Bauknecht inductie kookplaat

onze Bauknecht inductie kookplaat lijkt niet meer te functioneren.
hij piept nog wel 1malig bij het bedienen van de aa/uit "knop"

in de berschrijving staat er dat je de veiligheidsschakelaar moet bedienen.
verder staat niet toegelicht wat dat inhoudt.

is dit gewoon de schakelaar "kookgroep " in de meterkast ?

Toevallig geen kinderslot aangezet?

Universeel antwoord google (kan dus op jouw kookplaat anders zijn)

De procedure voor het activeren en deactiveren van het kinderslot is hetzelfde.
Schakel de kookplaat aan en uit.
Druk minimaal 3 seconden op de vergrendelfunctie, waarna een signaal klinkt en een indicator naast het slotsymbool aangeeft dat het kinderslot is geactiveerd.

We3llicht ten overvloede, maar voor de duidelijkheid:

Druk minimaal 3 seconden op de vergrendelfunctie, waarna een signaal klinkt en een indicator naast het slotsymbool aangeeft dat het kinderslot is geactiveerd.

Uitschakelen gaat ws op dezelfde manier: handelingen herhalen tot de indicator aangeeft dat het kinderslot is gedeactiveerd.

https://www.handleidingstart.nl/hoe-haal-ik-het-kinderslot-van-mijn-ko…

Vol st(r)oom er tegenaan!

bedankt voor jullie reacties ik ga het even uitproberen !

ik zal spoedig een terugmelding geven

ik heb van alles geprobeerd met het inhouden van "knopjes" diverse lengtes van tijdsduur.
in zowel de aan / uit stand

tevens het slotje tegelijk met aan/uit knop.

ik krijg alleen bij het bedienen van de aan/uit "schakelaar" eenmalig piep te horen.
verder licht er niks op of hoor ik nog een piep.

1. Zoek het model nr. Op het faktuur of onderaan de kookplaat.
2. Toets model nr in bij google. Gevolgd door "handleiding".
3. Zoek in de handleiding: toetsblokkering/ kinderslot/ veiligheidsslot/...

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 15 april 2025 18:46:15 (12%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

het gaat om Bauknecht type EKT 5480 IN

ik kan alleen maar de 6 pagina's zien die ik fysiek ook in het boekje heb staan

(meerdere talen met dezelfde informatie )

in de informatie wordt voor kinderbescherming een soort rekje afgebeeld.
wat een optionele accessoire is

verder wordt er in de 6 pagina's niet gesproken over een elektronische kinderslot
of over een toerblokkering / veiligheidsslot

voeding 5min eraf helpt niet dan? kans is groot dat de hulpvoeding gare elco's heeft. check die maar eens.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Je model nr klopt niet of je informatie want je type nr betreft een ceramische plaat en geen inductie.

Gezien het ding 25j is is hier geen info van te vinden. De print nakijken op schade of droge elco's is nog een optie.

Mss een foto vd bedieningstoetsen?

3sec is breed te nemen. Kan makkelijk 5sec zijn. Op die oudjes staat meestal letterlijk een sleutel. Embleem.

Eerst schrijf je dat hij piept bij aanzetten. Nu lees ik dat je hem in de aan stand kan zetten. De aan schakelaar werkt dus volledig? Wat maakt dat je denkt dat hij aan staat? Mss moet je van voorafaan terug beginnen en je uitleg gedetailleerd omschrijven?

Edit: idd sleutel letterlijk naast aan/uit toets

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ok, dit is IDD een heel oude plaat, eerst naar voedingstrafo en elco's inwendig kijken.. Persoonlijk zeg ik niet al te veel in investeren gezien leeftijd.

Roland11

Golden Member

Ze bestaan dus wel, inductiekookplaten die 25 jaar meegaan (zonder problemen?)? Ik dacht dat dit alleen lukte bij koken op gaspitten ;-)

Maar misschien heb ik een heel verkeerd beeld van inductiekookplaten, aangezien hier in het forum natuurlijk alleen de defecte langskomen. En je hier niet vaak hoort of platen misschien ook jaaaaren lang probleemloos blijven werken.

fred101

Golden Member

Ik zie in de kringloop waar ik vrijwilliger ben regelmatig heel oude inductie kookplaten langskomen. 1x een defecte maar de rest werkte gewoon. Die in mijn huis werkt al 25 jaar probleemloos.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Op donderdag 17 april 2025 10:47:05 schreef fred101:
Ik zie in de kringloop waar ik vrijwilliger ben regelmatig heel oude inductie kookplaten langskomen. 1x een defecte maar de rest werkte gewoon. Die in mijn huis werkt al 25 jaar probleemloos.

best kans dat die apparaten bij de kringloop belanden na een keuken vervanging. hoewel er ook best wel mensen zijn die de keuken vrijwel nooit gebruiken. wie was dat onlangs ook weer met een vaatwas uit 1979 die nog nieuw in de keuken stond :P

tijdje terug had ik een storing bij een woning, daar lag 1 fase van t fornuis eruit. eigenaar was al voor een nieuw op pad geweest, maar de afwijkende maat zou een hele verbouwing worden. de winkel zei bel eerst maar een elektrieker dan. bleek dat van dat siemens fornuis het gloeilampje achter de schaal geknald te zijn en dat was alles. mooi toch voor een toestel van 47 jaar oud en veel gebruikt..

[Bericht gewijzigd door testman op donderdag 17 april 2025 17:21:08 (28%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Apparatuur kan best lang mee, valt en staat met onderhoud en gebruik..