Fluke 45 display storing (VFD)

Hoi,

Ik heb een Fluke 45 tafelmultimeter op de kop weten te tikken. Hij lijkt correct te meten (op de foto heeft hij een 100 Ohm weerstand voor in de auto aangesloten), maar het display gedraagt zich nogal vreemd;

Staat hij net aan dan is alles goed, maar na minuutje lichten de digits rechtsboven en linksonder deels op. Soms gaat dit weer weg, soms niet.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/29022012716.jpg

Ik heb geen ervaring met VFDs, is dit iets wat eenvoudig te repareren is? Of kan ik beter een vervangend display zoeken?

Programmer with a soldering iron
flash2b

Special Member

Lijkt me een slechte soldering, of iets mis met de voedingspanning van de VFD.

Verder wel een mooie meter !

[Bericht gewijzigd door flash2b op donderdag 1 maart 2012 16:36:20 (17%)

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.

Hah, ik hoop dat het een slecht contactje is! Inmiddels heb ik de service manual gevonden, en weet ik ook welke spanning ik nodig heb op het VFD. Straks thuis even goed meten. Helaas moet dat met de Gamma multimeter (Of is het een goed idee om een multimeter met zichzelf te meten? Voelt een beetje vreemd, maar ik zou niet kunnen zeggen waarom).

T'is inderdaad een mooie! Ik kon hem op het werk redden van de vuilnisbak. Hij is al jaren niet gekalibreerd en daarom afgeschreven.

RAAF12

Golden Member

(Of is het een goed idee om een multimeter met zichzelf te meten? Voelt een beetje vreemd, maar ik zou niet kunnen zeggen waarom).

Dan kan je zo meten.

Bij mijn Fluke 867B is de voedingsnul geïsoleerd van de common meetaansluiting. Evt. even meten of dat bij jouw meter ook het geval is.

Dus gewoon even meten (met m'n 5-euro multimetertje) of er geen geleiding (dus enorm hoge weerstand) is tussen de power supply ground en de common meetpen?