Op 12 maart 2022 23:58:06 schreef rew:
[...]Alle manieren die jij voorstelt, die zouden in zo'n geval 3W aan de belasting leveren. Redelijk subtiel.
Maar... meer dan 350W aan verliezen in de "regeling" hebben.... Pietsie lomp voor 3W in de belasting....
Echt: Het "grotere plaatje" is nodig om een beetje zinnig advies te kunnen geven.
Wederom wat een goede antwoorden weer. Super bedankt.
Om jullie wat duidelijkheid te geven het betreft een stroom opwekker om te zien wat de gevolgen zijn bij speciaal apparatuur in zulke stroomhoogtes.
De 350 W die dan verloren gaat, vindt plaatst in het circuit neem ik aan, dat lijkt me ideaal. Mijn redenatie ging zo dat ik 0.1 V / 10k ohm en 30 A ging krijgen, dat 12 V en 3.4 A begin waarden zijn maar dat klopt totaal niet. (domdom I = R / U)
Ik heb aan Watts, 40.8 Joule(van een accutje 12V 3.4 A), dat moet ik omvormen, van die 12V naar 1.36 V en dan heb ik 30 A.
- Kleine lampjes zijn niet handig had ik al gezien kunnen alleen 3.4 A aan.
- Zo lage spanning en hoge ohm overheerst de spanning?
Ik heb een accu 12V dus, en ik wil 30 A krijgen. Weerstanden hoe dat precies is aan jullie de vraag. Die 0.1 V was dus dom en hoeft niet.
Misschien beter de vraag, als ik 30 A wil krijgen, welke volt en weerstanden kan ik daar het beste voor gebruiken?