224 Vold? en wat is ge-ikt?
de meter is wel degenlijk ge-eikt.
dat de spanning geen 230 maar 224 is is niet zo raar ik woon in het buitengebied dus vandaar.
er staat op de lamp een hamertje
wat er gezecht wordt over het armatuur dat die wel voor spaarlampen is maar niet voor gloeilampen dat ga ik uitprobeeren
lukt dat dan nog niet dan meld ik me wel weer
dank je voor de hulp
groetjes rene
Kijk ook even na of alle kontakten wel goed zijn .
Onlangs was er op dit forum nog een post van iemand die,
als ik me niet vergis veel lampen in zijn keuken moest vervangen, anderen wezen toen op deze mogelijkheid.
Slechte of zelfs inbrandende kontakten kunnen erg gevaarlijk zijn zeker bij grotere vermogens.
Spijtig genoeg vind ik niet direkt de post waar het over ging. Weet iemand anders hem misch staan ?
heb hier in huis zelfs maar 219 volt..... is wel beter voor mijn oude radio
Beter te weinig volts dan teveel !
Tijdje geleden was toch in een dorpje alles doorgebrand omdat er 270V op het net stond da's minder mooi als dat je overkomt...
ik heb hier op het stopcontact ook maar 220v, en toch branden hier ook regelmatig lampen door.
Op 1 januari 2005 21:57:08 schreef Joost_vl:
Beter te weinig volts dan teveel!
Tijdje geleden was toch in een dorpje alles doorgebrand omdat er 270V op het net stondda's minder mooi als dat je overkomt...
hier in de buurt hebben ze naar het schijnt een tijdje geleden met het aansluiten van een transformator een fout gemaakt: 1fase en nul omgewisselt
dus ze hadden de nul aan een fase gehangen, en een van die fases aan de nul? dat is volgens mij opzich niet zo erg, die fase die aan nul ligt doet het gewoon, maar dan staat er stroom op je blauwe en niet op je bruine draad. De andere 2 fases doen het dan toch gewoon niet?
Joost
lol nee den nul word dan 230v en tov de andere 2 fasen heb je dan 400v op huisinstallatie staan
een setje fase/nul zla normaal functioneren echter de 2 andere fasen staat 400v tussen blauw en bruin
ow ja tuurlijk stom van me! nu je het zegt begrijp ik het, ik was er zelf niet opgekomen..
Joost
Op 31 december 2004 18:46:57 schreef Evil Aedolon:
Ja iemand anders maakte deze vaudun, en ik wou ze ff gebruiken... wel goed lezen hoor FOEI
maar ff ontopic, spaarlampen zuigen om op zo'n plek te zetten. Dat schiet echt niet op, als je dan ff je fiets moet pakken en daarvoor licht nodig hebt is ie nog niet warm, en dan zie je niets. Die dingen hebben de slechte eigenschap een kwartiertje opwarmtijd nodig te hebben. Dan zal je hem toch echt continu aan moeten zetten.
Inderdaad kan het zijn dat de het in de lampenkap te heet wordt waardoor de lamp kapot gaat.. Kun je uitproberen door een lamp met minder wattage in te hangen.. dus bijv: ipv 100W een 40W erin ofzo.. Heb je ff heel weinig licht maar dat is wel een snelle manier om eracher te komen..
En dat dorpje was Raalte (Ov) in de buurt van Zwolle
heb vroeger ook wel eens dat probleem gehad en heb toen een lamp van 100W genomen en tussen een draad een diode geplaatst.
gevolg de lamp krijgt maar een halve periode en brand dus ook maar voor de helft en gaat dus veel langer mee.
Op 1 januari 2005 21:00:37 schreef Antoine:
heb hier in huis zelfs maar 219 volt..... is wel beter voor mijn oude radio
een aantal weken terug heb ik hier 210volt gemeten en ik woon niet in het buiten gebied
Op 2 januari 2005 10:25:22 schreef piet kuiper:
heb vroeger ook wel eens dat probleem gehad en heb toen een lamp van 100W genomen en tussen een draad een diode geplaatst.
gevolg de lamp krijgt maar een halve periode en brand dus ook maar voor de helft en gaat dus veel langer mee.
Gaat 10x zolang mee, en geeft ook maar 10% van zijn nominale lichtsterkte.
Op 31 december 2004 10:23:36 schreef Klasje:
Verklaring philips:
Productie Hopeloos Ieder Lampje Is Practies Stuk:p
Door de koude, lampje is koud, lampje gaat aan, wordt opeens warm en gaat sneller stuk
hehe waar heb ik die eerder gezien ff gequote ?
heb op me kamer ook lampen van philips die zijn standaart om de 3 maand kapot er zitten 3 lampen in als er 1 kapot gaat weet ik dat ik naar de winkel moet want de rest volg binnen enkele dagen heb ook al andere merken geprobeert die doen iets langer maar niet grandioos veel half jaar halen ze niet
[Bericht gewijzigd door Anoniem op zondag 2 januari 2005 16:36:19
mijn "perfect" lamp (huismerk van de dekamarkt) gaat al heel lang mee... minstens 1 jaar. nu staat ie niet veel aan, hooguit twee uur per dag.
Blijkbaar hebben er verschillende mensen last van lampen die snel defect gaan, als dit zo erg is bij deze mensen, Waarom dienen jullie dan geen klacht in bij de fabrikant. De fabrikant geeft meestal een gemiddelde levensduur op, als dit dan bij jullie toch niet klopt, dien een klacht in, misschien komt er geen gevolg. Maar wie weet, worden de volgende lampen beter als er veel klachten zijn, en deze terecht zijn. Of beter nog krijg je mss enkele gratis lampen.
het idee van K8000 is zo gek nog niet.
klagen help soms echt wel.
daarbij, nee heb je al.
overigens denk ik dat het een productie probleem is,een slechte party
ik zelf haal meestal de 1000 branduren van een gloeilamp wel.
Op 2 januari 2005 19:25:52 schreef ledlover:
mijn "perfect" lamp (huismerk van de dekamarkt) gaat al heel lang mee... minstens 1 jaar. nu staat ie niet veel aan, hooguit twee uur per dag.
365 x 2 =730 uur dus nog 270/2=135 dagen te gaan
ik heb ook wel eens bedrading in of naar lamp vervangen
Op 4 januari 2005 23:29:21 schreef der Hanzelman:
ik heb ook wel eens bedrading in of naar lamp vervangen
ja en.. wat is de achterligende logica?
Op 4 januari 2005 23:46:38 schreef k.p.meinesz:
[...]
ja en.. wat is de achterligende logica?
Dat hij über is en hier eigenlijk niet thuishoort omdat wij te dom zijn voor hem?
nee hoor, helemaal niet maar je kan het gelijk wel zo moeilijk maken.
een fitting kan rot zijn, bedrading kan rot zijn.
volgens mij (echt geen electro wonder) het eerste waar je naar kijkt.
ik heb zelf die storingen gehad, dus vandaar.
sorry als ik neerbuigend over kwam.
Jah, en door rotte bedrading gaat die lamp ook echt stuk...