Hallo audio vrienden
Ik ben sinds een paar jaar bezig met het verzamelen van oude vintage versterkers uit de jaren 70. Ik vind dit heel interessant vanwege de historie en ik het geluid heel mooi vindt in zowel versterkers als speakers. De kefs uit die tijd vind ik echt geweldig! Tot nu toe ben ik ook erg onder de indruk van Sansui maar helaas is hij op dit moment niet meer te gebruiken. Mijn Sansui 4400 begon na een tijdje spelen een hoge piep te genereren die steeds harder werd. Volume en input knoppen hadden hier geen invloed op. Als hij een tijdje niet gedraaid had was deze piep weer weg. Helaas doet de versterker nu helemaal geen geluid meer geven. Ook is een tijd geleden mijn marantz 1090 gestopt met geluid geven. Hij gaat nog wel aan en dat daarvoor helemaal geen kuren maar er komt heel simpel, geen geluid uit.
Nou wil ik deze versterkers graag in leven houden! Maar ik merk dat het ontzettend lastig om een plek te vinden die deze versterkers kunnen en willen repareren. Nou vraag ik mij af of er mensen op dit forum zijn die hier tips voor hebben of wellicht dit kunnen doen. Het lijkt mij ook super tof om daar bij te helpen en dat ik het in de toekomst wellicht zelf kan. Ik ben benieuwd!
Groetjes Mees