krijg geen geluid op videorecorder

sorry voor het vergeten te melden van die Hdmi;maar ja,ik heb maar A2diploma en gewerkt in werkhuis voor fijn mechanic.

Mijn HD Digicorder heb ik dus aan de tv aangesloten met HDMI,waarvan het beeld zeer goed is.En nu probeer ik mijn video en dvdspeler aan tv aan te sluiten op die éne scart van de tv.mijn dvdspeler heeft 2 scart en mijn video 1 scart.
Hoe krijg ik dat correct aangesloten.

mvg

Op 8 juni 2014 12:09:38 schreef EricP:En eh.. gelukkig hebben mijn klanten een *iets* hoger niveau...

Als je dit niet neerbuigend vindt, dan moet je je serieus zorgen maken over je sociale vaardigheden! Als het niveau van de TS beneden je stand is, reageer dan gewoon niet.
Trouwens, leer eens lezen: mijn forumnaam is al jaren MNM(tm) en niet "NMN" wat jij er van maakt. En verder ben en doe ik rustig, dus ik snap je probleem niet.

@theove: LOL! :D

@kyara: nu wordt de zaak wat duidelijker. Ik ga even nadenken over de situatie en kom er weldra op terug. Nog even een vraag: welk merk en modelnummer is de DVD-speler?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
klein is fijn

Moderator

Op 8 juni 2014 12:34:32 schreef EricP:
@NMN: houd je een beetje gemak, ja. GJ_ was duidelijk. Ik ben nog nergens bot of neerbuigend geweest.

Op 8 juni 2014 12:09:38 schreef EricP:
En eh.. gelukkig hebben mijn klanten een *iets* hoger niveau...

Zet dan maar even in je woordenboek dat bovenstaand onder bot en neerbuigend valt. Einde discussie en laatste waarschuwing.

EricP

mét CE

@kif: niks bots aan... Dat sloeg op de reactie van de TS die hijGJ_ daarna weer verwijderd heeft. Zo lust ik er ook nog wel eentje...

De enige die het door lijkt te hebben naast GJ_ is theove... Maar het zal wel. TS komt hier ook niet verder mee. Succes ermee. Out.

Als ik het goed begrijp is er nu dit:

Digicorder>>>>>HDMI>>>>>TV

DVD>>>>>SCART>>>>>Splitter>>>>>TV
Video>>>>SCART>>>>>Splitter

Je geeft aan dat je dvd 2 scarts heeft... Is dit een DVD recorder?

-edit- dit stond in de starttopic

Je kan proberen je video op scart 2 van de dvd aan te sluiten en scart 1 naar de tv, zonder splitter dus.

Zo heb ik het hier een tijdje gebruikt tot de video zijn geest heeft gegeven....

Als je dan video wil kijken moet je even zorgen dat de dvd recorder op het juiste kanaal staat en kan je zo op je tv naar de video kijken.

Als je videobanden je echt zo dierbaar zijn zou ik ook eens aan een "digitalisatie" denken...

[Bericht gewijzigd door KoenP op zondag 8 juni 2014 13:10:15 (26%)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

mijn dvd recorder is een Philips DVDR3330H
mijn videorecorder is een JVC HR-V500E

Dat klopt koen, dat werkt hier ook goed. Videorecorder naar scart dvd speler, van dvd scart naar tv scart. Let op dat bij het videokijken de dvd speler misschien wel spanning moet hebben om het signaal door te sturen.

Fordman

ik zal dat morgen eens proberen,(nu geen tijd;vaderdag hé)
Bedankt alvast voor deze antwoorden.Ik zie het nu terug zitten om bij dit forum te blijven.

mvg

Oké, wat KoenP zegt is inderdaad een goede manier van het probleem oplossen:

• Sluit de DVD-speler met een SCART-kabel aan op de TV, waarbij de stekker in de ONDERSTE SCART-aansluiting van de DVD-speler [EXT1] moet worden gestoken.
  • Sluit de Videorecorder met een SCART-kabel aan op de DVD-speler, waarbij de stekker in de BOVENSTE SCART-aansluiting van de DVD-speler [EXT2] moet worden gestoken.
  • De Digicorder blijft gewoon via HDMI aangesloten op de TV, daar verandert niets aan.

Als je nu een videoband wilt afspelen, zet dan de DVD speler in stand-by (uit) en gebruik de videorecorder zoals je gewend bent. De DVD-speler zal het beeld- en geluidsignaal van je videorecorder direct doorgeven naar de TV.

Als je een DVD wilt afspelen, zet je de videorecorder in stand-by (uit) en gebruik de DVD-speler zoals je gewend bent.

Voor de duidelijkheid: de SCART-splitter dient dus NIET te worden gebruikt!!

hier nog efkens;bij mijn tv moet ik naar EXT gaan.Het is een samsung.EXT is voor de scartaansluiting.Wanneer dvd of video dan niet opstaan ,komt GEEN SIGNAAL op het scherm.

Dat klopt, dat is geheel juist, maar dat geeft niet. Als je nu de apparaten aansluit zoals ik heb aangegeven, dan verwacht ik dat alles gaat functioneren zoals het hoort.

@MNM,ook een dikke merci.Ik ga dat morgen eens uittesten en laat jullie nog iets weten.

mvg kyara

Ik ben benieuwd naar de resultaten. :)

met scart heb ik ook al genoeg miserie gehad. sommige toestellen kon ik 1 op 1 op zo een 'splitter' hangen. ja echt splitter. 1 grote doos met 4 scart pluggen op en 1 scart kabel naar de TV. alles stond gewoon 1:1 doorverbonden.

dit gaat allemaal goed als toestel 1 op composite uitzend, toestel 2 op svideo ...
van het moment er 2 op hetzelfde signaal zitten en beide aanstaan, liep het dus fout. sommige toestel MOEST ik dan via een EXT scart op een ander toestel bij inpluggen (zoals MNM nu net aangaf om te doen).

verder raad ik idd ook aan die banden ASAP over te zetten naar iets digitaals. vroeg of laat kapt die VCR ermee en dan wat? andere kopen want je hebt nog zoveel videobanden liggen?
ik had 1 half werkende video, en 2 voor herstelling liggen. ik heb besloten de tijd te gebruiken om mijn beeldmateriaal op pc te verzamelen ipv die video's nog te herstellen. nog geen minuut spijt van gehad. alle tekenfilms kan je ook vinden in andere vorm dan tapes ;-). ook sneeuwwitje uit 1937 bestaat op DVD/MKV/AVI/... formaat

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

dat geloof ik wel van die videobanden.Films die ik vroeger zelf gemaakt heb van vakantie met de kinderen en dergelijke heb ik al lang op dvd gezet.Maar gekochte videofilms heb ik geprobeerd op dvd te zetten.Dat ging goed voor een minuut of 2 en dan was het gedaan,omdat die beveiligd zijn tegen kopieren(naar het schijnt)

http://www.allekabels.nl/na/0/1205083/topkwaliteit-automatische-driewe….
Werkt al jaren bij mij.

Gr.
Roel.

[Bericht gewijzigd door RuleS op maandag 9 juni 2014 01:38:39 (16%)

hallo beste mensen;het probleem is opgelost dank zij jullie.
Hartelijk bedankt daarvoor.Iedereen heeft zo zijn vaardigheden en de mijne zijn op gebied van aansluitingen op tv maar zus en zo.Ik wil dat hebben dat ik zonder jullie hulp dit niet kon.(geen handleiding).Het is een prachtige site.Gisteren zag ik het efkens niet meer zitten door antwoorden van een bepaald iemand,die denkt dat hij de beste is.Ik was er erg van geschrokken.

maar nogmaals hartelijk bedankt.

mvg kyara

Gelukkig heb je door die zure appel heen gebeten en hebben we je uiteindelijk toch kunnen helpen. Fijn dat je probleem is opgelost! :)

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.

Op 8 juni 2014 13:08:41 schreef kyara:
mijn dvd recorder is een Philips DVDR3330H
mijn videorecorder is een JVC HR-V500E

Voor de volledigheid de handleiding van je DVD: http://www.gebruikershandleiding.com/download1.asp?download_id=32943&a…

Op blz. 148 bij stap 2 vind je de situatie zoals omschreven.

Dan ook nog maar even de handleiding van de videö: http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/lpt0812-004a.pdf

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

Zo zie je maar, de handleiding eens aandachtig erbij nemen en alles lezen voor je uitpakt een aansluit.

Maar dat doet bijna niemand nog; De doos uit, aansluiten, klaar!
Zo werkt het dus niet, en dan terug naar de winkel of op internet je beklag gaan doen dat het niet werkt.

Ik heb een tweetal jaar gewerkt in de TV hifi afdeling van een winkel.

Soms werd je echt uitgemaakt voor rotte vis, omdat we iets hadden verkocht wat niet werkt.
Toen we dat in de winkel zelf uittesten volgens de handleiding bleek het wel te werken, klant tevreden, maar geen excuses voor hun eerder gedrag.

Daarom ben ik ermee gestopt, sommige mensen zeiden echt afschuwelijke dingen tegen me.

Deze meneer had geen handleiding, dan wordt het dus heel moeilijk.
In de winkel nam ik dan altijd kosteloos een kopie voor de klant.
Jammer dat geen winkel deze meneer even wilde helpen.

In ieder geval; Nog veel kijkplezier!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 9 juni 2014 13:27:10 schreef kyara:
....Ik wil dat hebben dat ik zonder jullie hulp dit niet kon.(geen handleiding)....

Niet te snel oordelen...
Niet iedereen is even handig om dingen van het www te halen.

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

sorry,maar die handleiding had ik vroeger wel degelijk;maar is zoek geraakt door de jaren heen.Wanneer ik die indertijd aangekocht heb ,heb ik hem wel aangesloten door eerst de handleiding te raadplegen.

met dank kyara

@crossfirex;ik heb de dvd in de tijd in makro gekocht;ze zullen mij daar zien afkomen met een dvdrecorder van 10 jaar.Komaan zeg;wees redelijk.