Lg oled55c12la diagnostiseren

Hi ik heb sinds kort een issue met mij LG oled tv. De tv is drie jaar oud.
De tv start normaal op (drie knippers van het rode lampje) en geeft eventjes goed beeld zonder strepen of verkleuringen.

Vervolgens zie ik horizontale strepen door het beeld verschijnen en valt de tv uit.
Ik heb online zitten lezen en ik lees dat het kan liggen aan de voeding, moederbord of oled paneel. Hoe kan it testen door welke component dit veroorzaakt?

De voeding doorgemeten en de afwijkende waarden zijn als volgt:

P201 power on geeft 0v ook als ik de tv aandoe ipv > 2.5v

P201 12v level is ok, 12v als de tv aanstaat en 7,7 op standby

P201 drv in geeft 0.3v als de tv aanstaat ipv >2.5v

P251 en p252 waarden lijken ok.

Ik zie wel dat de 22v op de p251 niet wordt gehaald maar rond de 20v komt.

Hoor graag wat jullie denken.

Mvgr,
Memo

Dit lijkt een issue in de Tcon, bandkabels of iets gerelateerd aan scherm in ergste geval. Reinig alle bandkabels als een begin en herplaats ze..

@smd dank voor je reactie.

Hoe kan ik testen of het de t-con is? De bandkabels gecontroleerd en zijn helemaal schoon.

Als ik in de service manual kijk kunnen de symptomen ook op een main board issue duiden (horizontale strepen).

Zie bijgevoegd de screenshots uit de manual.

Ik las ergens dat er een diagnose tool is van LG waarmee je kunt checken of het de oled of het moederbord is.

Betreft: rad33749102

Kost ongeveer 60 euro met verzending uit uk.

Is dit het waard om te proberen?

maartenbakker

Golden Member

Als je geluk hebt verdien je het met 1 TV terug. Als je wel eens vaker dergelijke TV's onder handen hebt, klinkt het als de moeite waard.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Maarten bedankt voor het meedenken.

Ik heb toch besloten om een andere tv aan te schaffen. Deze mag weg voor onderdelen of reparatie door iemand met meer kennis.

Ik was erg tevreden met dit toestel, maar het wordt geen LG meer voor mij.

Zijn de Horizontale strepen volledig over het scherm of slechts aan 1 zijde?? Dan moet je geen OLED kopen, want je koopt zowizo een LG dan..

De lijnen verschijnen voornamelijk aan de linker zijde maar niet consistent over de volledige schermhoogte.
Als ik voor oled ga neem ik iig 5 jaar garantie.

Ik vermoed één van de COF's die links en rechts aan het panel gemonteerd zijn, helaas kun je daar niet bij.

Helaas zijn die aardig ingeblikt.. Heb eenzelfde gevalletje staan..