toshiba 40m8365d 10 minuten beeld daarna zwart met geluid

hallo
ik ben bezig met een tv toshiba 40m8365d die geeft 10 minuten beeld daarna
zwart alsof hij uit staat met geluid.
je moet dat stekker uit stopcontact halen en direct er weer in dan gaat beeld
weer 5 minuten oke.
voeding geen bolle elco,s of printbreuken, andere print geen printbreuken.
heeft iemand hier ervaring mee?

maartenbakker

Golden Member

Zal wel een Vestel zijn.

De symptomen klinken als een backlightprobleem. Soldering, losse connector in het panel, defecte LED?

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op dinsdag 8 april 2025 22:03:48 (69%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Kijk met felle lamp of er beeld blijft, lijkt IDD op Vestel met LEDs defect..

het is inderdaad backlicht, met zaklamp zie ik beeld, lampje groen.
ik vind het gek dat als ik standby geef en gelijk weer aan dat beeld weer 5 min. oke is.

is niet vreemd, reset de Driver van de LEDs, maar gezien de TV al warm is, gaat deze na 5 min weer fout. kan je de lichtsterkte naar beneden halen ( minder dan 50%) en kijken wat TV dan doet?

contrast nu op 40% gezet, helderheid stond en staat op 0
bij aanzetten knippert beeld in horizontale balken daarna helemaal zwart alleen de randen lichten op dus backligt brand, soms zwart zonder backligt
ik heb filmpje van0,5 min maar is te groot om via yahoo te verzenden.

maartenbakker

Golden Member

Mail is niet voor filmpjes, daar kun je bijvoorbeeld youtube, wetransfer, google drive, dropbox, microsoft cloud, icloud, etc. voor gebruiken.

Maar het klinkt best wel als gare LED-strips.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

bedoel geen Contrast, maar verlictingssterkte.. Contrast ene Helderheid heeft geen invloed op de LEDs..

waar regel je verlichting sterkte?
en zijn die leds nog te vernieuwen
ik kan toch niet via YouTube hier uploaden ?

maartenbakker

Golden Member

Op Youtube uploaden en het linkje hier zetten.

Maar als je geen Youtube account hebt, is bijvoorbeeld Wetransfer makkelijker. Daar kun je zonder account een bestand beschikbaar maken voor maximaal 7 dagen.