Op 12 februari 2023 23:43:52 schreef TYPE ONE:
Tidak Ada: Ja snap ik helemaal, zat er ook wel eens aan te denken... Maar ja, sommige producten zijn nu eenmaal niet verkrijgbaar in Europa.
China is bezig onze industrie en markt kapot te dumpen met goedkope producten en met het kweken van een generatie die compleet koopverslaafd is. Om invoerrechten en douaneformaliteiten te ontwijken passen ze de strategie van de verspreide aanval toe. Ze willen een tsunami aan pakketjes creëren, die in zo’n versplintering en volume toekomen dat het niet gecontroleerd kán worden. Alleen al in Luik (Alibaba) zou de douane 1.000 extra mensen (op kosten van de belastingbetaler) nodig hebben om de trafiek te controleren.
Ik heb zelf meerdere malen overwogen om een nixiehorloge te ontwerpen én te verkopen (en mét goede support), maar in de praktijk is dat in Europa niet haalbaar. Door de regeltjes en hoge belastingen kan je gewoon geen (spot)goedkoop product maken (en word je door sommigen weggezet als afzetter) en zodra China op de kar springt kan je het helemaal schudden.
Ook mijn buurvrouw shopt zich zot op Shein zonder dat ze zich van enig kwaad bewust is.
Op 13 februari 2023 08:26:53 schreef fred101:
En dan de nixies zelf. Zijn die te vervangen en verkrijgbaar ?
Op eBay zijn ze nog wel te vinden, maar let op met slechte batches zoals ik zelf eerder zei. De man achter TubeHobby is op de hoogte van deze problemen en de IN-16 buisjes die hij aanbiedt zijn de betere (wel iets duurder): https://tubehobby.com/show_det.php?det=5 Je kan best wel even contact opnemen, de voorraden op zijn website zijn niet altijd up to date.
Op 13 februari 2023 11:04:08 schreef Lucky Luke:
Half offtopic, maar ik wist niet dat nixiehorloges inmiddels ook via Ali te koop waren…
Tijdens de coronacrisis heeft China letterlijk alles van nixies opgekocht en dat niet alleen, ook hout en dergelijke waardoor de houtprijzen voor pakweg meubelmakers hier nu stukken hoger liggen. Dat is ook de reden dat het aanbod aan producten met nixiebuisjes op Ali geëxplodeerd is en de reden dat de NOS voorraden van nixies nu wel echt op zijn.
Op 13 februari 2023 15:45:18 schreef Tidak Ada:
Het zou niet vreemd zijn als het eigenlijke ontwerp van NEONIXIE-L afkomstig is. De gang is dan zo dat de ontwerper de print in "Het Land van de Hemelse Vrede" heeft laten maken en dat ze er mogelijk daar mee aan de loop zijn gegaan. Dan ontstaat er een straatje in een stadje of dorpje, waar die dingen huis aan huis gemaakt worden. De ene beter afgewerkt dan de andere.
Dat is ook één van de redenen dat ik niet langer printjes meer bestel bij PCBWay, JLCPCB, SeeedStudio en consoorten. Voor de professionele klanten (B2B) is het Eurocircuits en voor het overige ben ik aan het uitkijken naar Aisler en dergelijke.
[Bericht gewijzigd door
McAwesome
op maandag 13 februari 2023 16:23:52
(14%)