Op woensdag 29 januari 2025 10:37:18 schreef revado:
[...]Die tracker kan je uitzetten in het "tandwieltje" als je dat niet wil.
Hij is weg
Op woensdag 29 januari 2025 10:37:18 schreef revado:
[...]Die tracker kan je uitzetten in het "tandwieltje" als je dat niet wil.
Hij is weg
Honourable Member
Heb nu +/- 1 week de nieuwe 'look' in gebruik en ben hem gewoon.
Zoals eerder gemeld, ook door anderen, iets teveel wit.
Ik kijk enkel op laptop aangesloten op t.v. of grote monitor en dan is het wit net iets te wit
Groetjes,
eSe
Golden Member
Wellicht iets geler maken via de nachtlamp instelling?
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 30 januari 2025 14:23:41 (30%)
Special Member
Op zaterdag 18 januari 2025 16:32:24 schreef Blauw Lampje:
Bug melding in de nieuwe layout: Als ik in een nieuwe pagina 1 tik met mijn muiswiel naar benden scrol gaat de CIRCUITS ONLINE balk op en neer dansen. Edit: (O en alle tekst wiebelt ook mee zie ik nu.) Chrome / Windows 10.....
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle tussenliggende pagina's heb gelezen, maar ook ik heb last van de 'dansende balk'. Zie aangehecht gifje.
Dit gebeurd bij mij als ik Edge browser (Windows 10) op 125% heb staan en 1 regel naar beneden scroll. Op 100% doet hij het niet.
Hmm, ik upload een animated gif en na upload is het een static gif, nog een bugje?
Op donderdag 30 januari 2025 13:13:55 schreef eSe:
Heb nu +/- 1 week de nieuwe 'look' in gebruik en ben hem gewoon.
Zoals eerder gemeld, ook door anderen, iets teveel wit.Ik kijk enkel op laptop aangesloten op t.v. of grote monitor en dan is het wit net iets te wit
..
Op donderdag 30 januari 2025 14:22:36 schreef RAAF12:
Wellicht iets geler maken via de nachtlamp instelling?
..
Voor mij is 'dark' (zwarte achtergrond met lichte tekst) de standaard. Wit komt volgens mij uit de tijd van slechtere, minder heldere en kleinere schermen in combinatie met futuristische software zoals Word versus WP5.1 die de daadwerkelijk briefpapier layout liet zien tijdens het typen. Alle terminal (DOS, Unix, Linux, Teletekst, Putty, MS edit.exe, Norton Commander, Visual Studio, Turbo C/Pascal, C64, Atari, Amiga) heeft altijd witte of lichtere text op zwart of soms donkerblauw gedaan. Met een 24-34" scherm voor je neus kijkt dat gewoon niet fijn. In het echte leven kijk je toch ook liever naar de maan en sterren of een verlicht cruiseschip dan een vlieg op het raam voor een fel verlichte achtergrond.
Honourable Member
Op donderdag 30 januari 2025 15:56:07 schreef WillemV2:
[bijlage][...]Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle tussenliggende pagina's heb gelezen, maar ook ik heb last van de 'dansende balk'. Zie aangehecht gifje.
Dit gebeurd bij mij als ik Edge browser (Windows 10) op 125% heb staan en 1 regel naar beneden scroll. Op 100% doet hij het niet.Hmm, ik upload een animated gif en na upload is het een static gif, nog een bugje?
Heb ik ook af en toe maar dan is even op en neer scrollen voldoende om dat op te heffen.
Honourable Member
Ik kan de achtergrond inderdaad wat regelen met "Nightlight" instellingen, maar dan telt dat voor alles.
Bij mij word het dan wat 'gelig', ook niet aangenaam.
Maar is dit hier niet van toepassing?
Ik heb de "dark mode", maar het blijft licht? Misschien een instelling in de web code?
(geen idee hoe dat gaat)
Groetjes,
eSe
Golden Member
Ik heb hier ook alle programma's waar mogelijk in dark mode (Linux mint) . Maar ik denk dat er wel een dark thema komt.
Golden Member
Je kunt de extensie 'Dark Reader' in edge downloaden, dan kun je instellen hoe je het wilt hebben.
Kunt het ook per website aan of uit zetten...
In de nieuwe circuitsonline-mode heb ik het op donker gezet...
Honourable Member
@Roches Edge is een browser voor Windows?
Ik werk met GNU/Linux en gebruik enkel Firefox.
Groetjes,
eSe
Ik heb niet het ganse topic doorlopen, mogelijk is deze opmerking al gemaakt. Via de smartphone zie je niet het aantal reacties per topic. Ik vond/vind dit een leuk weetje (waarschijnlijk iets met te veel info op beperkte ruimte), ik zou het leuk vinden mocht er een manier zijn om dit toe te voegen.
Golden Member
Op donderdag 30 januari 2025 23:00:38 schreef K7Jz:
[...][...]Voor mij is 'dark' (zwarte achtergrond met lichte tekst) de standaard.
Yep een bak licht in je snufferd is niet fijn kijken en onnatuurlijk. Evolutionair gezien al helemaal niet adapted aan dit soort kijkgedrag. Ik ga die black mode ook eens uitproberen. Kijken of het went.
@Ese dat gelige licht is beter voor de hersenen op blauw licht tript je systeem en ga je geen/weinig melatomine aanmaken om in slaap te vallen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zaterdag 1 februari 2025 10:35:00 (37%)
Honourable Member
Op zaterdag 1 februari 2025 10:21:48 schreef Robbe de Smet:
Ik heb niet het ganse topic doorlopen, mogelijk is deze opmerking al gemaakt. Via de smartphone zie je niet het aantal reacties per topic. Ik vond/vind dit een leuk weetje (waarschijnlijk iets met te veel info op beperkte ruimte), ik zou het leuk vinden mocht er een manier zijn om dit toe te voegen. [bijlage]
Die zie ik wel op de mobiel, dat is raar.
Golden Member
Op zaterdag 1 februari 2025 10:38:41 schreef revado:
[...]Die zie ik wel op de mobie, dat is raar.
[bijlage]
Ik krijg dit beeld pas bij uitzoomen tot 50%. Dan is de tekst niet meer leesbaar (iphone).
De breedte van de kolom ‘reacties’ kan een stuk smaller, dat scheelt al iets.
Honourable Member
Op zaterdag 1 februari 2025 10:48:09 schreef HarmP:
[...]Ik krijg dit beeld pas bij uitzoomen tot 50%. Dan is de tekst niet meer leesbaar (iphone).
De breedte van de kolom ‘reacties’ kan een stuk smaller, dat scheelt al iets.
Bij mij op een Samsung.
Missschien maakt dat nog iets uit?
Heb ook wat zitten zoeken in de instellingen, als ik 'desktopsite' aanvink in de browser van de mobiel krijg ik hetzelfde van Revado en zie ik ook het aantal reacties. Niet echt de bedoeling om de desktopsite te gebruiken op de mobiel. Het wordt dus voorlopig wat wikken en wegen tussen beide. Bedankt voor de meedenkende reacties.
Honourable Member
Op zaterdag 1 februari 2025 11:14:12 schreef Robbe de Smet:
Heb ook wat zitten zoeken in de instellingen, als ik desktopsite aanvink in de browser krijg ik hetzelfde van Revado en zie ik ook het aantal reacties. Niet echt de bedoeling om de desktopsite te gebruiken op de mobiel. Het wordt dus voorlopig wat wikken en wegen tussen beide. Bedankt voor de meedenkende reacties.[bijlage]
Desktopsite, nooit geweten dat je dat aan en uit kan zetten.
Als ik die uitzet krijg ik inderdaad ook dat beeld van Robbe.
Dat is dan wel veel mooier leesbaar.
Dan snap ik ook dat de nieuwe layout zo veel beter te lezen is op een mobiel wat ik hier veel heb gelezen.
Ik gebruik zelden de mobiel voor CO , hooguit als ik onderweg ben, maar dan pak ik nog steeds liever een laptop.
Golden Member
Ja maak ik ff een hotspot van de telefoon en log via wifi met de laptop in. Voornamelijk voor het grote keyboard mijn iPhone pro Max heeft een groot scherm maar helaas geen keyboard en een scherm kb is voor mij te klein zo heeft comfort zijn prijs.
Honourable Member
Op zaterdag 1 februari 2025 11:24:14 schreef RAAF12:
Ja maak ik ff een hotspot van de telefoon en log via wifi met de laptop in. Voornamelijk voor het grote keyboard mijn iPhone pro Max heeft een groot scherm maar helaas geen keyboard en een scherm kb is voor mij te klein zo heeft comfort zijn prijs.
Ja, precies, hotspot, of als het meer tijd kost zo'n 4g router.
En ik heb altijd een laptop en een 4G router bij mij voor servicewerk.
Honourable Member
@Ese dat gelige licht is beter voor de hersenen op blauw licht tript je systeem en ga je geen/weinig melatomine aanmaken om in slaap te vallen.
Da's waar, maar het is gewoon lelijk. Niet alleen het wit word wat "gelig", ook de rest van de kleuren wijzigen dan.
En da's ook niet goed voor mijn hersenen
Er staan hier meestal verschillende programma's te draaien, en dan heb ik graag de juiste kleurverhoudingen.
Afwachten, misschien komt er nog wel een keuzemogelijkheid licht/donker/donkerder
Groetjes,
eSe
Golden Member
Op zaterdag 1 februari 2025 11:45:58 schreef revado:
[...]Ja, precies, hotspot, of als het meer tijd kost zo'n 4g router.
En ik heb altijd een laptop en een 4G router bij mij voor servicewerk.
Ga ik ook doen, maar dan de klik@klaar 5G hotspot, die werkt helaas niet buiten NL. https://www.odido.nl/shop/internet/product/klik-en-klaar?ch=es&cc=…
OT-Maar goed ff wennen aan de nieuwe CO website. -OT
Op zaterdag 1 februari 2025 11:19:14 schreef revado:
[...]Desktopsite, nooit geweten dat je dat aan en uit kan zetten.
Als ik die uitzet krijg ik inderdaad ook dat beeld van Robbe.
Dat is dan wel veel mooier leesbaar.
Dan snap ik ook dat de nieuwe layout zo veel beter te lezen is op een mobiel wat ik hier veel heb gelezen.
Ik gebruik zelden de mobiel voor CO , hooguit als ik onderweg ben, maar dan pak ik nog steeds liever een laptop.
Heb ondertussen wat zitten schipperen tussen de twee versies en de mobiele versie werkt duidelijk aangenamer als de desktopversie op de mobiel (wat me logisch lijkt). Ondanks ik het spijtig vind dat je onder andere het aantal reacties per topic niet mee krijgt opteer ik toch voor de mobiele versie.
Nu veel info, lekker groot scherm, alles overzichtelijk.
Het nieuwe ontwerp lijkt meer iets voor kleuters die gehersenspoeld gaan worden voor de moderne tijd en nog niet zoveel informatie op een scherm aankunnen.
Direct teruggezet naar deze layout.
Verplicht meegesleurd worden met de moderne tijd, 10% info en 90% ballast, alsof je een vingerhoedje in een grote doos van 1m’ moet versturen.
Daarbij is een telefoon om te telefoneren, ga je dat gebruiken voor fora en is dat onhandig, dan doe je dat zelf.
Er is ook nog de mogelijkheid om een mobiele versie te maken. Veel sites hebben dan de m. toegevoegd (bijv m.circuitsonline.net) en krijg je de versie voor mobiel, de pc versie blijft bestaan. En kan dat niet?
In april gaat dus de verandering plaats vinden.
Ik ga mij niet ergeren aan een verplichte, lelijke en onhandige layout, waarbij na ieder bezoek de lagering van de scrollknop vervangen dient te worden.
Straks maar weer 'verbeteren' omdat dan 51% op het horloge aan 't browsen is waardoor 90% wit op het 32 inch beeldscherm komt. Laat maar.
Het was leuk de afgelopen 20 jaar, met de info en spullen veel mensen blij gemaakt, bedankt daarvoor!
Success verder.
Golden Member
Op donderdag 6 februari 2025 17:42:21 schreef Bianca:
Er is ook nog de mogelijkheid om een mobiele versie te maken. Veel sites hebben dan de m. toegevoegd (bijv m.circuitsonline.net) en krijg je de versie voor mobiel, de pc versie blijft bestaan. En kan dat niet?
Dat ken ik niet, maar vind ik een prachtig voorstel!
Laat de site zoals hij is en ga voor mobiel gebruik helemaal los op een nieuwe layout.