Beste Allen,
Ik heb een Sony bravia kd-55x8507c TV. Als ik de TV aanzet werkt deze gewoon zonder problemen, echter als ik de TV voor een langere tijd heb gebruikt +- een uur en ik doe de tv uit en weer aan werkt dit niet. Ik zie dan alleen een zwart scherm (de backlight gaat aan) echter komt er niets op het scherm geen logo, geen menu's en geen volume. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de temperatuur omdat na circa 30/40 min de TV weer zonder problemen normaal aan gaat.
Ik heb op dit moment de TV open, ik zie geen bijzondere dingen die kapot zijn. Het powerboard links is niet extreem warm. Het ijzer wat voor het Tcon bord zit wordt wel warm maar niet dat je je handen brand. hetzelfde voor het mainboard (de zwarte en witte heatsinks) worden ongeveer even warm. de zwarte is iets warmer als de witte.
Ik heb de 2 heatsinks (wit en zwart) losgehaald en nieuwe pasta erop gedaan, helaas geen succes.
Nu is dus de vraag is er iets wat ik kan doen om de TV weer normaal te laten functioneren? Moet een van de boards worden vervangen?