Vooral de opmerking 'let op de veiligheid bij het gebruik' vind ik wel ontroerend attent.... Een mens zou bijna gaan denken dat de verkoper werkelijk om m'n gezondheid geeft. En het feit dat de ingangsstroom (0.5-1A) gelijk is aan de uitgangsstroom (0.5-1A), maar de spanning wel van 3.7V naar een miljoen volt omhoog is getransformeerd, doet me vermoeden dat een zeer slimme Chinees een ongelooflijke ontdekking heeft gedaan. Volgens mij komt die in aanmerking voor een Nobelprijs Natuurkunde! Pout > Pin!
Het feit dat de 'bipolaire hoogspannings afstand' daarentegen maximaal 2cm is, doet me dan weer vermoeden dat de werkelijke uitgangsspanning hooguit 20kV is.... (in droge lucht). Wat redelijk in de buurt komt van wat Benleentje al dacht (10kV). Zelfs voor Chinese begrippen is het toch wel een hele grote stap om een factor 50 hogere spanning te claimen dan werkelijk het geval is.
Er is geen lucht dus je hebt geen last van corona-ontladingen en dergelijke ongein.
Bij 'Project Corona' (wat later is geëvolueerd tot de reeks 'Keyhole' spionagesatellieten) had men wel degelijk last van corona-ontladingen, wat aanvankelijk een beetje als een verrassing kwam.
https://www.youtube.com/watch?v=O8UPmhT8ARw&t=1960s
(off-topic, maar zelf vind ik het camera-mechaniek erg ingenieus, waarbij de telelens wordt losgekoppeld van de camerabody; vanaf ca. 13 minuten in de video)
Mogelijk gebruikten ze een inerte atmosfeer in (delen van het inwendige van) de satelliet. Los daarvan, in de ruimte is de luchtdruk laag, maar niet nul. Zelfs in de interstellaire ruimte is het vacuüm niet perfect. Grofweg neemt de luchtdruk af tot 1/10 voor elke 15km hoogte (op 15km 0.1 bar; op 30km 0.01 bar; op 45km 1mbar; etc.)
Corona-ontladingen doen zich voor vanaf 8 Pa (0.06 Torr). Daarnaast kan ik me voorstellen dat diverse componenten ontgassen, en als die gassen nergens naar toe kunnen (i.e., de zaak is hermetisch afgesloten) dan neemt de druk mogelijk toe tot een waarde waarbij corona kan ontstaan.
Voor OP misschien interessant:
https://apps.dtic.mil/sti/tr/pdf/ADA239940.pdf
Ook isolatie speelt geen rol.
De wetenschappers denken er anders over.... zie bovenstaande pdf-document. In de ruimte doen zich interessante fenomenen voor. Reden dat men bij veel ruimtevaartprojecten door schade en schande heeft geleerd. Als je ziet hoe de allereerste Amerikaanse satelliet in elkaar werd geprutst (door mensen in gewone kledij, zonder handschoenen, a.h.w. 'op de keukentafel', en hoe ze niet veel later in cleanrooms zijn gaan werken.... de les van de noodzaak daarvan heeft men in de harde praktijk geleerd.