TV Panasonic

Halo ik zit met een probleem ik heb een tv Panasonic type TX-P42C10E, Ik wilde die gisteren avond aan zetten eventjes ging het groene ledje branden
dan gaat het ineens over naar rood en dat bleef pinken en ik kon geen tv meer zien ? Wat kan daar de oorzaak van zijn?

daandc

Golden Member

Wat heb je zelf al gecontroleerd?

Tv al eens open gepeuterd?

evt foto's posten van binnenwerk tv voedings pcb etc.

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

toestel van 15 jaar intussen, zou er niet teveel meer aan gaan doen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

hoveel keer knippert het rode ledje in één sequentie?

@kris van damme het ledje knippert elke keer 3 maal en ik heb
de tv nog niet open gedaan
x

daandc

Golden Member

Op maandag 6 januari 2025 21:01:50 schreef testman:

Hey testman dat is niet de insteek van dit forum. :P

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Halo ik heb een andere tv gekocht en die is vandaag aangekomen het merk is
Philips model 40PFS6009/12 , en die ga ik nu instaleren hoe dat zullen wij wel zien , het is alleen spijtig dat er geen volledige handleiding erbij is?
maar we zien wel eerst de poten er in krijgen om de tv recht te zetten en die dan in het stopcontact te steken.

mvdk

Golden Member

Op maandag 6 januari 2025 21:01:50 schreef testman:

Op dinsdag 7 januari 2025 20:48:45 schreef daandc:
[...]

Hey testman dat is niet de insteek van dit forum. :P

Mag zo zijn. Ik had het ook ongeveer zo willen zeggen.
Op de leeftijd van ts zijn er niet zoveel pleziertjes meer in het leven, en daarom had ik willen zeggen: verwen jezelf, koop een nieuwe.
Nou ja, het is een andere geworden, hoop dat het werkt..
:+

Op woensdag 8 januari 2025 12:49:30 schreef Rapperder:
het is alleen spijtig dat er geen volledige handleiding erbij is?

de laatste tig jaar krijg je bij nagenoeg geen enkel product nog een papieren handleiding
Dat is praktisch altijd een qr code naar een of andere website

Op woensdag 8 januari 2025 16:28:26 schreef DK:
[...]de laatste tig jaar krijg je bij nagenoeg geen enkel product nog een papieren handleiding
Dat is praktisch altijd een qr code naar een of andere website

ja of het is een hele summiere gebruiksaanwijzing met dusdanig kleine lettertjes dat deze alleen met vergrootglas te lezen is

Toen m'n ouders in 1979 hun Philips KTV kochten, kregen ze er niet alleen de handleiding maar ook het volledige electrische schema bij.... Idem bij de stereo-ontvanger/platenspeler/cassetterecorder die ze een paar jaar eerder kochten, ook weer met schema.

De tijden zijn veranderd, en niet alles is ook een verbetering.

Philips model 40PFS6009/12 , en die ga ik nu instaleren hoe dat zullen wij wel zien , het is alleen spijtig dat er geen volledige handleiding erbij is?

Wat ook spijtig is is dat het geen Philips TV is, ondanks het 'Philips'-logo wat er zo trots op prijkt.

set SCE to AUX.

Op woensdag 8 januari 2025 16:42:51 schreef nonius:
Toen m'n ouders in 1979 hun Philips KTV kochten, kregen ze er niet alleen de handleiding maar ook het volledige electrische schema bij.... Idem bij de stereo-ontvanger/platenspeler/cassetterecorder die ze een paar jaar eerder kochten, ook weer met schema.

De tijden zijn veranderd, en niet alles is ook een verbetering.

[...]

Wat ook spijtig is is dat het geen Philips TV is, ondanks het 'Philips'-logo wat er zo trots op prijkt.

bij mn laatste sony tv zat ook nog het schema bij, zal rond 2012 geweest zijn. overigens is dat een vrij kaal schema, en dat deed philips er ook bij destijds. nooit het servicedoc, tenzij je bij philips werkte of er kenissen had dan was dat zo geregeld :P

overigens is dat een vrij kaal schema, en dat deed philips er ook bij destijds.

Zo kaal waren die schema's destijds niet hoor: volledige schema, met componentenwaardes en typenummers van transistoren of IC's. Ook met op veel plaatsen de normale spanningen, oscilloscoopplaatjes van het 'soll'-signaal, etc. Zeer behulpzame info. Heb zojuist eventjes de handleiding van m'n allereerste eigen radiootje, een Japannertje uit 1980, erbij gepakt, en ook daar staat een volledig schema in met componentenwaardes.

Het schema van de Philips 22RH953 (de stereo die m'n ouders in '77 of '78 gekocht hebben, en ik nog steeds in gebruik heb in de woonkamer) bevat alle informatie die men nodig heeft om gericht fouten te kunnen zoeken. Een service-manual zou inderdaad leuk zijn, maar met zo'n schema en wat kennis komt men ook een heel eind. Zie detailopname van één kanaal van de stereo-eindversterker. Met deze informatie kan ik dit apparaat repareren en aan de praat houden tot het einde der tijden (en zonder schema zou het ook nog wel lukken, ten koste van veel meer tijd en ergernis.)

Tsja, en dat was in een tijd dat er nog geen lippendienst werd bewezen aan 'duurzaamheid', 'ecologische footprint', 'CO2-uitstoot', 'right-to-repair' en meer van dergelijke modetermen....

Overigens, als er één ding kaal was dan waren het wel de schema's in de servicemanual van m'n moderne Philips TPVision, waar de hele voeding beschouwd werd als een black-box, 'bij defect, compleet vervangen door een nieuwe voeding'. Tsja, zo kan ik het ook....

set SCE to AUX.

Op woensdag 8 januari 2025 18:07:50 schreef nonius:
[...]

Zo kaal waren die schema's destijds niet hoor: volledige schema, met componentenwaardes en typenummers van transistoren of IC's. Ook met op veel plaatsen de normale spanningen, oscilloscoopplaatjes van het 'soll'-s)

dat is dus een kaal schema, als je het servicedoc hebt zie je dat verschil.

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 8 januari 2025 18:32:12 (60%)

Op maandag 6 januari 2025 13:08:34 schreef Rapperder:
ik kon geen tv meer zien ? Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Waren de deurtjes van het TV-meubel dichtgegeaan 8)7

Van een mooie Plasma naar een lelijke LCD, zal wel wennen worden..

Ja ik vind dat een groot verschil in mijn vroegere jaren,
jaren geleden toen ik nog hersteller was van verschillende
merken van tv en andere apparaten te veel om op te noemen was
er altijd schema's bij de hand nooit geen problemen gehad maar
nu ? ik denk dat het niets meer mag kosten en dat het hun te
veel kost om nog schema's te maken? maar wij ouderen moeten er
mede leven en met de tijd meegaan zolang het nog kan dat is
wat ik er van denk.