graag had ik geweten waar ik mijn onderwerpen kan plaatsen? al meerdere keren dat ik een onderwerp plaatst voorbeeld van de camera dan is het een verkeerd topic , waar moet ik dat dan plaatsen en hoe kan ik dat vinden?
graag had ik geweten waar ik mijn onderwerpen kan plaatsen? al meerdere keren dat ik een onderwerp plaatst voorbeeld van de camera dan is het een verkeerd topic , waar moet ik dat dan plaatsen en hoe kan ik dat vinden?
Golden Member
Ik doe een oproep aan de moderators om barmhartig te zijn naar Rapperder.
Misschien doet ie er goed aan z'n vragen gewoon in de sectie Algemene electronica te stellen.
Het argument dat z'n vragen niets met electronica te maken hebben, maakt me een beetje wrevelig. In de sectie's witgoed en voertuigelectronica komen ook geregeld topics langs dat ik denk, waar gaat dit over? Lekkages, rare geluiden, you name it.
Is er misschien iemand hier die Rapperder aan de hand kan nemen om em bij GoT te laten registreren? Hoewel ik bang ben dat ze daar op een andere kloksnelheid lopen dan Rapperder.
Dank u.
Zulke vragen hebben niets te maken met electonica, en dit is tenslotte een electronica forum.
Je kunt ze beter op tweakers stellen, daar zitten meer experts.
Moderator
Op zondag 18 augustus 2024 14:55:05 schreef Rapperder:
Helaas niet op Circuits Online: Drie keer wordt er aangeven dat het geen topic voor Circuits Online is.
En je had al relatief genoeg antwoorden gekregen.
Op zondag 18 augustus 2024 15:05:21 schreef mvdk:
Ik doe een oproep aan de moderators om barmhartig te zijn naar Rapperder.
Misschien doet ie er goed aan z'n vragen gewoon in de sectie Algemene electronica te stellen.Het argument dat z'n vragen niets met electronica te maken hebben, maakt me een beetje wrevelig. In de sectie's witgoed en voertuigelectronica komen ook geregeld topics langs dat ik denk, waar gaat dit over? Lekkages, rare geluiden, you name it.
Het tegenargument is dat CO nog steeds geen computer/smartphone etc sectie heeft, die er voorlopig ook niet komt.
Maar wel Witgoed en voertuigelectronica secties heeft, dat geeft wel wat meer ruimte.
Op zondag 18 augustus 2024 15:07:03 schreef 2N3055:
Zulke vragen hebben niets te maken met electonica, en dit is tenslotte een electronica forum.
Je kunt ze beter op tweakers stellen, daar zitten meer experts.
Bij Tweakers wordt het te snel te ingewikkeld. Ik adviseer https://www.helpmij.nl/forum/
Golden Member
Dis daarom dat ik vraag: is er misschien iemand die Rapperder aan de hand wil nemen om daar bij Tweakers te registreren.
En nog aan Rapperder zelf: in deze post van lang geleden werd uw vraag (redelijk uitvoerig) al beantwoord.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/764041#764041
@Henry S. ik vind het heel mooi dat u voor mij opkomt en ik ben naar de site gaan zien die u aangeduid hebt ( https://www.helpmij.nl/forum/)en die staat mij wel aan , als het niet anders kan dan ga ik daar wel een account aanmaken maar dan ga ik wel moeten stoppen op deze na zo'n lange tijd.
GR
Golden Member
Helpmij gaat over computers, circuitsonline over elektronica. U hoeft dus niet te stoppen.
Golden Member
Het argument dat z'n vragen niets met electronica te maken hebben, maakt me een beetje wrevelig. In de sectie's witgoed en voertuigelectronica komen ook geregeld topics langs dat ik denk, waar gaat dit over? Lekkages, rare geluiden, you name it.
Helemaal mee eens, er lopen soms lange topics waarvan ik me afvraag waarvan de relatie met elektronica wel erg ver te zoeken is.
Bijvoorbeeld dit topic, de link met elektronica is wel erg ver te zoeken lijkt me maar het topic is niet gesloten.
Dan nog recent dit topic, het is ook software probleem net als de camera van Rapperder maar toch word zo'n topic niet gesloten...
Moderator
Om het nog maar eens te herhalen:
Dat is de gebruikelijke discussie, sluiten we zo'n topic dan is het niet goed, knijpen we een keer een oogje dicht .. is het ook niet goed.
Zo'n half offtopic-topic wordt in de regel pas gesloten als er een oplossing is gegeven, of we laten het vanzelf afzakken.
Of het moet compleet kant noch wal raken, dan gaat het direct dicht.
In dit geval loopt het nog wat schever, als ik Thevel goed begrijp worden we hier beschuldigd van ongelijk handelen.
Mag ik de Jury dan even verwijzen naar de posthistorie van de betreffende topicstarters (even op de naam klikken)
Dan zijn we volgens mij in alle gevallen behoorlijk toegeeflijk geweest.
De TS is daar duidelijk niet mee geholpen, maar ik vrees dat dit iets is wat we van op afstand niet kunnen oplossen (ook via een ander forum niet) Daar zal wat assistentie ter plaatse voor nodig zijn.
Op zondag 18 augustus 2024 14:55:05 schreef Rapperder:
niet zozeer verkeerd topic, maar dergelijke vragen waar we weinig mee kunnen helpen hier.
paswoorden van accounts die niet werken, wat moeten we daar mee aanvangen?
je gaat toch ook niet naar de garage met je auto omdat de pincode van de bankkaart niet werkt om te tanken.
verder ben je met al je electronica vragen zeker welkom hier. dat zijn dan dingen die ze niet zo snel zullen kunnen beantwoorden op helpmij.nl of tweakers
Ik heb al een account aangemaakt bij deze https://www.helpmij.nl/forum/
en ik ga nu eens zien hoe dat werkt
Gr Rapperder
[Sine]Dat is de gebruikelijke discussie, sluiten we zo'n topic dan is het niet goed, knijpen we een keer een oogje dicht .. is het ook niet goed.
Het is een kwestie van Signal-to-Noise ratio (SNR), om in electronicatermen te blijven. Ik vind trouwens dat op dit forum een goede balans heerst. De meeste mensen klagen alleen maar wanneer ze vinden dat iemand z'n werk niet goed doet, een schouderklopje wanneer alles helemaal goed gaat is een zeldzaamheid.
Zolang het signaal op het forum overheerst is een klein beetje ruis (off-topic vragen of discussies in een thread die wat uitwaaieren) mijns inziens geen bezwaar en kan het, tot op zekere hoogte, getolereerd worden. Als ruis gaat overheersen en het signaal erin verdrinkt.... dan is er een probleem.
Dus als een oud, trouw forumlid eens een keertje een off-topic vraag stelt over zijn auto (omdat hij het forum en de expertise van de diverse gebruikers kent en vertrouwt), kan ik me voorstellen dat een oogje wordt toegeknepen. Begint daarentegen een nieuw forumlid meerdere threads over welke soort mest hij het best voor z'n moestuintje kan gebruiken.... dan lijkt ingrijpen me zeker gerechtvaardigd. En tussen die twee uiterste voorbeelden in blijft het een kwestie van balans zoeken, in alle redelijkheid.
Ik vind in dit specifieke geval (van OP) dat er zeer ruimhartig is gehandeld door de moderators, tot het off-thread op een gegeven moment toch wel erg uit de spuigaten begon te lopen. Mijn mening.
En OP, met een forum is het niet zoals in een huwelijk waar je maar met één vrouw tegelijk getrouwd mag zijn. Als u ook op een ander forum actief bent/wordt zal niemand hier u van overspel beschuldigen hoor....
m.i. Is bij de "beheerders" (i.e. vooral Jeroen) de indruk dat het "succes" van Circuitsonline komt doordat het "ontopic" blijft.
m.i. is dat niet het geval, maar het is niet mijn plaats om daarover in discussie te gaan.
Ik denk dat doordat het Nederlands is, het volume te behappen is zodat het voor een aantal lieden aantrekkelijk is om de topics te scannen en indien geintereseerd te reageren.
Ik zou het niet verkeerd vinden dat er een "computers" deel zou komen waarbij de regels iets vermelden als: moet iets met electronica van doen hebben (b.v. je gaat met een Raspberry PI en een relais iets aansturen) of je moet binnen de community van CO passen, dus al enige posts hebben die met elektronica te maken hebben.
Die tweede regel is om toe te staan dat regelmatige CO posters WEL relatief-puur-computer-vragen kunnen stellen, maar dat je niet met tweakers gaat concurreren.
Moderator
Op maandag 19 augustus 2024 16:30:22 schreef rew:
m.i. Is bij de "beheerders" (i.e. vooral Jeroen) de indruk dat het "succes" van Circuitsonline komt doordat het "ontopic" blijft.
Geen idee waar je dat haalt, want volgens mij is dat niet het geval. Het idee is om het binnen de kaders van het forum te houden. Bloemschikken en kantklossen valt buiten de boot.
Ik zou het niet verkeerd vinden dat er een "computers" deel zou komen waarbij de regels iets vermelden als: moet iets met electronica van doen hebben (b.v. je gaat met een Raspberry PI en een relais iets aansturen) of je moet binnen de community van CO passen, dus al enige posts hebben die met elektronica te maken hebben.
Die is er, die sectie heet "Software & Interfacing", daar zijn dat soort topics prima op zijn plaats. En de sec computer vraag die daar zo af en toe voorbij komt wordt in de regel niet meteen afgeschoten.
Die tweede regel is om toe te staan dat regelmatige CO posters WEL relatief-puur-computer-vragen kunnen stellen, maar dat je niet met tweakers gaat concurreren.
Ik geloof niet dat tweakers zich heel druk maakt over concurrentie met ons ... of andersom.
Voor nu is de enige plek voor echt offtopic discussies de koffiecorner.
Golden Member
Op maandag 19 augustus 2024 16:38:28 schreef Sine:Voor nu is de enige plek voor echt offtopic discussies de koffiecorner.
Als 'Rapperder' nu een kleine financiële bijdrage aan het forum doet, kunnen degene die het willen hem helpen via de koffiecorner. Kan hij zoveel vragen stellen als nodig is.
Moderator
Dat was niet mijn insteek, en ik vrees ook niet de oplossing.
Honourable Member
Ik had nog niet gereageerd maar doe het nu toch wel.
Er loopt nu zelfs een topic over een afzuigkapslang die glimt.
Wat heeft dat te maken met elektronica?
Dan zou ik de vraag van Rapperder nog meer passend vinden.
Rapperder is al heel lang lid van ons forum, dan heeft hij, ook gezien zijn leeftijd, wat mij betreft ook wel een beetje meer krediet dan iemand die zich vandaag aanmeld met een vraag over een afzuigkapslang
Golden Member
Das nou precies wat ik bedoelde in m'n vorige post.
(...)Het argument dat z'n vragen niets met electronica te maken hebben, maakt me een beetje wrevelig. In de sectie's witgoed en voertuigelectronica komen ook geregeld topics langs dat ik denk, waar gaat dit over? Lekkages, rare geluiden, you name it.
(...)
En nou ik toch bezig ben.. Voor een akkefietje met een tv bij een familielid dacht ik eraan om me bij helpmij.nl te registreren. Om met m'n tv vragen niet hier te komen aanzetten. Moeizaam forum. De nick die ik hier gebruik was al bezet. Dan moet je je email invullen, en krijg je een bevestigingsmail. Ai. Per ongeluk een punt achter de .nl, en dat eet die niet. En dan zou je verwachten dat als je het opnieuw probeert, je je emailadres opnieuw mag invullen. Nope.
Kan best begrijpen dat Rapperder, na ook hier een moeizame ballotageprocedure te hebben doorlopen, het graag bij één raadgevend forum wil houden.
[Bericht gewijzigd door mvdk op dinsdag 20 augustus 2024 23:10:59 (42%)
Moderator
Op dinsdag 20 augustus 2024 22:27:34 schreef revado:
Ik had nog niet gereageerd maar doe het nu toch wel.
Er loopt nu zelfs een topic over een afzuigkapslang die glimt.
Wat heeft dat te maken met elektronica?
Dan zou ik de vraag van Rapperder nog meer passend vinden.
Rapperder is al heel lang lid van ons forum, dan heeft hij, ook gezien zijn leeftijd, wat mij betreft ook wel een beetje meer krediet dan iemand die zich vandaag aanmeld met een vraag over een afzuigkapslang
Dat topic is gesloten, en zoiets kan je natuurlijk ook gewoon melden, ipv dat we dat hier moeten lezen.