Leuk om te zien en apart dat er daar 20 in een doos zitten. Mogelijk zitten ze dan per stuk in een kartonnen doosje in plaats van in een blister.
Golden Member
Leuk om te zien en apart dat er daar 20 in een doos zitten. Mogelijk zitten ze dan per stuk in een kartonnen doosje in plaats van in een blister.
Golden Member
Op donderdag 26 december 2024 12:45:07 schreef maartenbakker: Overigens heb ik zelf eindelijk foto's gemaakt van mijn laatste aanwinst:
[bijlage]
Je hebt toch niet die originele blister open gesneden he?
Wel geinig zo'n kristallen bol. Ik zoek nog het exemplaar waar je de toekomst in kan zien...
Golden Member
Toch wel, maar ik heb er genoeg waarvan de blisters ook nog in mooiere staat zijn, dus niet getreurd.
Honourable Member
Op vrijdag 27 december 2024 14:15:38 schreef maartenbakker:
Toch wel, maar ik heb er genoeg waarvan de blisters ook nog in mooiere staat zijn, dus niet getreurd.
Als ze ( deels) voor de verkoop zijn laat het dan even weten, ik wil er wel een aan de verzameling toevoegen.
Golden Member
Ze staan inmiddels in de webshop Ik heb er ook een aantal in de kratten liggen voor de beurzen. Sommige met een beetje verfrommelde blister maar ook nog gewoon nette. Die zijn dan weer wat aantrekkelijker geprijsd maar bij de afgelopen NVHR liep het nog geen storm en bij de standhouder op Lichtmis waar ik ze eerder van kocht ging het ook niet erg hard. Ik hou er wel een paar apart.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 28 december 2024 00:36:40 (23%)
Honourable Member
Op zaterdag 28 december 2024 00:35:16 schreef maartenbakker:
Ze staan inmiddels in de webshopIk heb er ook een aantal in de kratten liggen voor de beurzen. Sommige met een beetje verfrommelde blister maar ook nog gewoon nette. Die zijn dan weer wat aantrekkelijker geprijsd maar bij de afgelopen NVHR liep het nog geen storm en bij de standhouder op Lichtmis waar ik ze eerder van kocht ging het ook niet erg hard. Ik hou er wel een paar apart.
ik ken die deco lampjes nog wel, die zaten in chromen strips rondom spiegels oa.
Op zaterdag 7 december 2024 15:22:46 schreef Ledlover:
Opdrukken op Philips... Werkbanken?Ik heb toen ik nog maar net op CO zat, van Hugo Welther een fantastische werkbank gekocht die bij Philips in o.a. het Natlab gebruikt werd.
Omdat ik aan de vooravond van een verhuizing sta, ben ik al een en ander aan het voorbereiden. Dat betekent het ladeblok dat ingebouwd zat door een hoogslapertrapje, loshalen en leegmaken. Daar zit nog spul in van voordat de hoogslaper er kwam...
Herkent iemand deze stempel? Is deze van Philips z'n interne meubelmakerij, of kocht Philips deze werkbanken bij een derde partij? Hij bevindt zich onzichtbaar, bovenop het ladeblok dat onder de tafel 'hangt'. De tekst kan ik net niet lezen, behave kwaliteitscontrole, 'Meubel...' en de datum.
[bijlage]De hele labtafel heeft m'n halve leven zo ingebouwd gestaan en gaat nu met mij meeverhuizen. Maar eerst gaat ie in al z'n onderdelen uit elkaar om 'm een verse laklaag te geven. Nieuwe woning heeft maar een woonkamer en een slaapkamer, dus hij komt hoe dan ook in het zicht te staan en dan moet ie wel mooi zijn. M'n ouders suggereerden voorzichtig dat ik misschien een kleinere werkbank zou moeten kopen maar daar moet ik niet aan denken.
[bijlage]
Wel slim om een stapelbed te gaan gebruiken voor ruimte te maken voor een werkbank. Zie daar een TL armatuur hangen, is dat een 14 of een 15 Watt T12? lijkt een erg kort buisje. Niet een erg gebruikelijke TL buisje in Nederland.
Op dinsdag 31 december 2024 08:54:12 schreef TV museum:
[...]Wel slim om een stapelbed te gaan gebruiken voor ruimte te maken voor een werkbank. Zie daar een TL armatuur hangen, is dat een 14 of een 15 Watt T12? lijkt een erg kort buisje. Niet een erg gebruikelijke TL buisje in Nederland.
lijkt me een 15W bakje. zo'n ding wat in keukens zat voor de tl mini steeds meer werd gebruikt.
Dat ding in de hoek is een 14w t12 buisje. Het armatuur wás een doorsnee 36w armatuur dat ik heb ingekort
Zeer ongebruikelijk inderdaad.
Het andere lichtbakje recht boven het blad is een heel normaal 8w buitenlichtbakje. De werkbank heeft onder de plank met meetapparatuur een 30w TL zitten, maar die zit te laag. Daarom een klein beetje extra licht van boven.
Ik ben nog aan het prutsen met de juiste ballast.
Met een 18w ballast loopt er in principe nagenoeg de juiste stroom, maar de ballast wordt onwerkelijk heet. Liefst zou ik ergens een origineel compleet 14w armatuur vandaan halen maar dat is nog niet zo makkelijk.
En ja, dit heeft zo jaren gestaan. Ideaal was het nooit, omdat ik niet prettig staand kon werken, maar het was de enige optie om alles in m'n slaapkamer te krijgen. De werkbank vindt over 'n paar weken een nieuw plekje in m'n nieuwe huis
Leuk nog een liefhebber van 14 Watt T12 buisjes. Hier diverse in gebruik.
18 Watt TLD magnetische vsa werkt wel op een 14 Watt T12, de lampstroom komt aardig in de buurt, lampspanning verschil tussen 14 Watt T12 en 18 Watt T8 is 20 Volt verschil, 14 Watt is 40 Volt en 18 Watt is 59 Volt. Wellicht daarom veel warmte ontwikkeling in vsa en wellicht een flinke stroomverbruik.
Ik gebruik een Philips 18 Watt TLD elektronische vsa voor een 14 Watt T12.
Stroomverbruik 14 Watt, maar iets te laag. zie liever rond de 17 Watt als je de stroomverbruik van vsa ook meetelt. Dus buisje zal iets minder licht geven. Inmiddels brand er eentje bijna dagelijks en nog steeds geen slijtage zichtbaar rond de electrodes. Bij TL buizen is ook erg belangrijk dat deze ook niet te lage stroom krijgen, dan gaan de electrodes sputteren en is snel afgelopen met de TL buis.
Mijn 14w buisje zal ik niet al teveel gebruiken. Ik heb er maar één. Zijn wel schattige dingen, zo kort en dik.
Overigens, voor dingen die niet specifiek met Philips lampen en hun codes te maken hebben, ga ik hier verder: https://www.circuitsonline.net/forum/view/166309/last
O.a. over de 65w kleur 27 (zónder 8) buis die ik in de recyclebak vond. Helaas is die geheel uitgeput... De zoektocht naar een vol formaat (20/40w) 27 buis gaat door.
[Bericht gewijzigd door Ledlover op dinsdag 31 december 2024 16:54:02 (12%)