwt. 1mm lucht ertussen is zo maar 10 keer meer stroom. Je moet het dus redelijk nauwkeurig kunnen instellen.
Zaq, mooi filmpje zeg ! En een site Blijft bizar dat die buizen coils van die rechte "sword" streamers maken.
Sine, mooie brickjes zeg. Ga je echt een coil maken met iets van 300 of 600 volt op de tankcap ? Ga je de bricks als h brug op de resoantie freq aansturen, Of de bricks gewoon als sparkgap schakelen ?