SNES (16bit) doet het niet op de TV

Beste Allemaal,

Heb de oude SNES uit de kast gehaald voor de kinders, maar deze wordt niet gevonden door de TV (heb niet de scart connectie).

Het signaal schijnt op 55MHZ te zitten, maar de TV kan m echt niet vinden.

Wat moet ik doen? Ik heb dezelfde stekkers als deze foto's, maar begrijp niet hoe ik t werkend moet krijgen http://www.flitsservice.nl/phpBB/techniek/super-nintendo-nostalgie-t65…

Groet,

M

maartenbakker

Golden Member

55MHz is VHF kanaal 2, dus wellicht handmatig zoeken?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Heb alles al geprobeerd,

Moet wel zeggen dat t tv kanaal ook erg slecht is als ik m achter dat rechthoekige kastje hang: wellicht is t kastje kaduuk?

Op de andere TV (die geen freqs aangeeft) krijg ik in het begin wel heel vaag mariokart te zien, maar krijg m onmogelijk scherp. Had de settings dan op E. Europa staan, maar dat zal wel oost europa zijn?

Hoor t graag,

M

Ik denk dat je op de verkeerde frequentie zit.

Er zit wel een scart op maar daarvoor heb je een kabeltje nodig.
Misschien is dit wat,

http://members.optusnet.com.au/eviltim/gamescart/snespal.png

PE2BAS

Ja dank: ik weet dat t daarmee op te lossen is, maar dan moet ik weer zo'n kabel gaan kopen.

t moet toch kunnen werken met t huidige systeem (aansluiten op de kabel ingang vd tv)?

Dank,

M

Ik bedoelde eigenlijk meer open schroeven en scart op solderen.

Maar de huidige situatie zou moeten werken.
Het zou natuurlijk aan je ziggo kast kunnen liggen.
Probeer het eens zonder alle rommel en gewoon direct op je TV.
En dan met de tv tunen naar de SNES.

[Bericht gewijzigd door hardbass op maandag 5 december 2011 14:34:17 (38%)

PE2BAS
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 5 december 2011 13:08:30 schreef maartenbakker:
55MHz is VHF kanaal 2, dus wellicht handmatig zoeken?

Kanaal 3, denk ik; in Band I.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Hoe werkt dat precies? Band staat nu idd op PAL B/G. I is toch niet de standaard in NL? Hoe kies je t kanaal?

maartenbakker

Golden Member

PAL B/G is correct. Hoe je kanaal en/of frequentie kiest, hangt van je TV af. Met automatisch laten zoeken kan het zomaar zijn dat je op een veelvoud van de correcte frequentie afstemt.

55MHz moet inderdaad kanaal 3 zijn, niet 2.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ja ok, dus ik moet m op 55 Mhz zetten, maar hoe kies ik t kanaal?

Wat doet dat knopje aan de achterkant van de SNES (kanaal 1-2 Kanaal A-B)?

Dank

M

Pak er gewoon eens de HANDLEIDING van je TV bij.
Wij hebben helaas geen glazen bol die ons vertelt wat voor TV je hebt en hoe je die moet instellen.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 5 december 2011 14:39:27 schreef mmbertels:
I is toch niet de standaard in NL?

Ik bedoel ook niet standaard I, maar band I (één).
Je hebt band I (vhf laag), III (vhf hoog) en IV+V (= samen UHF)

Then again, sommige nieuwere TV's laten de band niet meer zien. Hoe dan ook, '55 MHz' zou voldoende moeten zijn.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Even voor de goede orde,

Heb je nu een rechthoekig kastje zo groot als een sigarettenpakje (ongeveer)

Of een klein ovaal blokje die je direct in de tv prikt ?

Als je namelijk een rechthoekige hebt heb je pech. Die is voor de eerste generatie NES en gaat niet werken op de SNES.

Verder hangt de SNES ergens tussen kanaal 38-40 op de UHF. Je kan de kanalen nog veranderen, op de achterkant van de SNES en NES zit een schakelaartje.

En je moet er zeker van zijn dat je SNES wel opstart. Als de cassettehouders vuil zijn krijg je alleen een zwart scherm en daar gaan de meeste TV's van tegenwoordig gewoon aan voorbij.

Dominic

[Bericht gewijzigd door Dominic op maandag 5 december 2011 17:05:31 (17%)

maartenbakker

Golden Member

Meestal hebben toestellen die een schakelaartje hebben de keus tussen kanalen 2/3/4 of twee daarvan en hebben toestellen die rond kanaal 36/38/40 zitten een instelschroefje achterop dat traploos instelbaar is.

Nu speelt me parten dat ik de SNES niet ken, maar het kan natuurlijk ook nog dat er verschillende uitvoeringen zijn.

Als je TV in MHz afgestemd wordt, kan je de kanaalnummers als volgt lezen:

2-> 48,25MHz
3-> 55MHz

36-> 591,25MHz
(in stappen van 8,0MHz)
40-> 623,25MHz

Shiptronic

Overleden

Bij mijn Sony kon ik eerst bepaalde zenders ook niet krijgen, maar met kaanaal nr en dan + of - ging het wel.

Maar geef eerst eens merk & type van TV en SNES

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Allen,

SNES: MODEL NO.: SNSP-001A(FRG)
TV: SHARP LC-20S1E

Zag trouwens in de beschrijving van die nintendo video plug dat er ook een rood, groen, blauw signaal uitgaat: kan er ook een komponent aangehangen worden (nee zeker?)?

Op 5 december 2011 17:00:07 schreef Dominic:
Even voor de goede orde,

Heb je nu een rechthoekig kastje zo groot als een sigarettenpakje (ongeveer)

Of een klein ovaal blokje die je direct in de tv prikt ?

Rechthoekig kastje en die worden standaard geleverd bij de SNES(kijk maar op marktplaats). SNES start op, want ik zag beneden op de tv een zeer vaag mariokart in het begin van het scan traject op E.Europe stand.

Dank,

Op 5 december 2011 14:32:53 schreef hardbass:
Ik bedoelde eigenlijk meer open schroeven en scart op solderen.

Maar de huidige situatie zou moeten werken.
Het zou natuurlijk aan je ziggo kast kunnen liggen.
Probeer het eens zonder alle rommel en gewoon direct op je TV.
En dan met de tv tunen naar de SNES.

Hi Hardbass, ja dat ga ik nu doen: ipv dat stomme kastje (dat waarschijnlijk kapot is) gewoon direct een coax van SNES naar TV.

Hoe zou ik moeten solderen: ziet er nogal kwetsbaar uit, als je een goede manier weet hoor ik het graag. Kan ik er ook een komponent signaal uithalen en dat solderen?

Het is trouwens geen ziggo kastje, maar gewoon een nintendo cord dat naar een kastje gaat en dan een coax uitkomt om aan te sluiten op de antenne van je tv

Veel dank,

M
http://img43.imageshack.us/i/31012011236.jpg/

http://img11.imageshack.us/i/31012011237.jpg/

Mod-edit: Gebruik de edit ipv 3 posts onderelkaar te zetten, quote ook alleen relevante delen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 5 december 2011 23:55:42 (75%)

Ik dacht dat je link in je eerste post ook jou topic was.
Hij gebruikt namelijk een ziggo kastje.

Het zelf solderen,
Ik zou hem open schroeven en dan een scart vanaf de binnenkant monteren.
Desnoods rechtstreeks van de print naar de scart kabel.

Als je een duidelijke foto maakt van de binnenkant kan ik je wel vertellen waar je het beste kan over solderen.
Misschien als je nog een oude scart connector hebt dat je die gewoon kan inbouwen.

edit,
Ik weet niet hoe goed je soldeer skills zijn, maar op de connector zelf solderen gaat hem niet worden denk ik.

[Bericht gewijzigd door hardbass op maandag 5 december 2011 22:48:56 (12%)

PE2BAS

Nee dat waren niet mijn foto's.
Je hebt wel een speciale schroevendraaier nodig om m open te krijgen?
Is het alleen rood wit geel, of kan ik ook component solderen?

Kan natuurlijk ook morgen gewoon een plug met scart bestellen voor onder de 10e...maar dan heb ik liever direct component als dat kan.

Net gevonden: Op dit filmpje maken ze dr eentje open. http://www.youtube.com/watch?v=_Q6NJXYd4BY

Groet en dank,

M

maartenbakker

Golden Member

RGB is géén component, al is het er opzich wel uit te maken zonder hele gekke toeren uit te halen.

voor 10e kan je zelf niet moeilijk gaan doen.
Wil je dat toch zou ik hem gewoon open schroeven en de scart aansluiten volgens bovenstaand schema.

PE2BAS

Ik zou niet gaan solderen in dat ding. Koop gewoon zo'n kabeltje voor 6 euro dan weet je zeker dat je goed zit.

Voordat je gaat solderen aan je SNES (Wat zonde is!)
Heb ik mijn SNES er even bij gepakt.
Je kan hem op 2 manieren aansluiten met de kabel van nintendo naar scart die ook bij de gamecube en wii zit.
Of via RF gewoon Coax dus eigenlijk naar de TV Signaal In op je tv
daarom zit er meestal ook een kastje bij(splitter) dan moet je wel even de snes aanzetten en zoeken naar het goede kanaal.

Brian van der Horst

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl

Op 6 december 2011 19:58:26 schreef RoboticPro:
Dan moet je wel even de snes aanzetten en zoeken naar het goede kanaal.

Captaaaaaaainnnnnn Obvious ! Waar ging deze thread ook alweer over :P :D

Allereerst bij mijn weten hebben de NES en de SNES exact dezelfde kabel naar de tv, (een "kastje") die laat het signaal vrij slecht door opzich, maar als de nes/snes aan staat krijg je vrijwel alleen sneeuw.

verder zijn de standaard scart kabeltjes gelijk aan die van de N64 en de Gamecube(@Roboticpro WII heeft een nieuwere kabel), dus de meeste spellenwinkels zullen ze nog wel hebben liggen.

Als laatst kun je dat "kastje" gewoon vervangen door een kabeltje met aan de ene kant een ouderwetse antenneplug (ben de naam kwijt) en aan de andere kant een tulpstekkertje, je moet dan gewoon de kabel en de snes omwisselen (of een ouder tvtje er bij pakken) omdat de RF modulator in de nintendo zit ingebouwd.

edit: ik bedenk me ineens dat nintendo in de SNES zijn eigen speciale schroeven gebruikt dus die heb je zonder zo'n schroevendraaier niet snel netjes open.

MVG. Gerard