Je mooiste gratis aanwinst - Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 1 december 2011 18:40:19 schreef free_electron:
In mijn ADSL dagen hadden we een hoop line simulators van spirent gekocht. ( toestel wat een telefoonlijn simuleert. je kan instellen hoe lang ze moet zijn , welk type draad het is, hoeveel lek er is , crosstalk etc etc etc. )

Nu zijn die dingen oersaai. is gewoon een grote zware doos met filter netwerken en relais. het ding heeft ene power knop , een ledje , twee telefoonstekkers en ene gpib poort.

Niemand van onze mense had echt zin om zich met compliance bezig te houden...

Vandaar dat de core in mijn ADSL-modem minstens 1x per dag van de watchdog op z'n flikker krijgt, omdat 'ie zo-goed-als vastloopt door de toch echt niet overdreven 'ruis' op de ADSL-lijn. En bedankt ST. :(

NoFI! ;)

On-topic:
Mijn mooiste (of beter: fijnste) gratis aanwinst is nog altijd mijn Fluke 75. Mijn National VP-5263A scoopje kan ik eigenlijk ook wel opnoemen. Echt veel bijzonders is het niet, maar 'k ben er al jaren heel blij mee. :)

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op donderdag 1 december 2011 19:55:56 (13%)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

wat reisjes betreft was het leuk toen ik op m'n huidige werk kwam. het bedrijf bestond toen net vele decennia en toen ging het ganse bedrijf skieen in oostenrijk . gelukkig hebben we de foto's nog :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Gister 3 scoops uit de bak op het werk gevist.

2x Philips PM3208
1x Tektronix 2213A

Zien er goed uit maar hebben technisch wat probleempjes. Leuk projectje voor de wintermaanden. :P

een pixma ip 5000 ( doet het , alleen de zwarte kop voor tekst is stuk )en 3 noodbakjes voor buiten gescoord , ook een zut goede 4ah nicd cellen.

Zo'n pixma zou ik alleen meenemen als hij in m'n handen viel (wat ik laatst op het werk had). Zeker met dichtgeslibte printkoppen is het vaak einde oefening, en ALS je ze weer aan de praat krijgt dan is het meestal na 2 maanden weer raak.De lasers zijn tegenwoordig zo spotgoedkoop, dat inktjet nog maar enige toepassingen kent met bestaansrecht.

Ik heb laatst een gratis kleurenlaser van HP op de kop getikt, netwerkondersteuning en alles. Het was een AIO waarvan de scanner niet meer met Win7 werkte. Althans, dat zei de vorige eigenaar. Feit is dat hij prima werkt met de drivers die automatisch via Windows Update binnenkwamen, maar dat HP hun eigen softwarepakketje niet meer voor Win7 geschikt heeft gemaakt. Je moet dus met andere applicaties (ingebakken windows scan/fax wizard, of Word, of een tekenprogramma) de boel scannen, of iets van Acrobat gebruiken als je wat OCR wilt doen. Voor mij prima, want ik houd niet van die HP-programmatuur die ook nog eens zo nodig resident mee moet draaien als je je computer opstart.

Volgens de oude eigenaar waren de toners binnenkort aan vervanging toe. Het klopt dat de printer dat zegt, maar ik geloof dat je er dan nog 1000 afdrukken mee kan maken voor ze ECHT leeg zijn. En dan zien we wel weer verder of hij het raam uitgaat of niet. Ik print niet zo gek veel, en met zo'n laser kun je gewoon op je gemakje af en toe een afdrukje maken om zo de 'bijna lege' toner op te krijgen. Zonder uitdrogingsverschijnselen, of inktverspilling bij iedere power-cycle.

Op 2 december 2011 16:35:59 schreef Dominic:
Gister 3 scoops uit de bak op het werk gevist.

Jeetje, 3 scopes uit de afvalbak. Ons bedrijf is iets te klein om 3 scopes weg te flikkeren (ik geloof dat we er in totaal 4 of 5 hebben :)), maar het voordeel is wel dat ik de verpersoonlijking van de afvalbak ben. Alles wat weggedaan wordt, komt eerst langs mij, want ze weten hoeveel ik altijd meeneem.

If you want to succeed, double your failure rate.

de zwarte tekstkop is stuk maar de fotokoppen zijn wel goed , zolang hij nog print is het handig , maar ik heb al een kleurenlaser dus zal het ding richting een familielid gaan wrs...

van m'n kleurenlaser is de toner al zolang als ik hem heb op , maar van een andere printer heb ik wat toner uit de cartridges gehaald en aan de mijne toegevoegd , dus volgens de weegschaal zijn ze nog half vol :)

heb nog nooit 1 cartridge gekocht , tegen de tijd dat het ding leeg was had ik wel weer een andere printer of cartridge donor gevonden :)

joopv

Golden Member

Gisteren bij ons in de afvalbak gevonden: een Thinkpad R51.

http://www.thinkwiki.org/images/7/74/ThinkPadR50.jpg

De accu zat er niet in, maar die lag er naast in de KCA bak :)

Het ding ziet er stoer uit en de 3 letters IBM maken het helemaal af :)

daandc

Golden Member

Hee deze heeft nog een paralelle poort handig voor de avr progger van deze site .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Zelfde laptop een keer in Zweden uit de afvalbak gevist. Accu en HD caddy van MP en werkt nog steeds perfect!
Is een retestabiel apparaat met inderdaad een LPT poort en via docking een volwaardige RS232 poort :)

zonder prutsen kom je nergens!

ThinkPad laptops kun je eigenlijk niet kapot krijgen. Sleep mijn beestje al 6 jaar mee en die heeft veel gezien/meegemaakt. Draait gemiddeld 7u/dag en dat dus al 6jaar. Tot nu toe slechts 1HDD en 1 processor koeler versleten (dat laatste was eigenlijk ook mijn fout, had dat ding gewoon eerder stofvrij moeten maken)
Tsja, die dockingstations, dat is helemaal toppie!

Ik zou het wel weten als er eentje rondslingert in de afvalbak!

free_electron

Silicon Member

iedereen bij ons haat die thinkpad dingen... ze gaan nooit kapot... dus is het verschrikkelijk lastig een 'upgrade' voor zo een aan te vragen.. je bent beter af met ene dell of HP die zijn na 2 jaar defect en dan krijg je automaitsch een nieuwer model ( meer memory , rappere cpu )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

op mijn school is vrijdag altijd gratis-dingen-dag. meestal bestaat het uit schroot(een enorme bulk bc547, 5k6 weerstandjes, 100Ω weerstandjes en ldrs, zelf losmaken. kudos voor wie weet waar het voor gebruikt werd) maar afgelopen vrijdag bestond het uit een breaboard en aanverwant spul, en deze vrijdag een display-electronics catalogus en de mededeling 'maak maar een lijstje'. daarom zitten we op school!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
free_electron

Silicon Member

Op 16 december 2011 22:41:34 schreef Murmeltier:
en deze vrijdag een display-electronics catalogus en de mededeling 'maak maar een lijstje'. daarom zitten we op school!

had het nu nog een Agilent catalogus geweest dan zou ik me ook wel inschrijven op die school ....

Ik heb trouwens ook weer aand e boom geschudt en er is een en ander uitgevallen. ik plaats vanavond wel foto's :p

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 16 december 2011 23:44:52 schreef free_electron:
[...]

had het nu nog een Agilent catalogus geweest dan zou ik me ook wel inschrijven op die school ....

Ik heb trouwens ook weer aand e boom geschudt en er is een en ander uitgevallen. ik plaats vanavond wel foto's :p

zelfs zonder foto's wil ik al zo'n zelfde boom :)

bijna gratis toch:
600 (ja zeshonderd) 9v 200 mA DC voedingstransfotjes gekocht op openbare veiling voor 15 euro + kosten = 20 euro, nieuw in doosjes

allez voedingskes voor alle PIC projecten en Led voedingskes voor de rest van mijn leven

fred101

Golden Member

600, shit, dat is een berg van die dingen.

Ik heb net mail gehad dat ik een apparaat kan krijgen (van deze man heb ik bv ook mijn 1 GHz sampling scoop gehad)
Het ziet er grappig uit, qua leeftijd is het ook goed maar ik heb geen idee wat het is (wel ongeveer)Ik denk een soort vroege logic analyser of computer netwerk data monitor voor seriele of paralle signalen Maar sommige opdruk doet aan beeldverwerking denken.

Kent iemand het: het heeft een crt, ongeveer 19" breed. Het is amerikaans van het merk Spectrom corporatio (of spectron of spectrum dat is slecht leesbaar) model D-301 en het is een datamonitor.
Er zit een hele rits (25) ledjes met opschriften SD, RD, RS,CS,DR,CD, SC, RC, TR, SQ, RI, Xc
duimwiel schakelaars met speed, framing pattern, sync reset en autostop (hex getallen zo te zien)
schakelaars: nhk/ski-send, spc/sdr-mccv en data maar moeilijk leesbaar dus gokjes
drukknoppen groep genaamd buffer: load, reply, cancel, back, fwd en iets wat lijkt op hand
een groep die ik door de flits niet kan lezen
en 4 draaiknoppen: send/rcv (send, rcv,hdx-4, hdx2, fdx)
framingiets met sync, async SDLC
marker: off, odd, even, cd, fdx, rts, ext.
achterop zitten 31 aansluit bussen 7 x "event in" en 24x EIA
Plaatjes: http://www.pa4tim.nl/?p=2864

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

fred, de zoekopdracht spectron datascope op google levert dit op: http://www.bakersfieldads.net/Quailwood-/Automotive-Repair-/Spectron-d…
nou weet ik niet wat een data line monitor-analyser is, maar het dan denk ik geen kwaad om deze in je collectie op te nemen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Ik zou het werkelijk niet weten, maar het lijkt mij zo'n was-ooit-modern-ding voor digitale signalen en protocollen waar we nu niet zo veel meer mee doen.

Maar misschien is het wel veel breder inzetbaar dan het op mij overkomt, en is het wel nuttig om te hebben.

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

Het voldoet voor mij wel aan wat criteria. Veel knoppen, een beeldbuis en raadselachtig :-)
En mocht hij niks meer doen , compleet nutteloos zijn en niet te modden is het een mooie bron voor onderdelen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Op 16 december 2011 23:51:37 schreef kombucha:
bijna gratis toch:
600 (ja zeshonderd) 9v 200 mA DC voedingstransfotjes gekocht op openbare veiling voor 15 euro + kosten = 20 euro, nieuw in doosjes

allez voedingskes voor alle PIC projecten en Led voedingskes voor de rest van mijn leven

netjes, welke veiling?

Op 16 december 2011 21:03:48 schreef significant:
ThinkPad laptops kun je eigenlijk niet kapot krijgen. Sleep mijn beestje al 6 jaar mee en die heeft veel gezien/meegemaakt. Draait gemiddeld 7u/dag en dat dus al 6jaar. Tot nu toe slechts 1HDD en 1 processor koeler versleten (dat laatste was eigenlijk ook mijn fout, had dat ding gewoon eerder stofvrij moeten maken)
Tsja, die dockingstations, dat is helemaal toppie!

Ik zou het wel weten als er eentje rondslingert in de afvalbak!

Ik had een T41, dat ding ging vrij snel kapot, reden: ATI kaart werd zo heet dat de soldeertin los smolt. (reflow bleek een optie te zijn maarja had toen van mijn ouders een nieuwe gekregen)

Zelf heb ik bij de milieudienst hier in Groningen gewerkt, daar heb ik nog wel leuke dingen meegenomen:
Sony TA 1630 (nieuwe eindtrappen)
Samsung Syncmaster 19" kapotte voeding en trafo's + Samsung 17" met goede trafo's
Werkende Xbox
AMD Athlon 3000, 2GB ram

MVG. Gerard

op www.vlavem.com
eindprijs 18 euro + kosten en BTW

omschrijving:
adapters
6 dozen inh. 100st. per doos, adapters, fabr. ELAC, output DC9V, 210mA

Waren dus 6 volledige dozen, is inderdaad een pak, er stonden er nog zeker een halve pallet, dus die komen terug in de veiling.

Had contact opgenomen met de wholesaler in Duitsland van een van mijn master/slave contactblokken. Had hem bij een Aldi aktie gekocht. Ik heb hen gevraagd of ze misschien een nieuwe print met de elektronica konden leveren, want de oude deed het niet meer.
Nee, dat hadden ze niet, maar ik moest de oude maar opsturen.

Kreeg ik gisteren een splinternieuwe opgestuurd en dat na ruim 6 jaar ! :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Dat noem ik nou een zeer nette service Tidak :)

zonder prutsen kom je nergens!

@ tidak , je weet dat we hier een handels economie hebben , zo gaat de recessie niet over natuurlijk :P

de master slave functie die ik hier heb gemaakt voor de pc randapparatuur bestaat uit 1 hoofdschakelaar 230v en via de 12v van de pc voeding schakelt automatisch de rest aan als de pc loopt.

Dit topic is gesloten