tv beeld valt weg

hellooo

weeral een topic over tv's zul je zeggen. Me dunkt is deze topic reeds ook hiervoor behandeld, maar ben niet zeker dat deze volledig identiek waren.Ik raadpleeg deze forum vooral zodat ze me niet zullen nekken indien ik mijn tv wil laten repareren in de speciaalzaak...

Indien mijn tv een poosje aan staat (minstens een kwartier) wordt het beeld op mijn scherm naar linksonder getrokken (dit voor een secondje) waarop dan mijn beeld (en geluid)helemaal verdwijnt. De tv komt dus niet op stand-by, enkel beeld en geluid vallen volledig weg, en dit komt zowel voor als ik gewoon op antenne zie als voor weergave van video.Even wachten helpt niet en er tegen trappen, daar heb ik enkele bezwaren tegen :)
Als ik dan de tv met de aan/af knop afzet, en dan terug opzet, krijg ik weer wel beeld, maar nu elke keer maar voor een korte periode (tis dus wel echt een thermisch probje me dunkt)

het is een Neufunk (bestaat uit Philips onderdelen), 9 jaar oud. Ik heb daar het elektronisch schema voor, kan die inscannen, maar weet niet hoe ik die hier op dit forum kan weergeven...indien jullie me enige raad kunnen geven waarover het zou kunnen gaan (heb niet echt zin om mijn tv open te gooien, mits de 20kV).Mar dan heb ik toch een idee warover het gaat, en heb ik niet het gevoel dat ik me laat nekken door een of andere *** in een seciaalzaak.

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor mogelijke antwoorden

Horny1k'nobie

Waarschijnlijk inderdaad een verrotte soldeerverbinding.

It's a good day for science!

of een slechte elko.
of onderdelen die warmworden

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

gebruiken even de zoek functie en zoek ff alle berichten van Evarist op. Hij heeft honderden keren antwoord gegeven hier op tv-vragen, maar is nu op vakantie :)

Ook had ie een tijdje geleden een grote post gemaakt met symptomen en de meest waarschijnlijke oorzaken.

PaWoN

alvast bedankt voor alle antwoorden

ga zo direct eens op zoek naar wat evarist allemaal al gezegd heeft

groeten horny1k

Evarist

Golden Member

Pawon, Evarist is terug. Horny Geef effe het merk en chassisnummer of als je dat niet weet, het typenummer.
BTW. Ik zou honey liever horen dan horny :)

[Bericht gewijzigd door Evarist op woensdag 4 augustus 2004 22:38:28

Nihil est verum, quod non probatur primo.

no prob

het is een neufunk TVC 5194 en productnummer (je bedoelde toch zo'n uniek nummer he) is: 628692

en de nick, nou ja, is een parodietje op die enen van star wars. Normaal is me nick Horny1k'nobie, maar men wou het accentje niet aanvaarden

alvast bedankt voor de reply

Evarist

Golden Member

Jezus!! Ik zou het chassisnummer moeten weten. Neufunk is Carrefour(GB) en daar kan van alles insteken. Maak hem open en kijk eens , staat wel ergens op het chassis. Let op! Trek de stekker uit en blijf van de hoogspanning aansluiting af. (zit bovenaan de BB). Plaats ook uw hand niet op de componentenzijde van de print.(mogelijk geladen elco's)

yep, sorry had gewoon het nummer van achteraan de tv genomen :(

maar nu... kun je me miss een beetje helpen met welk nummer (want ben een totame noob in dit):

ik heb een nummer in het chassis van mijn tv gegraveerd: 8862.02.092 (maar zou het raar vinden of dat het zou zijn)

de central (grote) printplaat heeft ook het prod.nummer:
625692

en ja, nou, op de buis zelf nog een nummer: KS90.29PS202P

voor de rest wat nummers terug te vinden op de componenten van de printplaten...hoop dat het een van deze is...en oh ja, kan het miss een nummer zijn die met SAL begint

Evarist

Golden Member

E zit niets bekend bij. Kan je geen foto op het forum zetten?

sorry voor de late reply

ben net aan het uitproberen, hoe ik eventuele foto's op een site kan plaatsen

probeer dit zo snel mogelijk te realiseren, maar ben het nog effe aan het leren

alvast bedankt voor het geduld
greetz horny1k

okee, was ook nog met iets anders bezig, maar na een beetje proberen heb ik toch enkele foto's op mijn site kunnen plaatsen. Ik weet niet goed wat het nu gaat zijn, of dit resultaat zal hebben, omdat ik reeds alle mogelijke nummers al heb opgenoemd, maar ja: hoop doet leven :)

heb er ook ineens het elektrisch schema van mijn tv bijgevoegd, mocht dit iets baten, of voor eventuele liefhebbers...waarschuw je wel, heb dit in een redelijk groot formaat laten staan, dus als je geen breedband hebt...
het beste veronderstel ik is door dit even op je eigen comp te downen, en vervolgens naar eigen wens dan in te zoomen, gaat beter.

hier is de link:

http://home.pi.be/~rd678843

Allee, mijn excuses voor de late reply, hoop dat het iets helpt

mvg
horny1k

PS heb ergens in één van deze forums gelezen dat als je TV reeds voor enkele dagen afgekoppelt is van het net, de condensatoren bijna helemaal ontladen zijn.Heb mijn tv reeds voor zo'n 6 dagen afgekoppelt, maar is dit een mythe (moet ik hier dus niet op rekenen) of is het waar. Vraag dit maar omdat ik momenteel niet in het bezit ben van een hoogvermogen weerstandje om oa mijn beeldbuis te ontladen (zoals ik ook in andere forums gelezen heb)... vraag dit maarn omdat ik op dit moment min printplaat nog niet durf aan te raken, omdat ik niet echt weet waar de vonken allemaal nog vandaan kunnen komen...

[Bericht gewijzigd door horny1k op maandag 9 augustus 2004 23:43:10