Hoe hoog vliegen deze speeltjes en welke kracht hebben deze ???
Wel jammer dat deze op een nogal hoge spanning werken ...
hopenlijk verfijnen ze dit systeem nog wat.
Hoe hoog vliegen deze speeltjes en welke kracht hebben deze ???
Wel jammer dat deze op een nogal hoge spanning werken ...
hopenlijk verfijnen ze dit systeem nog wat.
Als je da ding nou een piekspanning geeft wordt ie afgeschoten >: )
Moderator
Dat deed ik heel vroeger met een sterke electromagneet en spijkers.
Mensen kijk hier ook is : www.kv2.net en dan ff klikke op 555 Ingition Coil Driver speciaal voor de mensen die gefacineerd zijn in vonken Ik ga kijken of ik vande week van school zo'n ontstekingspoel mee kan nemen
Nog meer van dat spul zoals Tesla trafo's, Jacob's Ladders enz. http://www.netcomuk.co.uk/~wwl/electric.html
Op 9 januari 2003 22:47:39 schreef Carel M.:
Nog meer van dat spul zoals Tesla trafo's, Jacobsladders enz. http://www.netcomuk.co.uk/~wwl/electric.html
Die site was k ook al aant zoeke ja
Op 9 januari 2003 22:28:02 schreef Hugo Welther:
Dat deed ik heel vroeger met een sterke electromagneet en spijkers.
Zou je dat niet stiekem nu nog willen doen?
Ben benieuwd hoever je iets max. af kan laten schieten
Moderator
Op 9 januari 2003 22:48:16 schreef Bastiaan:
[...]
Zou je dat niet stiekem nu nog willen doen?
Ja soms wel, ff terug naar je jeugd.
Een meter of drie haal je wel, met niet al te zware spijkers
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op donderdag 9 januari 2003 23:09:27
Op 9 januari 2003 23:08:26 schreef Hugo Welther:
[...]
Dus zo had je op vroege leeftijd al zelf een tecker gemaakt. (ik weet niet goed of ik tecker goed heb geschreven, maar ik bedoel zo'n automatische spijkerschieter voor in de bouw)
[mod edit] tacker
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op donderdag 9 januari 2003 23:21:42
Weet je wat cool is?
Als zon gekke lifter in staat is een dikke accu en hoogspanningselectronica mee omhoog te krijgen
En dan rondjes vliegen boven area51, kijken wat er gebeurd...
Ziet er leuk uit dit experiment. Zou ik dit experiment ook veilig kunnen doen met een stel brugklassers in de buurt? Want je kan zo laten zien dat electro meer doet dan alleen lampjes laten branden.
Groet
Op 9 januari 2003 22:14:03 schreef de franky:
Wat ik mij afvraag, hoe zit het dan met de ozon-productie van zo'n ding, en als je electronen van moleculen manipuleerd komt er dan geen straling vrij?
Er komt sowieso een klein beetje gammastraling vrij bij het laten vliegen van het object. Verder wordt er behoorlijk wat ozon geproduceert en is het dus verstandig om een raampje open te zetten
Bemn:
Die fransman had al iets supercools gemaakt. Namelijk een vliegtuig in de vorm van een vleugel, die werd aangedreven door dit systeem. Echt supertof !
Shake it Baby:
Ik weet niet of het echt zo verstandig is om er bruggers bij te halen. Die zijn namelijk vaak nogal druk enzo..... Misschien is het experiment daar toch net ff wat te gevaarlijk voor (ik neem aan dat je geen gefrituurde bruggers op je geweten wilt hebben
)
[Bericht gewijzigd door P janssen op vrijdag 10 januari 2003 08:03:00
k zie et al voor me als dr eentje naar zo'n ding wijst en dr springt n vonk van 1 meter over
30 KV, 1 cm per KV, 30 CM.
maar dit ziet er cool uit!!!
zou je de electronica uit de monitor voor de hoge spanning ook kunnen isoleren van de rest en in een bakje bouwen?
hoever moeten de koperdraadjes van dit ding uit elkaar zitten, meer dan 30 cm? zo ziet het er op de foto niet helemaal uit.
Op 9 januari 2003 20:57:18 schreef Bastiaan:
Aangezien hij een steeds grotere hoogte-energie moet overbruggen.
Lieve moderator, aub niet posten als je gedronken hebt
Afgezien van effecten als dichtheid vd lucht (heeft dat invloed?) zal de lifter gewoon blijven stijgen.
Op 10 januari 2003 10:24:54 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
Lieve moderator, aub niet posten als je gedronken hebt
Afgezien van effecten als dichtheid vd lucht (heeft dat invloed?) zal de lifter gewoon blijven stijgen.
Het klopt wat bastiaan zeg we hebben ook nog zoiets als ZWAARTEKRACHT
Op 10 januari 2003 09:43:18 schreef MiTcHeLL:
k zie et al voor me als dr eentje naar zo'n ding wijst en dr springt n vonk van 1 meter over
Hahaha, .
Op 10 januari 2003 10:02:53 schreef Martijn Berntsen:
hoever moeten de koperdraadjes van dit ding uit elkaar zitten, meer dan 30 cm? zo ziet het er op de foto niet helemaal uit.
Zie hier voor betere foto's en de afmetingen: http://jnaudin.free.fr/html/lftbld.htm
Op 10 januari 2003 10:24:54 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
Je zult toch genoeg kracht moeten hebben om de zwaartekrachtcomponent op te heffen. Dit lukt misschien in het begin, maar hoe verder je van de aarde af gaat, hoe groter de hoogte-energie-component wordt en dus hoe groter je tegengestelde kracht moet zijn wil je verder komen. Aangezien die tegengestelde kracht een beperking heeft heeft dit voorwerp ook een beperkte hoogte die die kan halen.
Het kan wel zo zijn dat de kracht die die bezit zo groot is dat die zelfs de hoogteenergie kan opheffen. Maar dat betwijfel ik want dan zou het voorwerp met een enorme kracht in het begin omhoog schieten aangezien die enegie, die die overheeft bij de start vanwege de lage hoogte energie, word omgezet in kinetische energie.
zeer goed opletten met deze experimenten, ik heb nog vonken zien overspringen van 30 kv,bovendien kan de tv exploderen wanneer je iets verkeerd doet. bovendien moet je van de tv naar je project speciaal geisoleerd geleiders gebruiken voor deze spanning. 30 kv is zeer zeer gevaarlijk, je moet niet per se de geleider aanraken om geelektrocuteerd te worden, te dicht bij de geleider naderen is genoeg voor vonkoverslag. mensen die in hoogspanningskabines werken moeten handschoenen dragen van rubber met dikte tegen de 1 cm en staan op een houten kruk met rubber voetjes die op een rubberen mat staat en een rubber stok van 1 m, bovendien dragen ze een helm met gekleurde scherm voor hun aangezicht en dit alleen voor manuele bediening van een hoogspanningsschakelaar.
Op 10 januari 2003 19:37:58 schreef nickl:
zeer goed opletten met deze experimenten, ik heb nog vonken zien overspringen van 30 kv,bovendien kan de tv exploderen wanneer je iets verkeerd doet. bovendien moet je van de tv naar je project speciaal geisoleerd geleiders gebruiken voor deze spanning. 30 kv is zeer zeer gevaarlijk, je moet niet per se de geleider aanraken om geelektrocuteerd te worden, te dicht bij de geleider naderen is genoeg voor vonkoverslag. mensen die in hoogspanningskabines werken moeten handschoenen dragen van rubber met dikte tegen de 1 cm en staan op een houten kruk met rubber voetjes die op een rubberen mat staat en een rubber stok van 1 m, bovendien dragen ze een helm met gekleurde scherm voor hun aangezicht en dit alleen voor manuele bediening van een hoogspanningsschakelaar.
BIj die projecten lopen er grote stromen bij dit niet zow heel erg
Op 9 januari 2003 23:08:26 schreef Hugo Welther:
Heb ik ook gemaakt, maar dan met een zware 8A voeding van halogeen lampen
Helaas was 'ie wel inefficient, ik had 1mm dik draad voor de spoel gebruikt (Hé, ik was nog maar 11
) Ik ga naar bed, ik heb een ietsiepietsie te veel bier gehad
Ach..
dit is maar 5000V (10000A !)
Als je het verkeerd doet kan je hier heeeeel hoog mee vliegen......
Op 10 januari 2003 23:57:32 schreef Rob Keij:
Ach..
dit is maar 5000V (10000A !)Als je het verkeerd doet kan je hier heeeeel hoog mee vliegen......
Het gaat om de spanning niet om de stroom bij die dingen !!!
maarre saai filmpie
Op 11 januari 2003 00:07:30 schreef MiTcHeLL:
[...]
Het gaat om de spanning niet om de stroom bij die dingen !!!
maarre saai filmpie
Ook ik heb het verhaal goed gelezen hoor...
Het filmpje is niet voor iedereen indrukwekkend, maar aan de andere kant worden de vonken gegenereerd en dat wilde ik even laten horen.
sorry dat ik even of topic ging
Op 11 januari 2003 00:40:09 schreef Rob Keij:
[...]
Ook ik heb het verhaal goed gelezen hoor...
Het filmpje is niet voor iedereen indrukwekkend, maar aan de andere kant worden de vonken gegenereerd en dat wilde ik even laten horen.
sorry dat ik even of topic ging
Maak nie uit hoor