In de badkamer moet alles vereffend worden via het CAP. Hier heb ik een paar vragen over.
1. Mag je met 4mm² blanke draad doorlussen, bijvoorbeeld van leiding naar leiding, of moet alles afzonderlijk op het CAP?
2. Begrijp ik goed dat er 2 manieren zijn om de wasmachine te vereffenen: via WCD direct naar het CAP of via WCD naar de centraaldoos, welke weer met een aardedraad naar het CAP gaat.
3. Geldt dit ook voor alle eventueel andere aparte groepen in de badkamer? Moet de aarde van de lasdoos dan naar het CAP, of mag deze ook naar de centraaldoos als dat beter uit komt?
4. Moet voor punt 2 en 3 dan ook 4mm² blanke draad gebruikt worden, of moet er 2,5mm² groen-geel gebruikt worden?
5. Moeten keukenkranen en wc kranen ook geaard worden als ze met een koperen leiding aangesloten zijn? (Volgens mij praten we in deze situatie niet meer over vereffenen).
6. De inkomende leidingen in de meterkast van het gas en water worden op de HAR aangesloten, uit nieuwgierigheid, is dit om de leidingen te aarden of te vereffenen? Als het zou zijn om te vereffenen zou je toch ook een aardingsmat in de vloer moeten hebben, anders kan er nog steeds spanningsverschil zijn?
Bedankt alvast.