Eagle circuit

Alleen berichten met de trefwoorden “de” worden getoond. Alle berichten tonen

Henry S.

Moderator

Nog steeds verkeerde shapes. En nu ineens een powerplane... Dat kan wel zonder.

En nog steeds onleesbare layouts...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 13 februari 2010 00:12:36 (64%)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Docenten zijn goed, alleen op een fora kan het anders overkomen dan toen jij daar in de les zat en ik moet toegeven dat ik de leraren mis die nog wat konden vertellen zonder in het docentenboek te bladeren.. Die mensen die de HTS hadden afgemaakt en dan in een MAVO klasje gaan staan :P

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/5000.png

Grote IC niet te dicht bij Volt regulatoren, test pads meer naar een bepaalde kant schuiven en geen 90 graden bochten...

Arco

Special Member

De ingang en de massa van de 7812 zitten aan elkaar???
Verder is de clearance angstig klein...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
free_electron

Silicon Member

Baan breedte MOET zo breed mogelijk. Anders kunnen wij de banen opnieuw gaan maken. Dit is de opdracht van de docenten. Hoe groter de banen zijn hoe minder storingen er mogelijk kunnen optreden...

|:(

Dioden zijn een gegeven van school. Deze dioden moeten we gebruiken ivm functie eis en kosten...

|:( |:(

dikke banen hoort bij de opdracht, dat wil de docent.

|:( |:( |:(

mijne kop doet er zeer van....
There is no limit to human stupidity ...

Wat is er gebeurd met iets leren ontwerpen ... neen...

Dit moet zus en moet zo omdat we die rotzooi nog liggen hebben en het op moet. En maak de sporen maar dik mogelijk zo moet geen tijd verpselen aan die mannekes uit te leggen hoe je een spoorbreedte dimensioneerd. kzal mijne pree wel opstrijken en verder op mijn gat blijven zitten. docent van't water op kamertemperatuur... ( koud of warm water vereist een inspanning om te maken, dus doen we maar op kamertemperatuur ). het is gewoon ONGELOFELIJK.

Bon en dan nu ter zake,

-R3 staat veel te dicht bij uw montage gat.
-c8 c4 c10 en zijn andere 100nF condensatoren zijn konteverkeerde footprint.
-waarom de 7805 na de 7812 ? nu wordt alle stroom die afgenomen word door de 7805 ook nog door de 7812 in hitte omgezet ...
-d10 doet reverse polarity voor de 7812 en de 7805 krijgt er geen ?
- waarom dikke diodes voor de negatieve regalaar en kleine voor de positieve ? tzou eerder moeten omgekeerd zijn...
- waarom niet mooi de klemmen op een rijtje zetten in plaats van er een bouillon van te trekken ?
- je grond rotst overal heen waar hij niet moet zijn. der is gene enkele stroomkring die logisch in elkaar zit
- je componenten zijn niet 'geplaatst' maar GESCHETEN door iemand met diarree (en twas dunne)!

Sorry als ik hard ben, maar ik neem dit soort dingen echt ter harte. Het is wraakroepend dat jullie niks van begeleiding krijgen.Er wordt niks uitgelegd. alleen een paar vage dingen zoals zorg maar dat het dikke banen zijn en prak er deze troep in. Dus je krijgt daar respijt van mij. Maar je kan wel proberen er nog iets treffelijk van te maken.

voila

http://siliconvalleygarage.com/circuitsonline/psu1.png

9 minuten en 37 seconden heeft het geduurd..

en nu met groundplane
http://siliconvalleygarage.com/circuitsonline/psu2.png
10 seconden later

en wanneer gaat circuitsonline eens stoppen met zueren over imagebreedte. elk normaal mens heeft minstens 1680 pixels horizontaal tegenwoordig.

en je kan in de rechterbovenhoek nog een elcotje rammen ook ( vergeten zie ik net. komt ervan als je ene print bakt zonder schema...) en nu moet ik eerst eens de muren opklimmen hoor ... kan ik morgen weer schilderen ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 14 februari 2010 04:09:44 schreef free_electron:
en wanneer gaat circuitsonline eens stoppen met zueren over imagebreedte. elk normaal mens heeft minstens 1680 pixels horizontaal tegenwoordig.

Omdat ook uit mijn bezoekersstatistieken (van m'n eigen website) blijkt dat de meeste mensen nog steeds op 1280 x 1024 rondhangen, en ook ik tot die categorie behoor.

Printje ziet er mooi uit trouwens.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Henry S.

Moderator

Mooi printje Free, maar helaas paarlen voor de zwijnen, de TS leest de replies niet anders zou hij niet weer zo'n onleesbare baggerlayout posten.

free_electron

Silicon Member

zucht... dan maar weer mijn toevlucht nemen tot de pot prozac ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 14 februari 2010 18:25:02 schreef Henry S.:
Mooi printje Free, maar helaas paarlen voor de zwijnen, de TS leest de replies niet anders zou hij niet weer zo'n onleesbare baggerlayout posten.

Ziet er mooi uit hoor, maar het is ook de bedoeling dat de 7805 en 7812 op één zijde komen. De LM337TG moet aan de andere kant dan komen...

En het is meer dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen. De opdracht is anders qua spoorbreedte en zo dan jullie mij adviseren. Dit in combinatie met een onbekend programma is voor mij lastig... ik ga morgen naar school en in de ochtend (extra, naat de andere project lessen) zitten er bijna geen leerlingen... hooguit 3 of zo. Dus dan heb ik alle tijd om dingen aan mijn docent te vragen.

Henry S.

Moderator

Lees dan dit ook eens:

Op 11 februari 2010 23:57:32 schreef Henry S.:
Regelaars plat? Zoja dan liggen ze verkeerd, zonee gebruik de juiste shape.

En zo zijn er meer dingen waar je niet op reageert, clearance, opstelling, onleesbaar schema, onleesbare layout.

free_electron

Silicon Member

@anton : ok dat maakt het dan nog makkelijker qua layout.
geef eens de juiste opgave. dit is het soort zaken wat geen 5 minuten kost om in elkaar te zetten. ik snap dat het voor jou allemaal nieuw is en blijkbaar is de begeleiding quasi onbestaande.

als je de juiste opgave geeft bak ik wel ene voorbeeld layout die de spelregels volgt (inclusief de absurde regels van jouw docenten)

Op 14 februari 2010 21:22:45 schreef AntonL:
En het is meer dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen. De opdracht is anders qua spoorbreedte en zo dan jullie mij adviseren. Dit in combinatie met een onbekend programma is voor mij lastig...

Op internet zijn zat tutorials te vinden over het betreffende ontwerp-programma, dus wat dat betreft had je prima wat basisbeginselen van Eagle kunnen leren.

De spoorbreedte: ik weet hoe hardnekkig leraren kunnen zijn, maar het is in dit geval gewoon onnodig: tenzij je constant mechanische vernielingen gaat plegen op de print hebben zeer dikke sporen tegen storingen zin, maar een 1 mm breed spoor werkt in dit geval net zo mooi.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

...
Wat is er gebeurd met iets leren ontwerpen ... neen...

Met wat geluk komt er een van de volgende maanden een artikel over pcb's routen in elktuur. Ik weet niet in hoeverre die het fatsoenlijk kunnen uitleggen maar laten we er het beste van hopen.
(heb zelf het mailtje gestuurd met de vraag om nog een verleng stuk te schrijven over pcb's routen, eerste antwoord was iig al positief)

Op 14 februari 2010 23:18:22 schreef watchout3:
[...]Ik weet niet in hoeverre die het fatsoenlijk kunnen uitleggen maar laten we er het beste van hopen.

Elektuur kennende gaan ze software gebruiken waar je een godsvermogen voor neer moet tellen...

Henry S.

Moderator

Waarom, uitleggen hoe je moet routen kan ook prima zonder software.

@ Henry: ik heb niet op zitten letten... Ik zat met PCB's ontwerpen in m'n hoofd, en das uiteraard wat anders...