tektronix 2225 of 2235

nog niets. Suggesties? En het moet redelijk blijven van prijs.

'Elektronica werkt op rook, eens die er uit is werkt het niet meer'

Op 18 augustus 2012 22:35:39 schreef fred101:
Marcke, die 1euro/MHz komt van mij, ooit als grap, maar er hoort meer bij en dan klopt het best aardig.
1euro: een werkende simple oude scoop zonder probes/doc ect
2euro: een mooie werkende complete scoop
3euro: een echt mooi en gegarandeerd goed apparaat, een speciaal model, ect

Dat wil nu net lukken dat ik een tijdje geleden ook een scoop bijkocht. Ook een Tek: de 2465B. 400Mhz analoog ding en is voor 430€ naar hier toegekomen. Die prijs is heel goed, wetende dat het een 4 kanaals is, in prima conditie en volledig functioneel. Ze zijn nog steeds heel gegeerd, ze waren lange tijd alleen in labos te vinden die ze konden betalen.
Dus blijkbaar gaat zelfs in dit gebied je regeltje nog op, Fred! :-)

Op 18 augustus 2012 23:06:19 schreef fred101:
Heel verstandig, geef mij ook maar een oude Tek ipv een nieuwe Chinees...

Voila, dat is zo, wel gezien de context.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Er heeft weer iemand gereageerd op mij zoekertje. Een pm 3206, voor minder dan 75 euro inclusief verzendingskosten.

Advies van jullie?

PM2306 is 15Mhz, te duur dus. Daarnaast moet je een scoop gewoon ophalen en niet verzenden, als ze 'm laten stuiteren bij de post heb je er niks meer aan.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Waarom wonen jullie allemaal in nederland...:'(

Tsja, pak gewoon de trein naar Breda en je kan je defecte Novanex zo om ruilen tegen een werkende scoop met probe... ;-)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Roland, trein naar breda kost mij over de 35 euro ofzo ...

Hobbies kosten nu eenmaal geld, en mi valt het met electronica nog wel mee. Vaak kun je uit defecte apparaten nog van alles halen en hier en daar wat bij te verdienen met reparaties.

Zit je op voetbal dan betaal je contributie, kleding enz en verdien je niks tenzij je heel goed bent.

Ik weet het, maar ik zit momenteel echt krap bij kas. Oke, binnenkort komt er wel wat binnen van mijn gitaareffecten maar dit is ook bijster weinig. Ik verdien soms ook nog wel wat bij met reparaties maar ik denk dat ik gewoon veel te weinig vraag. Overlaatst 4 h aan een versterker aan het "klot***" geweest en 15 euro voor gehad. Njah.

Op 22 augustus 2012 16:57:31 schreef stefbef:
Waarom wonen jullie allemaal in nederland...:'(

Er is wel meer op de nederlandse markt te kopen, terwijl er soms ook wel in Belgie interessante dingen staan, alleen veel minder volume.
Trouwens, er staat eenzelfde PM3206 te koop in Belgie, maar kanaal A is wel gesneuveld. Je kan het ook zo bekijken: als je elders die PM3206 koopt, heb je aan deze misschien goedkoop reserveonderdelen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Anoniem

Ik zou wel kijken naar een geheugenscope, heb zelf een metrix ox 800, prima ding maar ik mis toch echt wel een geheugenfunctie.

@stef: Ik zou geen nieuwe analoge scope kopen voor de prijs waar jij naar zoekt. Analoog heeft z'n tijd gehad, wat nu low-cost wordt aangenoden is vrijwel allemaal China. Pas op met analoge geheugenscopes. Als het geheugen analoog is, heb je een service probleem, als het digitaal is is het meestal erg beperkt.
De PM3206 is wel erg basic, en de prijs wat hoog. Kijk eens of je een 2e hands Hameg HM203 kunt vinden.

Idd. die pm3206 is wel een scoopje maar je kan er echt niet veel mee. Vroeger op middelbare school hadden ze deze ook.
2 kanaaltjes, ac/gnd/dc koppeling, stappenschakelaar voor spanningsbereik, straalpositieregeling en een tijdbasisje. Dat is het.
Voor wat signaaltjes te bekijken kan het. Maar als je een paar jaar later wat dieper wil meten heb je weer wat anders nodig.
Dan is deze mss wel iets te duur voor hetgeen hij kan ja.

- - big bang - -

Ik heb 'm een PM3233 aangeboden, 10Mhz met 1 probe.
Heeft nieuwe voedingselco's en is gecalibeerd, ruilen tegen zijn defecte Novanex versterker.

Maar als hij geen 35 Euro voor de trein heeft om 'm op te halen, tsja dan houd het hard op. Ook voor een scoop in BE zal hij reiskosten hebben en dan de aanschaf prijs nog.

Roland, moest ik kunnen zou ik echt wel afkomen hoor. In belgië kan ik, zolang het geen uren rijden is, de auto van mijn moeder kosteloos gebruiken. Ik heb momenteel echt niets meer. Ik ben ook maar een gewone student en omwille van een herexamen heb ik geen vakantiewerk kunnen doen...

fred101

Golden Member

Ik snap het even niet meer. Je hebt niets meer maar wilde even terug nog voor >100 euro een Tek kopen ?
Ik snap dat transport je in Belgie niks kost maar voor 35 euro vindt je ook niet snel en scoop, en zeker niet een die net in orde is gemaakt door iemand waarvan je weet dat hij niet maar wat aan rommelt. ( ik heb geen idee van de waarde van zo'n novaniks ding (weet niet eens wat het is ;-) )

Daarna wilde je voor nieuw, dat kost je minstens 250-350

1 euro/MHz houdt een keer op, er is ook nog een psychologische grens. As je een scoop netjes in orde hebt gemaakt ga je hem niet voor 10 euro weg doen, en als de probe een philips is brengt die al 10-15 euro los op.
Ik heb een jaar of twee terug 40 euro voor een defect 500KHz scoopje betaald ;-) ( maar dat was een portable tekje ter grote van een luchtrommeltje)

Als je 100 euro wil besteden moet je met wat opletten makkelijk een goede 50 MHz scoop vinden en met wat mazzel ( en werk) een 100MHz.
Tot 50 euro heb je zo een 10-20MHz.

Bij de maxwell stichting staan vaak scoops voor weinig ( in onbekende staat)
dBH electronics in Belgie heeft volgens mij regelmatige scopen staan ( en die verkoopt , is mijn ervaring, goed werkend spul met garantie)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Bij de maxwell stichting staan nog 1 of 2 scoops met problemen. Komen geen nieuwe meer is mij verteld.

Geld komt en gaat snel eh.

Maar nieuw, dan kan ik het nog uitleggen aan mijn ouders dat het voor mijn studies enz. voort is. Snap je?

Maar ik denk dat ik momenteel wel ng effe zonder kan. Het aanbod van Roland is inderdaad zeer mooi. Moest het niet zoveel kosten om die novanex op te sturen was hij al weg geweest. Ik begrijp dat hij zoiets wilt hebben ( heb hier zelf ook dingen liggen die ik ooit wou hebben en eig niets mee doe).

Nieuw moet je aan een Dynatek 8300 denken of zoiets. Reken op EUR 500.

bij de maxwell stichting is er ook in geen 6 maanden wat veranderd op de site , hoewel er een verkoper op mp staat die een batch van de tu eindhoven heeft te koop staan , blijkbaar gaat dat oude spul ook richting andere kanalen weg bij de tu ..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

@stef:
Je weet dat je de geluidskaart uit je PC ook als scope voor LF kunt gebruiken? Zoek gratis software (winscope).

@markce: doe ik reeds. Gisteren ng wat fouten uit een effectje gehaald daarmee.

Op 22 augustus 2012 16:44:33 schreef Roland van Leusden:
PM2306 is 15Mhz, te duur dus. Daarnaast moet je een scoop gewoon ophalen en niet verzenden, als ze 'm laten stuiteren bij de post heb je er niks meer aan.

Het kan altijd erger: op MP biedt iemand een 10 MHZ scoopje aan voor 95 euro. Sommige lui denken echt dat ze goud in handen hebben...

Nog erger: http://auto-diversen.marktplaats.nl/gereedschap/582913474-oscilloscope…

En toch is er een markt voor want er is al een bieder van 75 Euro...

Straks m'n PM3233 er ook maar opzetten voor 100 Euro...