Hi,
Bij veel zaken probeer ik een Holistische blik toe te passen, vandaar dat ik ook in dit stukje probeer aan te geven dat omdat het "modern" is
dat het daarmee niet inhoud, dat je er op vooruit gaat.
Altijd blijven kijken wat is de oorzaak van de veranderingen, wie wordt er beter van en wie lijd er onder deze veranderingen.
Wat betreft de opmerkingen over de jonge en oude gebruikers, dat heeft volgens mij veel te maken met ontwikkeling en inzicht.
Veel jongeren hebben meer interesse in het ontwikkelen van hun sociale media duimen en hoe snel je door bullshit items/filmpjes kunnen scrollen op hun telefoon,
dan dat ze hun brein ontwikkelen, zoals altijd, uitzonderingen daar gelaten.
Ga eens met de trein of de metro en observeer!
Of je gaat als "Influencer" een Wombat jong bij haar moeder weghalen voor je likes...
Dat zij en haar vriend maar eeuwig in de Hell zullen branden.
Het jonge deel van de bevolking(maar dat schuift steeds sneller op) vind het heel normaal dat veel van hun tijd weggegooid wordt,
het maakt ze geen achterwerk uit, dat ze veel wit zien op een pagina, dat zijn ze al jaren gewend, dit door hun telefoon gebruik.
Kijk naar de opmerkingen deze week van jongeren over Vapen en roken, de domheid is ongekend, kijk naar die lichaamstaal, geen enkel intelligentie zit ze in de weg.
En dan krijgen we van het "Forum Team" ook nog te horen, dat "we" mee moeten met de tijd en dit i.v.m. het domme gedrag van een groot deel van de bevolking.
Het moet "frisser" meer "modern" enz, enz, en de gene die de meeste waardevolle content leveren zijn nu net
de gene die het waarderen dat het forum goed ontworpen is/was en nog jaren mee kan.
Dat zegt iets over de kwaliteit van de huidige forum software.
Laten we de ouderen gebruikers maar even de gene noemen met inzicht, die wat minder gevoelig zijn voor de marketing die je de hele dag door de strot geduwd krijgt.
En de gene die het waarderen dat hun tijd niet wordt weggegooid,
dit omdat er mee gedaan moet worden met moderniteiten, die een flink deel van de goede content leveraars op dit furom zal gaan irriteren...
En ik denk dat ik niet de enige ben die ziet dat aardig wat mensen die goede input leverde, de laaste twee jaar hier niet meer langs komen.
Forum gebruikers zijn altijd in beweging geweest, maar dat bedoel ik dus niet.
Het forum wordt naar mijn mening ook overspoeld door de mensen met hun moderne gedrag, dump even een vraag en dan graag even snel hun probleem oplossen.
Ik steek graag tijd in mensen hun vragen oplossen, als ik dat kan, maar velen die hier rondhangen voor korte snelle oplossingen begrijpen niet dat dit forum
ook een sociale omgeving is, zoiets als geven en krijgen.
En niet bedoeld even lekker goedkoop jouw problemen op te lossen en ook hier weer, dat kan af en toe best een keer.
Wat mij betreft kan het forum er beter op worden als die hele witgoed, Video-TV misschien een eigen forum krijgen
(hoeveel lijnen in het beeld vragen kunnen jullie nog aan?), dan kunnen de fietsaccu's vragen daar ook nog wel bij. 
Groet,
Bram