Ik heb niet van alle pogingen een foto.
In de meeste gevallen (6 uit 8) bleef er maar een klein gedeelte toner op de print achter. Bij 1 poging (laatste) bleef er niets achter.
In 1 poging bleef 90% zitten maar waren er duidelijk gaten en spikkels in de toner te zien waardoor het onbruikbaar was. Ik ben dus helemaal nog niet aan het etsen toegekomen.
De laatste poging liet niets anders dan een vage afdruk in het koper achter en er zit geen toner op de plaat.
Wat ik al heb geprobeerd:
- Schuren met scothbrite, schuurpapier P600, P2000, JIF en schuurspons.
- Ontvetten met zeep en remmenreiniger, zeep en nagellakremover, alleen zeep.
- Glossy fotopapier van HP (200m/g) en met Hema mat fotopapier (235g/m)
- Bordje voorverwarmen en papier er op
- Bord 20 seconden verwarmen en daarna strijken met de punt
- Bord 1 minuut verwarmen en strijken met de punt (altijd plm. 5 min strijken)
- Papier afweken met koud, lauw en heet water, met en zonder zeep.
De laatste poging is niet eens de moeite waard om hier een foto van te plaatsen, je ziet de sporen alleen als verkleuring in het koper.
Enige wat ik niet heb is een isolerende ondergrond, dit doe ik gewoon op een houten werkblad (welke overigens ook goed heet is na afloop). Over de afdruk leg ik altijd nog een blanko vel papier voordat ik ga strijken.
Tegen het verschuiven heb ik de laatste keer het ontwerp vastgeplakt aan het bordje met schilderstape.
Ook heb ik het niet een uur laten weken maar plm. 10 minuten en daarna voorzichtig wrijven totdat het papier weg is.
Ik heb gisteren helaas geen pure aceton kunnen halen, dat hebben ze bij de Hornbach en die zit in Nieuwegein, ik woon in Almere. Gisteren moest ik werken en waren we helaas net te laat klaar om nog voor sluitingstijd langs te gaan. Ook heb ik geen ander fotopapier geprobeerd (heb ergens gelezen dat fotopapier mat voor de laserprinter ook goed werkt).
Hier wel een foto van het proefstukje waar niet het hele ontwerp in 1x op past. In het midden heb ik toen beter gestreken dan aan de randen, dit is niet te zien op deze foto maar die sporen zijn wel mislukt. Het midden wat je wel ziet, ziet er ook prima uit in mijn ogen. Zelfs te teksten P en S van maar 0,087mm dik zijn goed gelukt hier!