Sony Bravia KDL-32EX500

Hallo,
Gisteravond spontaan na inschakelen onze tv defect. Het enige wat we nu zien na het inschakelen is een 7 keer knipperende led aan de voorzijde. Dus 7 keer knipperen, 3 seconden niks, weer 7 keer knipperen, 3 seconden niks enzovoorts

Heb het apparaat inmiddels al open gemaakt en zie niet echt iets wat er verdacht uitziet. Daarna wat op internet gekeken en ik heb al iets gelezen van een defecte RGB-sensor op het IR board.

Is dit iets waar ik verder mee kan of moet ik verder gaan speuren? Heeft iemand ervaring met dit soort toestellen? Misschien iemand met een tip? En waar zijn er (nog) onderdelen te krijgen?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

daandc

Golden Member

Onderdelen zullen er wel zijn 2010 is nog niet zover geleden.

Meet eerst de spanningen v.d voeding of deze goed zijn.

Als je denkt dat het op je ir board zit koppel deze eens los als hier sluiting in zit zou deze vervelend kunnen doen maar met loskoppelen zou de tv gewoon aan moeten gaan.

Alleen deze is dan niet te bedienen met de afstandsbediening.

Ondertussen (20:43) nog even gekeken voor een service manual.

https://elektrotanya.com/sony_kdl-32ex500_kdl-40ex500_kdl-32ex500_kdl-…

[Bericht gewijzigd door daandc op woensdag 22 januari 2025 20:44:13 (24%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!
daandc

Golden Member

Ik heb eens in de manual gekeken daar staan de code's in voor het knipperen bij 7 keer is het een temp faillure.

Het patroon hoe het werkt staat ook aangegeven.

Mischien eens kijken naar loszittende solderingen.

[Bericht gewijzigd door daandc op woensdag 22 januari 2025 21:16:37 (14%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ja, is goed. Dank je voor het mee denken. Ik heb inmiddels ook de manual gevonden en ga er straks mee verder.