Op 16 april 2012 20:30:56 schreef Sandertje:
Als je hem langer bewaard, denk er dan wel aan om je venstertje af te plakken met iets lichtsdichts
Ik plak er een stickertje overheen, want het steekt een beetje uit. Nu staat er nog niets op en voor de foto vond ik het mooier om het zonder sticker te laten zien. Ik heb trouwens een label gemaakt net. Het ziet er echt gaaf uit op het kaartje! Gemaakt in photoshop. Geïnspireerd op een echt cardridge ontwerp.
Hij is iets minder donker in het echt, maar dat zal je altijd zien met printers. (althans thuisprinters...)
Op 16 april 2012 20:30:56 schreef Sandertje:
Leuk projectje, kende het nog niet en een atari staat hier ook nog op zolder te verstoffen.
Als je er ook eens een wilt maken zijn hier de pinouts van een cardridge:
http://nocash.emubase.de/2k6specs.htm
Cartridge Slot (24 pins)
The A12 pin is used as CS (chip select, active HIGH), this works okay with the type of ROMs used in original cartridges. Standard EPROMs are expecting /CS though (active LOW), so that EPROM cartridges must include an inverter (transistor circuit, or 7404 chip, or similar).
+--------------------------------------------------+
| /EX +5V A8 A9 A11 A10 A12 D7 D6 D5 D4 D3 |
| A7 A6 A5 A4 A3 A2 A1 A0 D0 D1 D2 GND |
+--------------------------------------------------+
The /EXROM pin should be connected to GND inside of the cartridge, it isn't actually used, but it would allow the console to detect if a cartridge is inserted.
Als alles werkt maak ik een pcb versie die wat verschillende soorten roms kan verwerken Misschien zelfs met een S-RAM chip en een mcu om bijv van de computer spellen te laden of van een sd kaart.