Goedemiddag iedereen,
Ik heb via via een oude B&O SN14 voeding op de kop kunnen tikken. Functioneert niet, geeft ~192-40 mV (ja, van hoog naar laag) op de uitgang wanneer potmeter van 0 - 25Kohm wordt gedraaid. Nadat ik hem opengemaakt had zag ik dat er al eens aan geprutst was, beide torren waren vervangen (BD137 en MPSA06) en aan één van de eindtorren was ook gesoldeerd. Alle torren nagemeten en alles lijkt in orde.
Enige 'kwetsbare' component wat nog over blijft, is een LM324 die er ook nieuw uitzag. Deze vervangen en resultaat bleef hetzelfde. Toen ik echter de print beter ging bekijken viel me op dat een van de uitgangen van de opamp direct op de 18V~ van de trafo zat. Niet alleen deze, maar de meeste in/uitgangen zaten onlogisch aangesloten.
Mijn conclusie is dan ook dat degene die dit beestje heeft proberen te reanimeren, misschien het verkeerde ic geplaatst heeft? Hij zit juist georienteerd, dus dat is het ook niet.
Op google zijn voor B&O voedingen geen schema's te vinden, SN14 levert al helemaal niets op.
Kent iemand deze voeding of weet iemand welk type in het algemeen vaak gebruikt wordt in dit soort voedingen?