Op 23 januari 2023 20:34:21 schreef Aart:
Dit topic gaat in beginsel over de toekomst, en dan ben ik van mening dat wij er goed aan doen ons niet te verbreden.
Zonder het verleden te duiden, zijn we gedoemd om de geschiedenis te herhalen. Getrouw aan de wet van Murphy zijn dat altijd de slechte kanten van de geschiedenis.
Intussen mag dit topic van mij riching het afvoerputje, zoals ik de koffiecorner wel eens noem en waar ik dus ook niets mee heb.
Dat is in principe (maar niet voor deze specifieke discussie, waar teveel niet betalende deelnemers zijn) een heel goede oplossing, vandaar ook mijn suggestie dat iedereen zijn eigen voorkeuren aan of uit kan zetten - in plaats van de gemene deler of makkelijke weg te kiezen en er dan alsnog een paar compromissen door te wringen waar mensen niet blij van worden. Als ik de reacties zo hier en daar lees, zou dat een goed item op de todo van Jeroen zijn, ook als er geen nieuwe categoriën bijkomen.
Ik heb over de decennia een soort angst opgebouwd voor gezelligheid als dekmantel voor gedoe.
Een prettige sfeer en gezelligheid zijn een bijverschijnsel van dingen die samen goed gaan. Niet andersom.
Met dat laatste ben ik het absoluut eens! Dat eerste is erg persoonlijk, dus kan ik het er niet eens of oneens mee zijn. Ik heb die ervaring gelukkig niet, maar ik denk ook niet dat iemand zou voorstellen om gezelligheid tot doel te maken van de uitbreiding van een forum.
Om misverstanden te voorkomen, daar was ook op het transistorforum het koffiehoekje niet voor bedoeld. Het is, ik denk net als hier, bedoeld als kruising van "onderwerpen met een breder belang of interesse die normaal niet op het forum passen" en "afvoerputje voor off-topic gelopen discussies".
@benleentje: zero tolerance is nergens een oplossing, en al helemaal niet op plaatsen zoals fora waar mensen werk en creativiteit steken in het reageren. Beter eens in de tig topics een klacht dat iets onder de radar door is gevlogen, dan een beklemmende sfeer zoals vroeger wel elders hing. En zoals anderen al aanhaalden, waar trek je de lijn? Moet dat een zeer minitieus getrokken kronkellijn zijn met een selbstschussanlage of moet dat een stippellijn zijn waar soms mild schrikdraad gespannen kan zijn maar waar je soms ook in alle onschuld overheen kunt huppelen?