Welke input voor deze telefoon?

Geen accu aansluiten gewoon 6 Volt op de print zetten waar de accu zat. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Wat een belachelijke hoeveelheid aan electronika die zich op deze print bevind, het lijkt meer op een moederbord van een pc ipv. een telefoon.

Vraag ik mij af wat al deze electronika tot nut heeft behalve een telefoon verbinding tot stand brengen.

Telefunken Sender Systeme Berlin

Met dit toestel kon je:
- zowel met een telefoonkaart als met Proton (BE equivalent van Chipknip) bellen
- je Protonkaart opladen
- vroeger ook je prepaid GSM opladen
- ik meen ook het krediet op de kaart van een elektriciteits-budgetmeter opwaarderen

Mijn laatste opzoekingen lijken er ook op te wijzen dat er nogal veel op afstand kon beheerd worden, waaronder software updates. Ongetwijfeld zit er ook eea in tegen fraude. Of dit alles verklaart?

Wat zat er op de printkroonsteen X26 aangeloten?
Daar staat + en - bij probeer er eens 6 Volt op te zetten.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Yes! We zijn een stap verder geraakt. Op de plaats waar de 6V-accu aangesloten zat heb ik 6V aangesloten via een adapter, en de telefoon start op. Veel meer dan "buiten dienst" komt er voorlopig niet op maar ik heb ook nog niet de kans gehad 'm nu op de telefoonlijn aan te sluiten. Wou jullie toch al even laten weten dat er vooruitgang is :)

Op de X26 iets aansluiten deed vooralsnog niets.

Aansluiting op de telefoonlijn verandert jammer genoeg niets... Buiten dienst

Shiptronic

Overleden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

In zekere zin wel, maar het is uiteraard niet wat ik beoogde. Maar strikt gesproken heb je gelijk :)