Kan er soms iemand op de printplaat zelf zien welke componenten er nog mee tussen zitten (enkel voor de kring op manueel) zodat ik deze ineens meebreng.
Ja die zijn er. Alle componenten. Het zijn er niet zoveel dus dat kan je doen. Alleen is het dan geen repareren meer maar gewoon vervangen.
enkel voor de kring op manueel
Aan die foto kan ik zonder schema niet zien wat manueel is en wat niet. sorry. Er is ook naar een foto van de onderzijde van de print gevraagt?
Had het nog niet gezien. sorry
@testman: kan een ic uitgemeten worden?
Uiteraard is het mogelijk om elk afzonderlijk component te testen. Voor veel componenten is dat simpel zoals een diode of een weerstand. Die meet je door met een Ohmeter. Een condensator is ook nog wel te doen. Maar dingen als die tyristor en die 741 opamp zijn lastiger. Die moet je eigenlijk in een test circuit plaatsen en dan alle parameters meten.
Er is ook een makkelijkere manier. De schakeling van het printje proberen af te leiden en een schema maken. Het is een kleine enkelzijdige print met ouderwetse grote componenten. Dus goed te doen. Als je het schema hebt kun je afleiden wat de functie is van elk component vervolgens in de schakeling gaan meten of het betreffende component nog wel werkt.
Die opamp is een werkelijk oeroud ding waaraan je eenvoudig kunt meten of die nog werkt. Werkt je temperatuursensor nog wel? Die opamp vergelijkt de waarde van de temperatuur waarschijnlijk met die van een ingestelde waarde (Potmeter?) De uitgang van die opamp zal dan de thyristor weer sturen. Maar dat kan niet direct. De thyristor moet telkens met een pulsje worden opengezet. Daar zit dus nog weer iets tussen. En dat is nu net de moeite waard om uit te zoeken.
Iemand bekend met de TFK E1007? Ik kan alleen maar leveranciers vinden maar wat het nu voor een ding is?