hij doet het !
Ik heb 1 digitizer kaart met een probleem maar dat los ik wel op.
Ik heb de monitor en voeding van de A in de B gestopt (de B was aan het eind van zijn latijn qua inbranden vande beeldbuis. de A is nog splinternieuw) , de boel uitgestoft. De harddisk werkte wel nog, ze was alleen een aantal files kwijt waardoor het ding niet kon booten.
Na een boot vanaf de floppy ( een 1.41 standaard dos floppy in de B ) , bijna 8 minuten om te booten.... , de diagnostics opgestart.
Daarnaa de ganse system folder hernoemd naar system_old en een nieuwe system folder aangemaakt. en dan via een bak floppies de nieuwe firmware ( Bij agilent staan de laatste firmwares voor die machines als gratis download. ) overgekopieerd.. file per file..
Daarnaa gekeken in de oude system naar alle files die ik niet had ( er zijn opties voor die machiene zoals disassemblers etc .. die zijn niet vrijgegeven... ) en die overgekopieerd.
Na een powercycle : boot van harddisk. De PV_test gedraaid .
Mainframe passeert alle testen.
Scoop passeert alle testen
1Gs/s logic analyser passeert alle testen
204 kanaals 500MHz logic analyser faalt...
twee borden eruit ( elk bord heeft 102 kanalen ).
De koppeling ongedaan gemaakt ( zodat het twee losse instrumenten worden ). 1 bord passeert nu de test, ander faalt...
Ik heb al een idee wat er mis is. De machiene moet vroeger 3 borden gehad hebben ( 306 kanalen ) en er is 1 bord verdwenen. de loop - bridges zijn nooit teruggeplaatst geweest. ( je lust die borden door via een high speed bus. en een van die doorlussen is er niet. Kwestie van zo een kabel te pakken te krijgen.... ( is een gewoven bandkabel met speciale connectors , niet makkelijk te vinden)
Gans het ding werkt op die ene te repareren kaart na. En ik heb nog ene vrij slot.... nu nog ene pattern generator te pakken zien te krijgen voor daarin en dit is een geweldig ding.
Het touchscreen werkt voortreffelijk. Ik ga wel eens proberen uitvlooien of ik er geen kleine vga LCD monitor kan in zetten ipv die 'ouwe' beeldbuis.
Om nog even terug te komen op de 16500a De floppys werken ( de diskettes zelf) zijn in orde. ik kan die lezen op een andere A alsook op de PC. de drives zelf werken niet meer in de machine...
Er was een of andere duitser die een mechaniek van Teac ombouwt zodat het compatible is met die machines maar hij is er ook mee gestopt omdat de teac drives ook niet meer te krijgen zijn.
die zelfde diskettestations zitten ook in de 4195A network analysers...
Er is geen oplossing voor. Overal waar je komt is het: sorry, dat is niet repareerbaar. er zijn bakken 'experts' die al vanalles geprobeerd hebben. ik ga er geen tijd aan verspillen. Ik heb de cruciale elementen ( monitor en voeding met zeer lage draaiuren) van de A in de B gestop. De boel uitgestoft, en het ding geladen met de laatste software.
Als ik ooit nog eens een lat RAM kan te pakken krijgen ervoor dan upgrade ik het machien naar 32 Megabyte ( nu zit er 8 in en moet het soms swappen naar harddisk tijdens schakelen van kaart ). Met 32 kan je alle firmware laden in ram ( de volledige firmware met alle toeters en bellen is 25 Megabyte )
Het zijn oude EDO SIMS maar MET parity ... ( 9 bit ) Ze werden ook in de laserprinters gebruikt van HP dus die dingen zijn te vinden.