Ah, interessante lijst. Mijn Ferrarismeter van Liander met metercode 162G uit 1984 staat er nog niet bij, ben benieuwd wanneer die gaat vervangen worden dan.
Zodra jij gedocumenteerd terug gaat leveren (en volgens de netcode moet je dat melden) en salderen einde oefening is.
Maar goed... Ik heb zo'n spionage meter ook geweigerd. Dus kwam er een monteur met een niet spionerende digitale meter. Althans, dat was beloofd. Voordat die beste man is gaan schroeven, ff dat nummer in startpage gedouwd: nee meneer, deze heeft radio aan boord, dit is niet wat is afgesproken. Afijn, hoop geblaat over 'kun je uitzetten' (eh... nee, dat kan niet... dat is nou juist het probleem). De man is gegaan. Aantal weken later een collega. Zelfde spelletje. Die is ook gegaan. Degene die daarna kwam had het wel voor elkaar. Dus die hangt er nu.
Eneco is een drama administratief. Zelfs het verwerken van meterstanden was een brug te ver. Nee, ik ga niet betalen voor een verkeerd verwerkte meterstand. Geschillencommissie. Oh, er werd iemand wakker. Eneco aan de telefoon met excuses en hoe het zo ver heeft kunnen komen en vervelend enzo en ze gaan het direct corrigeren. uiteraard vergoeden we de kosten van de geschillencommissie. Het enige wat er kwam was een slotsommatie, of ik toch nog even wilde betalen (eh... nee, dat wil ik niet...).
Toen werd het tijd voor een advocaat. En dat bracht schot in de zaak: binnen 2 dagen de correcte facturen. Ze hebben de advocaat betaald. Ze hebben de geschillencommissie betaald. En ik kreeg nog een 'schijntje' voor de tijd die ik er in had gestoken. Al met al hebben ze een bedrag wat ik ze normaal in 18 maanden betaal aan kosten vergoed. Het was te moeilijk om op het eerste (tweede, derde) briefje (bellen is zinloos, verder dan de blikken trut kom je zelden en als je verder komt krijg je iemand die alleen maar een 'draaiboek' kan volgen aan de lijn) ff wakker te worden en de boel te corrigeren.
Als klap op de vuurpijl flikken ze hetzelfde een jaar later. Uiteraard de telefoonnummers bewaard, dus gelijk maar bij hun juridische afdeling begonnen. De vriendelijke mevrouw wist na het opgeven van mijn klantnummer weer wie ze aan de lijn had: joh, je hebt een week om het te corrigeren. Gelukkig begreep ze dat en zie: binnen 2 dagen de correcte afrekening. Sindsdien gaat het goed.
Kortom: gewoon die discussie aan gaan. Vriendelijk briefje sturen en direct door naar de geschillencommissie als ze het niet binnen de daarvoor vastgelegde termijn opgelost hebben.