Ja, gewoon negeren. Het is niet anders.
Wij zijn een elektronicaforum dat draait op een klein aantal vrijwilligers en vaste bijdragers. Zodra we daar te ver buiten gaan zijn we op weg naar Tweakers 2.0 zonder de computers, of iets soortgelijks, en dat is onzin.
Tweakers is er namelijk al, en heeft altijd bestaan naast CO. Er is zelfs electronica, en toch is pas mijn account geanoniemiseerd omdat ik het al jaren niet meer gebruikte.
Te groot, te veel mensen, te veel ruis en in verhouding veel te weinig inhoud.
Wij kunnen niet helpen met alle problemen. Dit forum zou er aan onderdoor gaan en intussen maken we geen deuk in een pakje boter. Die honderd "door ons" gerepareerde wasmachines zijn op het totaal dat jaarlijks kapot gaat een druppel op een gloeiende plaat, maar maken wel dat er voortdurend een (water danwel elektra ) lekkende wasmachine op dit elektronicaforum staat.
Hetzelfde voor schoolvragen, tegen welke nieuwe sectie ik mij indertijd ook verzet heb. Laat "school" vraag alleen toe als ze op een normale manier in de juiste sectie op het forum passen, en sta alles daarbuiten niet toe. De slimme vragen zou ik niet willen missen, maar het een extra podium te geven trekt ruis aan en helpt verwaarloosbaar bij het opleiden van mensen.
Reparaties aan wasmachines lijkt mij veel meer iets voor een groot, blij, social gebeuren als de Repairscafé's.
Laat die nu eens Wiki of forum opzetten waar technische kennis over consumentenrommel in verzameld wordt. Dan kunnen wij bijdragen waar zij het lastig krijgen.
Of laten we als maarschappij andere keuzes maken, maar ook dat valt (ruim) buiten Co.