Flyback, gevaarlijk?

Op 14 januari 2005 19:00:47 schreef High met Henk:
zeker wel dodelijk, 230 is al dodelijk zelfs 12 V kan al dodelijk zijn. 0,001 ma door je hartspier is d8 ik einde oefening. (correct me if I'm wrong)

enfin hoe groot de stroom is hangt ook af van je inzenwdige impedantie

30mA en je bent eraan voor de moeite;)
Wacht, ik haal even mn tabel;)

Gevonden:
0.5 mA zwakke gevoeligheid
10 mA spier verkramping
30 mA drempel ademhalingsverlaming
75 mA drempel onomkeerbare hartfibrillatie
1A Game Over

Dit gaat wel niet over de stromen door je hartspier maar de stromen door je lichaam....

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
High met Henk

Special Member

hmm tja, maar ik had het dus over de harspier en dan is de vraag, bij zeze stromen door je lichaam, hoeveel gaat er dan door je hartspier, het is juist het verhaal over de stromen, maar de rest van je lichaam is een weerstand parallel he??

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 15 januari 2005 18:11:58 schreef High met Henk:
hmm tja, maar ik had het dus over de harspier en dan is de vraag, bij zeze stromen door je lichaam, hoeveel gaat er dan door je hartspier, het is juist het verhaal over de stromen, maar de rest van je lichaam is een weerstand parallel he??

En de vervangingsweerstand in een kring van parallel geschakelde weerstanden is altijd kleiner dan de kleinste weerstand in die kring. MAW: als het een échte parallelschakeling is gaat er toch een leuk stroompje vloeien...

Iig: Speel niet met HV, er zijn er al genoeg aan kapot gebleven... (jah, je kan op opvatten als kapot, kijk maar eens aan de binnenkant)

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
High met Henk

Special Member

tja, maar mijn vraag is dan hoe groot is die weerstand parallel dus eigenlijk, dat de stroom door je harstpeir kleiner is is me wel duidelijk (das toch elementaire basiskennis zou ik zo zeggen)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 15 januari 2005 18:37:08 schreef High met Henk:
tja, maar mijn vraag is dan hoe groot is die weerstand parallel dus eigenlijk, dat de stroom door je harstpeir kleiner is is me wel duidelijk (das toch elementaire basiskennis zou ik zo zeggen)

Je zou het kunnen testen met een 12V voeding en een ampere meter ;)

Google kan mss hulp bieden...

(niet doen hé, dat testen met die amperemater)