Gooi maar.
Gooi maar.
Golden Member
Ik gooide, en kreeg het als een boemerang weer terug... Stuur mij maar even een mailtje met het adres waar de doos heen moet.
Hoe meer C's in een mailadres, hoe groter de kans op boemerangeffecten. Ligt aan de vorm van die letter
Je hebt mail.
Ik zie dat ik hier nog niet op de lijst sta. Dus bij deze: IWM!
Leuk dat je mee wil doen, bij deze box gaat dat via de wiki (lijstje staat hier). Daar heb je een account voor nodig, maar ik heb je er even bijgezet.
Als je die wiki zelf ook wilt kunnen bewerken, (b.v. om je later weer af te melden, of om de trackingpagina bij te werken) maak dan een account.
Waar kan ik me inschrijven ? Kan de Benadsky de TSIMBOEJ er gelijk in stoppen als hij hem naar mij verstuurt
Hahaha, je probeert 2 vliegen in 1 klap te vangen
Nee, porto sparen
Golden Member
Ik ben zo goed als verzendklaar, dus morgen gaat hij op de bus. Inmiddels wel 16,7kg schoon aan de haak (was bij ontvangst ook al richting 15kg naar mijn idee), zou mooi zijn als hij weer onder de 10kg kwam (als hij nog verder groeit lijkt het me tijd om op te splitsen; volgende tariefstaffel zit op 20kg).
Er zit nog wat ruimte in de nieuwe doos, maar niet genoeg voor grote spullen.
Nu bezig de boxlog even tot en met nu bij te werken.
Op 11 april 2012 17:13:14 schreef Lucky Luke:
Leuk dat je mee wil doen, bij deze box gaat dat via de wiki (lijstje staat hier). Daar heb je een account voor nodig, maar ik heb je er even bijgezet.Als je die wiki zelf ook wilt kunnen bewerken, (b.v. om je later weer af te melden, of om de trackingpagina bij te werken) maak dan een account.
Bedankt!
gaat de box eigenlijk nog rond?
wil graag mee doen, heb zelf enkele mooie xbee's liggen die er in mogen!
Golden Member
Om antwoord op die vraag te krijgen, zou je 2 berichten omhoog en in de boxlog moeten kijken 1 bericht omhoog om te weten dat je je ook even aan moet melden op de wiki.
idd, sorry was even in de war. dacht dat die posts een jaar oud waren :s. Iets met weekend en drukke week...
aanmelden doe ik meteen!
Box staat nu hier. Jemig wat is 16,7Kg veel... Uitpakken en kijken wat er allemaal is duurde bijna 2 uur. Kijken wat ik wil hebben gaat nog wel langer duren... iig wat schuifpots (Leuk voor 'n RGB lamp oid) en die 6V printtrafotjes (hulptrafo voor DPM).
Even huishoudelijk:
Er was 1 zo'n wit bakje helemaal aan gruzels door transport, dus wat daarin zat zit nu in de andere bakjes, de kapotte gooi ik weg. (Er lag een groene LED los helemaal op de bodem van de box, en een 2n2955 halverwege )
Verder zaten er 2 handleidingen van vellemankitjes in, zonder kitje (!?), en een verzendbewijsje richting (ik denk) riktw (!?). Die handleidingen staan ook op de site van velleman voor wie de schema's wil afkijken (En als er een uC in zit heb je daar weinig aan). Maar die dingen haal ik er dus ook uit, al haalt het heel weinig uit voor het gewicht.
En even polsen:
Hebben er toevallig mensen interesse in de volgende zware / volumineuze spullen? Dan kan ik daar rekening mee houden bij het kiezen van de volgende ontvanger/eventuele splitsing.
-printerkabels (Ja, die heb ik er idd zelf ingestopt :+)
-Sattelietontvanger (De vorige viel bij iemand in de smaak, dus...)
-oude laptopnetwerkkaartjes/modems (veel! tas vol)
edit: mobo en voeding zijn eruit: mobo gaat naar benadski, voeding is beyond repair.
(Anders zitten we straks vooral postbodes te hernia-iseren ipv leuke elektronica te ruilen)
Voor dat mobo heb ik ook nog wel een kast+voeding over, maar die ga ik niet opsturen... Dan moet je dus in de buurt wonen of op komen halen.
Foto's volgen nog.
Voor mij liever kleiner electronica grut, maakt transport ook makkelijker.
Voor grotere spullen is het misschien makkelijker om ze meteen naar de juiste persoon met interesse te sturen?
Golden Member
Bijzonderheid bij die computervoeding is dat hij extreem klein is, kleiner dan ATX/uATX. Anders was hij bij mij wel op de oudemetalenhoop beland, maar dat vond ik toch zonde.
Streven lijkt mij om het gewicht weer onder de 10kg te krijgen, dan is verzenden per DHL (4,50) goedkoper en naar België al helemaal. Als ik wat meer tijd had gehad zou ik hem al hebben willen splitsen maar het was wat druk de afgelopen weken.
@tijntje: er is ook een klein doosje in omloop, moet je even zoeken op small circuits online migratory box of junk (ofzo).
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 14 april 2012 17:08:31 (13%)
Boxlog: Goed, wat foto's van hoe TGIMBOEJ nerdeland hier binnen kwam:
"De catering had alleen nog maar een paar zakken chips..."
En een mooi detailplaatje:
Die vierkante bruine onderdelen met stipjes bovenop, wat zijn dat? R of C of L?
Ik ken deze package niet?
Ik weet nog steeds niet wat ik er allemaal uit ga halen, heb wel een lijstje van wat erin kan, maar daar staan ook zwaardere dingen op...
@maartenbakker:
Ja, zo'n "vreemde maat" voeding zou ik ook niet zo gauw slopen/weggooien. Ga ik met deze dus ook niet doen. Alleen moet diegene die net toevallig die maat voeding zoekt 'm dan toevallig wel kunnen repareren... (Of een ander moet dat doen en 'm dan "refurbished" verkopen oid?). (EDIT: Ik heb 'm even bekeken: er staat een elcotje in bol. Maar ik heb nog 3 voedingen met dezelfde afmetingen, dus zo'n speciale maat is het niet. Er zitten wel een paar "vreemde" connectors op.)
Voorlopig ben ik nog wel bezig met uitzoeken, en ik kan ook niet fulltime met tgimboej bezig zijn... Dus het kan even duren voor ik 'm doorstuur. Ik zal er wel naar streven netjes binnen de 14 dagen te blijven, maar het kunnen er dus ook 21 worden... Ik houd jullie iig op de hoogte.
Zo, dit weekend heb ik wel weer even tijd voor tgimboej. Wat eruit gaat heb ik wel zo'n beetje bij elkaar (misschien gaat een deel ervan nog terug, maar er gaat iig niet nog meer uit). En daarbij kom ik alsnog niet op een gewicht < 10kg, dus ik ga splitsen.
Wat erin gaat moet ik nog even bij elkaar zoeken, zal niet heel veel zijn qua gewicht maar zitten wat leuke dingetjes tussen. (hoop ik)
2 mensen hebben mail of ze ontvanger willen worden van de gesplitste box.
EDIT:
Op 14 april 2012 17:05:58 schreef maartenbakker:
@tijntje: er is ook een klein doosje in omloop, moet je even zoeken op small circuits online migratory box of junk (ofzo).
Er is zelfs een speciale belgische TSCOMBOBEJ. (gestart door AC/DrieC)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op vrijdag 20 april 2012 23:15:33 (28%)
Op 14 april 2012 17:54:14 schreef Lucky Luke:
Die vierkante bruine onderdelen met stipjes bovenop, wat zijn dat? R of C of L?
Ik ken deze package niet?
[....].
Vitrohm heeft dergelijke weerstanden (gehad?)
Het waren composietkoolweerstanden (of MOX?) Heel handig voor verticale montage. Alleen kan ik die stipjes niet plaatsen. De weerstanden, die ik ken hadden gewone kleurcode op de top.
Ik moet er nog één of twee hebben.
Zijn dat 5 1/4 floppy's of 8 inch? Nog nooit een 8 inch gezien... Als het de grote zijn, zou ik er een kunnen reserveren? Leuk voor de verzameling.
Golden Member
Is inderdaad 8 duims.
Check je mail, benadski (En ik heb ze even nagemeten: 8 inch, confirmed)
Die defecte computervoeding is beyond repair... Bolle elcotje lag kortgesloten en print was ook verbrand in de buurt ervan dus ik had er al weinig hoop op. Desondanks elcotje vervangen. Vervolgens getest: eerst piepte 'ie, toen ging de fan aan, gevolgd door een kleine ontploffing en daarna niks meer. Enfin: die voeding gaat eruit. (Ontploffing was geen elcotje trouwens, en ging gepaard met een lichtflits). Wie per se zo'n wat kleinere voeding wil hebben kan er alsnog wel een van me krijgen.
Golden Member
Ik heb ditzelfde type voeding ook al gezien met een opgeblazen UC38xx (SMD). Goeie kans dat daar de flits van was. Voor de echte liefhebber: ik heb er ook nog een paar liggen...
Ik hoopte dat deze minder ver heen was omdat hij nog knorde, maar helaas. Vermoedelijk ligt het oorspronkelijke defect dan in een feedbackcircuit waardoor er een spanning (over dat elco'tje) te hoog opliep.
Oudijzer (of andere vorm van technisch afval) lijkt me in dit stadium een betere plaats dan TGIMBOEJ.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zaterdag 21 april 2012 12:14:29 (27%)
Op 20 april 2012 23:10:14 schreef Lucky Luke:
2 mensen hebben mail of ze ontvanger willen worden van de gesplitste box.
1 daarvan is benadski, die inderdaad een box wil en gaat krijgen.
De ander slaat deze ronde over, dus ik heb een 3e persoon gemaild.
Ik heb bij elkaar wat ik eruit ga halen en erbij ga stoppen, en een webpagina is in de maak.
Er staan een aantal mensen op de box request lijst die geen websitelink en/of mailadres hebben opgegeven... Aan alleen een hyves-profiel kan ik niet zien of je een "waardige volgende ontvanger" (:)) bent, en aan een lege wiki-userpage al helemaal niet. Laat staan dat ik dan contact met je kan opnemen. Dus aan de mensen die zich hierin herkennen: Link bijvoorbeeld 's naar je circuitsonline user page en een van je projecten (b.v. uit het show-your-projects topic als je geen site hebt). oid, dat geeft een beter beeld.
De 8 inch floppys zijn afkomstig van mij. Mocht er iemand nog interesse hebben voor zijn/haar verzameling dan hoor ik dat wel.
De printen met de "bijzondere" weerstanden (ja het zijn weerstanden) zijn afkomstig uit een realtime besturings eenheid voor een energie centrale. Ze zijn gemaakt door de firma SAT. Hoe de kleurkodering is weet ik zelf helaas ook niet. Maar ik kan je wel vertellen dat er veel leuke dingen op zitten. Maar je hoeft de kaart niet uit elkaar te halen. Een paar nieuwe EPROMS en je kan er leuke dingen mee doen. Dat is natuurlijk wel weer eens wat anders dan een AVR of een PIC.
De chips zakken zijn ook van mij afkomstig. Deze heb ik in een verder verleden gebruikt bij reparaties. Zeker bijzondere types kan ik op deze manier nog wel eens vinden. Maar nu ik eigenlijk steeds meer SMD doe is dit verleden tijd lagen ze als een aantal jaar te verstoffen en "chinees" bakjes.