Hi heren,
Dank voor het uitleggen, ik begrijp nu de manier waarop het werkt.
SparkyGSX, ik begrijp dat het op bepaalde manieren fout kan gaan.
Dat was ook de rede dat ik de vraag stelde, want er gebeurd nog meer in de loop zoals de PID en ik heb noet niet uitgezocht of de PID software ook interups gebruikt.
deKees heeft de communicatie als van interupt pinnen afgehaald en die communicatie is voor terug melding, maar verder niet belangrijk voor het gedrag van de oven, alleen de uitlezing op een display van het apparaat waar het geheel inkomt.
Externe storingen en de datapin van de LMT01 denk ik niet dat dit voor gaat komen, wat ik al zij,
de bedrading is kort en de MOSFet die de vier verwarmingsweerstanden aanstuurd heeft in verhouding trage flanken gekregen door mijn schakeling opbouw.
De PID is in het geheel traag door de thermische massa van de binnen oven, dus ook al zou er een error optreden dan zou dit geen grote temperatuur sprongen opleveren vande oven.
Omdat ik eerst vorige week heb getest met andere LMT01 software was ik al van plan de pulstrein te vergelijken met ene gemidelde waarde.
Dus als de oven op 50C is gebracht dan is de pulswaarde rond de 1600 en als de volgende waarde dan 1750 is of 48, dan kan je deze waarde negeren en
de volgende waarde afwachten die binnen de bandbreedte valt van de gekozen limiten.
Plaatjes tijd
Dit zijn twee kleine oventjes die voor nu even tegelijk in de buitenoven behuzing liggen, naturulijk komt maar één van de oventjes in de buitenoven.
De kleinste oven links heeft aleen aan de onderzijde twee BPR10 weerstanden van 100 Ohm die parallel staan.
De rechter waar ik nu aan het voorbereiden ben heeft vier TO220 weerstanden, twee op de bodem en twee aan de zijkanten, dit om de energie zo goed mogelijk te verspreiden.
De rand van het kast moet ik nog wat meer vlak maken voor betere overdracht naar de deksel.
.
Dit is de binenzijde van het oventje, in het midden de Pri Mini gelijmd op twee Alu oxide thermische plaatjes, dit voor de electische isolatie, dit vond ik een nette manier om het zo te doen.
De Pro Mini heeft namelijk geen bevestiging gaatjes.
Op een van de verwarmings weerstanden is een platic IRF540N gemonteerd, de dissipatie door de PWM is laag.
De electronica die verwarmt moet worden, wordt gemonteerd op de twee nylon afstandbusjes.
.
Op dit plaatje is het een en ander wat beter zichtbaar.
Er is nog een kleine kans dat de IRF540 toch naar de bodem gaat, dit is afhankelijk van de testen die ik vanavond wil gaan doen met de MOSFet en de vier 10 Ohm weerstanden.
Om de stoorsignalen klein te houden ga ik de flankstijlheden beperken, dat ka nflink trager daar de PWM frequentie niet boven de 10Hz zal uitkomen en uit ervaring met een andere PID oven weet ik dat rond 2Hz ik een hele mooie regeling kreeg.
Dus er zijn wat metingen nodig rond de 2 tot 5 Hz met de pulsbreedte die het equilibrium goed kunnen bereiken.
Als ik de flanken traag maak, dan is dat goed voor het stoorniveau maar niet goed voor de regel eigenschappen.
Voor de testen breng ik de temperatuur maar 5C boven de omgevings temepratuur om te zien hoeveel energie er nodig is de binnenoven op deze temperatuur te houden.
Dan kan ik ook zien van de verwachte pulsbreedte is bij de gebrukte voeding spanning bij de 5C hogen dan de buiten oven.
.
Hier is wat beter te zien hoe de Pro Mini op de isolatie plaatjes is gelijmd.
.
Laters meer, zoals het testen van wat code tegelijk draaiend voor de binnen oven en of ik dan met de deKees code error voorbij zie vliegen.
Groet,
Bram